MuscleMeat

Verspreiding van religie door de eeuwen heen (animatie)

Gaaf filmpje!! Op een geven moment werd ik erg kwaad van al dat groen, maar toen kwam ineens die blauwe golf! Woehoe voor blauw!

Idd een mooie animatie...Ik kan weer lekker slapen...

heeft wel iets van een bacterieele infectie

Wat me opvalt is dat Christenen meer in de ontwikkelde (lees intelligente) landen zitten en Moslims/andere kleine godsdiensten meer in de onderontwikkelde (lees: achterlijke) gebieden zitten. Toeval?

Wat me opvalt is dat Christenen meer in de ontwikkelde (lees intelligente) landen zitten en Moslims/andere kleine godsdiensten meer in de onderontwikkelde (lees: achterlijke) gebieden zitten. Toeval?

Yep echt mega ontwikkeld dat gedeelte van Afrika waar het Christendom groot is.

Ook echt realiteitszin om aan te geven dat Boeddhisme en Hindoeisme kleine godsdiensten zijn. Hindoeisme heeft bijna een miljard aanhangers en Boeddhisme zo'n 400 - 700 miljoen (afhankelijk hoe je China indeelt qua religie). Beide religies waarbij de bevolking die het aanhing een grotere ontwikkeling heeft gekend dan de Christelijke bevolking tijdens de middeleeuwen. Ach ja we zijn nu weer iets verder, maar het is maar de vraag of religie daar een rol in gespeeld heeft. Christendom kan je eerder koppelen aan non-ontwikkeling, dan hadden we nog gedacht dat de aarde plat was.

Ik denk dat je eerder kan zeggen dat daar waar het geloof fanatiek beleden wordt er sprake is van achterlopen.

tja boedhisme is niet echt een religie, eerder een levensfilosofie, ook te bedenken dat ze de enigste "religie" is geweest die zich nooit via militaire hulpmiddelen heeft opgedrongen aan andere volkeren.
De rest is zoals bart het zegt als een bacteriele infectie.

mooie animatie. iemand in voor een nieuwe versie van Risk met de geloven in de hoofdrol :D

prachtige site overigens.

christenen gaan hard zeg!

Gaaf filmpje!! Op een geven moment werd ik erg kwaad van al dat groen, maar toen kwam ineens die blauwe golf! Woehoe voor blauw!

Dat blauwe is gewoon de zee hoor:D :D
Maar iig wel geinig om te zien.
Straks wordt de hele wereld roze, dat zijn namelijk de aanhanger van DBC01.

Vet al die kleuren! nu echt slapen!

Terug
Naar boven