AndroidHealthClinic

Vervanger voor fruit?

Anoniem1987

Cool Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Hey mensen,

Ik heb nogal wat voedselallergien en een paar jaar geleden is ook vastgesteld dat ik voor heel wat soorten fruit allergies ben.. :mad:
Enige wat ik volgens die onderzoeken mag eten is banaan en sinaasappel...
Ik heb dus al een paar jaar behalve die 2 geen vers fruit aangeraakt (en behalve een paar tropische fruit in suriname).. hier zat ik nooit echt mee..
Maar nu ik serieuzer bezig ben met bodybuilden en ook beter wil eten en zo, stoort dit mij toch.
Nou vroeg ik me af wat ik het beste zou kunnen eten als vervanging voor fruit... als fruit al wel te vervangen is???

Bananen zijn super goed bij een bb dieet.
En gewoon veel rauwkost en groenten.
Zoete aardappelen zijn ook goed.
Dan ben je qua groente en fruit
aardig op weg.

En daarnaast je eiwitrijke voeding.
Maar daar weten de anderen meer over.

mag je ook andere citrusvruchten eten dan sinaasappels? bananen zijn ook goed, en veel groentes idd

Wat is er dan mis met banaan en sinaasappel ?

Als je alleen dat maar mag, gaat dat aardig vervelen.

Citrusvruchten of alleen sinaasappel? Dus ook geen mandarijn, grapefruit, pomelo etc.?
En hoe zit dat met besvruchten ?

Opvallende is dat ik erge jeuk krijg van verse aardbeien maar niet voor bevroren vruchten en evenmin voor jammetjes. Hoe is dat bij jou?
En glas/blik/bevroren fruit?

Het is wel zonde want niet alleen is fruit erg lekker, maar ook zeer gezond. Gelukkig zijn groenten NOG gezonder!

Leg mij dan maar eens uit waarom fruit nodig zou zijn in een dieet met voldoende groente. Zit geen toegevoegde waarde in, behalve de vele bestrijdingsmiddelen, zeker bij banaan.

Groente is voldoende, maar dan moet je wel een flinke hoeveelheid naar binnenwerken, en zeker niet door en door gekookt.

En de multivits niet vergeten!

Tsunami zei:
Leg mij dan maar eens uit waarom fruit nodig zou zijn in een dieet met voldoende groente. Zit geen toegevoegde waarde in, behalve de vele bestrijdingsmiddelen, zeker bij banaan.

Groente is voldoende, maar dan moet je wel een flinke hoeveelheid naar binnenwerken, en zeker niet door en door gekookt.

En de multivits niet vergeten!

andere antioxidanten,
mineralen en vitaminen

Psies.. onlangs kwamen bijv frambozen in het nieuws. Vooral besvruchten zijn vreselijk gezond.

Lorenzott zei:
Hey mensen,

Ik heb nogal wat voedselallergien en een paar jaar geleden is ook vastgesteld dat ik voor heel wat soorten fruit allergies ben.. :mad:
Enige wat ik volgens die onderzoeken mag eten is banaan en sinaasappel...
Ik heb dus al een paar jaar behalve die 2 geen vers fruit aangeraakt (en behalve een paar tropische fruit in suriname).. hier zat ik nooit echt mee..
Maar nu ik serieuzer bezig ben met bodybuilden en ook beter wil eten en zo, stoort dit mij toch.
Nou vroeg ik me af wat ik het beste zou kunnen eten als vervanging voor fruit... als fruit al wel te vervangen is???

Kiwi's al geprobeerd?

Esperantisto zei:
Psies.. onlangs kwamen bijv frambozen in het nieuws. Vooral besvruchten zijn vreselijk gezond.

Bull, de concentratie in deze vruchten is groter dan in anderen, maar er zitten geen andere stoffen in dan in multivits. Ik zeg niet dat je daar alleen op kunt leven, maar wanneer je voldoende groenten neemt in combinatie met multivits, dan mag je mij vertellen wat je nog mist, op fructose na dan.

Van die frambozen was trouwens een zgn. buzz actie waarbij een belanghebbende partij een onderzoek laat uitvoeren wat dan vervolgens door een marketingbureau aan de man wordt gebracht. Denk je nou echt dat er iets in de supermarkt ligt dat niet uitgebreid is onderzocht?

En vraag jij je niet af of de kweekomstandigheden van frambozen niet sterk lijken op die van bijvoorbeeld tomaten, waardoor er vergeleken met biologische veel meer smaak, vitaminen en mineralen in zitten?

Kritisch consumeren, dan ga je vanzelf dit soort berichten wantrouwen.

Terug
Naar boven