Fitness Seller

Vervanging weight gainer door voedsel!

Machete

Huge Freak
Waardering
1.140
Hey DBB'ers,

Ik heb altijd CCG van XXL gebruikt, maar in verband met budget heb ik hier afstand van genomen. Nu wil ik graag een vervanging hiervoor dat aan hetzelfde aantal kcal en E/K/V verhouding zit(wat wel goedkoper is en even makkelijk).

Nu, heb ik berekend dat 300ml magere melk en 60gr havermout neerkomt op 300kcal hetzelfde als 75gr CCG.

Ik heb alleen last van acne en naar mijn gevoel neemt dat toe met melk, met kwark heb ik dat niet:rolleyes:

Na gegoogled te hebben kwam ik dit tegen:
http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2007/05/14/melk-verhoogt-kans-op-acne

Een liter magere melk per dag verhoogt de kans op acne met 44 procent. Wie een halve liter volle of halfvolle melk drinkt, vergroot de kans respectievelijk met 12 en 16 procent.
Ik zit in de cleanbulk, wil best overwogen om melk te drinken, maar wat denken jullie ervan? Aangezien, halfvolle melk wel meer kcal heeft én meer vet, maar wel minder acne..

Hebben jullie een ander idee om aan die kcal te komen. Gewoon meer rijst, meer brood? Hoe zit het dan met de eiwitten?

Beetje veel vragen, maar ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Thanx!

Probeer gewoon die melk eens, als je terug acne krijgt kan je proberen iedere nacht een handdoek op je hoofdkussen te leggen.. Ook veel je gezicht wassen kan helpen.

je hebt ook nog:

-boekweit
-spelt
-lijnzaadjes
-noten
-notenolie
-olijfolie
-lijnzaadolie
-rozijnen
-ander gedroogt fruit

om je kcal gezond te verhogen voor een veel betere prijs.

en om je kh, eiw, en vet tot op de juiste verhoudingen aan te vullen.;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor je reactie! De halfvolle neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

je hebt ook nog:

-boekweit
-spelt
-lijnzaadjes
-noten
-notenolie
-olijfolie
-lijnzaadolie
-rozijnen
-ander gedroogt fruit

om je kcal gezond te verhogen voor een veel betere prijs.

en om je kh, eiw, en vet tot op de juiste verhoudingen aan te vullen.;)

Bedankt voor de lijst free! Lijnzaadolie wil ik ook overwegen, maar had ergens gelezen dat het prostaatkanker bevordert vanwege een zuur dat erin zit (linol geloof ik). Hoe zit het met de carbs/eiwitten dan, aangezien lijnzaadolie veel vetten bevat?

Bedankt voor je reactie! De halfvolle neem ik aan?

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:42 ----------

Bedankt voor de lijst free! Lijnzaadolie wil ik ook overwegen, maar had ergens gelezen dat het prostaatkanker bevordert vanwege een zuur dat erin zit (linol geloof ik). Hoe zit het met de carbs/eiwitten dan, aangezien lijnzaadolie veel vetten bevat?

ja prostaatkanker heb ik ook is gelezen maar de kans was echt klein dacht ik, en als ge er niet veel van neemt en is afwisselt met notenolie en olijfolie zal da geen kwaad kunnen.

kcal boekweit per 100 gr:
energie: 333 kcal
eiwit: 13.4 gr
koolh: 65.1 gr
vet: 2.1 gr waarvan verzadigd: 0.9
vezels: 3.7 gr

kcal spelt:

energie: 337
eiwit: 13.5 gr
koolh: 63 gr
vetten: 3 gr
vezels 6.6 gr

de gegevens van lijnzaad komen straks;)

Wow dat zijn veelbelovende voeding waardes. Ik heb er zelf nooit van gehoord, kun je dat in de supermarkt vinden en hoe eet je het?

hier vind je het in natuurvoedingswinkels en of bio winkels.
ik denk dat er in nederland zo veel winkels zijn, hier zijn ze wa aant uitsterven.
hier in de buurt is er maar denkik 1 winkel meer dat ik weet
maar ik woon wel op den buiten.

lijnzaadolie:

kcal per 100 g

energie: 900 kcal
eiwit: 0
vetten: 100 gr waarvan verzadigde: 8 gr
enkelvoudige onverzadigde: 20 gr
meervoudige onverzadigde: 72 gr

lijnzaad op www.voedingswaardetabel.nl

energie: 486 kcal
eiwit: 20 gr
koolh: 13.5 gr
vet: 32.5 gr
vezels 33gr

mijn boekweit, en lijnzaad is van het merk lima

hier heb ik lijnzaad gevonden op een hollandse site:
http://www.glutenvrijkopen.nl/site/producten/Bakingredinten-Zizo%20Lijnzaad%20250%20gram.20070037.html?class=Bakingredi%C3%ABnten

edit: oja ik deed het vroeger altijd in mijn blender samen met wat noten, sojamelk, whey
en wat honing.

Laatst bewerkt:
biergisttabletten zijn goed tegen acne en
ook tegen vermoeidheid. :)

kwark shaken met water
klaar
(of karnemelk)

Goeie tips folks bedankt!

Ik gebruik ook biergist alleen 3 pillen in plaats van de aanbevolen 9 tevens gebruik ik multivit van de XXL.

Ik ga morgen even zoeken in de supermarkt naar boekweit en spelt. Wat is beter lijnzaad in fles of die als korrels?

Goeie tips folks bedankt!

Ik gebruik ook biergist alleen 3 pillen in plaats van de aanbevolen 9 tevens gebruik ik multivit van de XXL.

Ik ga morgen even zoeken in de supermarkt naar boekweit en spelt. Wat is beter lijnzaad in fles of die als korrels?

ik denk in de fles omdat dat genomen word voor de vetten en er meer vet in zit.
flax oil is nog beter naar het schijnt maar is nog veel duurder,
is koude persing.

Laatst bewerkt:
Probeer gewoon die melk eens, als je terug acne krijgt kan je proberen iedere nacht een handdoek op je hoofdkussen te leggen.. Ook veel je gezicht wassen kan helpen.

Veel je gezicht wassen werkt juist acne verwekkend omdat je dan het vettige van je huid verwijderd waardoor je huid meer talg gaat produceren om je huid vet te houden.
Maximaal 2x daags je gezicht wassen.

Ik heb net vergeten boekweit te kopen. Maargoed zat net te googlen om te weten hoe je dat moest eten en las ik deze post:

In dit geval is het domweg omdat ongekookt graan niet te verteren valt. Zels niet als je het fijnmaalt.
't Is een erg vreemde gewoonte is het bijv voor sommigen om bijv havermout danwel Brinta in een blender of shaker te kieperen en dat dan als koude vloeistof op te drinken.. Gefeliciteerd als je daar niet ziek van wordt!

En in sommige gevallen is het eten van rauwe voeding zelfs ronduit giftig.

Voorbeelden van voeding die je niet rauw moet gaan eten: granen, aardappelen, maar ook sommige koolsoorten zoals bijv broccoli (bloemkool kan wel
)

http://forum.body-fitness.nl/fb.ashx?m=434405

Is toch onzin dat brinta/havermout ongekookt gevaarlijk is? Ik eet mijn brocolli ALTIJD rauw, omdat ik te lui ben om het te koken. Wat vinden jullie hiervan doen jullie dat ook?

@Free, hoe eet jij eigenlijk boekweit? Lepeltje in de mond en kauwen maar?

Ik heb net vergeten boekweit te kopen. Maargoed zat net te googlen om te weten hoe je dat moest eten en las ik deze post:

http://forum.body-fitness.nl/fb.ashx?m=434405

Is toch onzin dat brinta/havermout ongekookt gevaarlijk is? Ik eet mijn brocolli ALTIJD rauw, omdat ik te lui ben om het te koken. Wat vinden jullie hiervan doen jullie dat ook?

@Free, hoe eet jij eigenlijk boekweit? Lepeltje in de mond en kauwen maar?

ook 1 of 2 eetlepels in de blender met sojamelk.

ik kook het nooit, ook havermout of brinta kook ik nooit.

is mss daarmee dat ik zo last heb van mijn darmen en altijd zo moe ben.:D

Terug
Naar boven