Fitness Seller

Verzuring tegengaan

ebam

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
60kg
Hallo iedereen,

Ik heb over 5 weken precies een 3 daagse keuring voor het Korps Mariniers waarbij ik fysiek helemaal uitgeput ga worden (Veel rennen, stormbaan, voorwerpen tillen zoals balken en zakken van 20kg, pushups en situps, zwemmen etc.) de hele dag lang.

Nu neem ik aan dat tijdens deze drie dagen, waarbij we niet veel te eten krijgen, ik veel met verzuring te maken zal krijgen. Mijn vraag is dan ook hoe ik hier het beste op kan trainen. Ik denk zelf aan meer herhalingen, klopt dit? Ik doe nu de meeste oefeningen 3x10 keer op maximaal haalbare gewicht. Ga tot nu ongeveer 3 maanden naar de sportschool, 3 keer per week.

Mvg.

Hallo iedereen,

Ik heb over 5 weken precies een 3 daagse keuring voor het Korps Mariniers waarbij ik fysiek helemaal uitgeput ga worden (Veel rennen, stormbaan, voorwerpen tillen zoals balken en zakken van 20kg, pushups en situps, zwemmen etc.) de hele dag lang.

Nu neem ik aan dat tijdens deze drie dagen, waarbij we niet veel te eten krijgen, ik veel met verzuring te maken zal krijgen. Mijn vraag is dan ook hoe ik hier het beste op kan trainen. Ik denk zelf aan meer herhalingen, klopt dit? Ik doe nu de meeste oefeningen 3x10 keer op maximaal haalbare gewicht. Ga tot nu ongeveer 3 maanden naar de sportschool, 3 keer per week.

Mvg.
heel veel herhalingen idd. Zorg dat het fysiek goed zit, dan hoeven ze je alleen mentaal nog te testen.

5 weken is wel kort als je hier nu pas mee komt :) anyways good luck

5 weken is veel te kort dan moet je gehele conditie al helemaal in orde zijn
ook bestaat ''verzuring'' niet en helpt het stofje lactaat alleen maar bij de anaerobe processen..

• Topic Starter Topic Starter
Ik zei niet dat mijn conditie nog niet op orde is of dat ik snel last heb van verzuring, ik vroeg me alleen af wat een goede manier was om hier nog wat extra op te trainen.

In ieder geval bedankt voor het advies, ik zal laten weten of ik het gehaald heb.

Mvg.

Hallo iedereen,

Mvg.

Laat het gewone KT gedeelte even voor wat het is en richt je op de onderdelen waarvan je weet dat het in die keuring zit (zoals jezelf aangeeft Veel rennen, stormbaan, voorwerpen tillen zoals balken en zakken van 20kg, pushups en situps, zwemmen etc.

Probeer voor de keuring glycogeen ed zo volledig mogelijk gevuld te krijgen zonder echt je lichaamsgewicht te verhogen (zo laag mogelijk in goede conditie is ideaal)

Experimenteer met bicarbonaat (stelt verzuring uit)

Een flinke dosis Crea (5-7 gr) en een PWO bijv Jack3d nemen zal jou verzuring laten stoppen haha.

Vergeet bij alle voorstellen niet dat je bij zo'n keuring hoogstwaarschijnlijk NIETS aan voeding ed zelf mee mag nemen. Er misschien zelfs op gecontroleerd word!

gewoon je mentaliteit laten zien dan lukt het wel... daar vallen de mensen namelijk op af. POST of MAST ?

Vergeet bij alle voorstellen niet dat je bij zo'n keuring hoogstwaarschijnlijk NIETS aan voeding ed zelf mee mag nemen. Er misschien zelfs op gecontroleerd word!

Beta alanine en creatine zijn vrij stabiel in het lichaam, dus als hij nu opbouwt dan heeft hij er wel profijt van tijdens de test.

idd zoals gezegd; heel specifiek trainen
wat je daar tegen gaat komen: hier doen

en als je hoger in je hh gaat zitten word de capilarisatie nog extra geactiveerd
wat bij schade op schade wel handig is (je spieren raken dan extra doorbloed)

Beta alanine en creatine zijn vrij stabiel in het lichaam, dus als hij nu opbouwt dan heeft hij er wel profijt van tijdens de test.

sterker nog; beta-alanine en creatine hebben vooral zin als hij het opbouwd. Eenmalig hebben deze twee supplementen geen voordelen. Goeie opmerking.

• Topic Starter Topic Starter
@Rondea - de POST

Bedankt iedereen. Ik zal zeker even gaan kijken naar die supplementen!

Mvg.

Ik ben er vrij zeker van dat middelen als creatine/proteine etc. niet toegestaan tijdens de keuring dagen. Kan inderdaad wel opbouwen binnen de 5 weken die je nog over hebt.

Terug
Naar boven