Een vriend van me heeft gevraagd of ik hem met het BFFM e-book op goede pad wil helpen. Hij heeft namelijk de snelle vooruitgang bij mij gezien enkele maanden geleden 
De persoon heeft heel veel werk aan de winkel met, geschat, zo'n 45-50kg overgewicht.
Uit mijn ervaring is gebleken dat huidplooimeting bij jezelf niet echt makkelijk en betrouwbaar is. Daarom vroeg ik me af of er een methode of formule bestaat om met lichaamsomtrek te werken.
Op het internet heb ik calculators gevonden die een input vragen van de buik, de nek en de lichaamslengte. Maar ik twijfel aan de correctheid. Bij het afnemen van de nekomtrek stijgt immers steeds het vet%...of mis ik iets?
De eerste maanden is de nauwkeurigheid niet belangrijk. Ik zou graag het vet% als leidraad doorheen zijn cut-fase gebruiken. Ik moet gewoon een eenvoudig methode hebben zodat hij wekelijks (g)een verschil in vet% kan meten.

De persoon heeft heel veel werk aan de winkel met, geschat, zo'n 45-50kg overgewicht.
Uit mijn ervaring is gebleken dat huidplooimeting bij jezelf niet echt makkelijk en betrouwbaar is. Daarom vroeg ik me af of er een methode of formule bestaat om met lichaamsomtrek te werken.Op het internet heb ik calculators gevonden die een input vragen van de buik, de nek en de lichaamslengte. Maar ik twijfel aan de correctheid. Bij het afnemen van de nekomtrek stijgt immers steeds het vet%...of mis ik iets?
De eerste maanden is de nauwkeurigheid niet belangrijk. Ik zou graag het vet% als leidraad doorheen zijn cut-fase gebruiken. Ik moet gewoon een eenvoudig methode hebben zodat hij wekelijks (g)een verschil in vet% kan meten.