XXL Nutrition

vet omlaag lukt me gewoon echt niet... HELP!!

visjegerdien

Novice
Waardering
0
Lengte
1m69
Massa
58kg
ok ik ben 6 maanden geleden bevallen deed daarvoor altijd kwartiertje opwarmen met cardio daarna altijd krachttraining vooral benen en buik.

Had best een afgetraind lichaam best gespierd ook sorry weet me lichaamsvet percentage niet...

Maar nu ben ik dus al weer dik 3 maanden aan de gang.. en me spieren zijn der alleen maar beter op geworden... been spieren zijn top.. buik ook.. maar ik wil nog van me vet af.. vooral op me benen en heupen..

ik train 2 keer per week kracht benen rug buik en armen... maar vooral benen/billen en buik... doe dan leg girl 35 kg per been 20x3... squat40 kg 20x3, uitvals pas30kg 20x3 en ook euhmm god hoe heet die oefening ook al weer dead lift? 30kg 20x3 stang met gewichten op de grond en dan met gestrekte benen en rug van de grond tillen ...

buik doe ik op een buikbankje 20 kg op me borst leggen en dan 4 keer 25 keer...
schuine buikspieren met allebei de handen 20 kg en dan 25 keer 3 keer...beide kanten...
been liften... voor onderste buikspieren ook 25 keer 3 keer...
ook nog een stang met gewichten op de top... zet ik voor me neer... en dan van links naar rechts voor schuine buikspieren...

en dan nog 15 min cardio op het eind...

wat ik eet...
begin met een shake 20gram weyeiwitten plus 200gram kwark plus water.... en een banaan...
in de middag 2 boterhammen met kalkoen of ham of pindakaas...
tussen de middag nog fruit of kwark...
in de avond altijd pasta..... en voor het slapen gaan weer wey 20 gram plus kwark 200 gram...

slik voor pillen multi vitaminen... visolie/knoflook en levertraan en voor vetverlies hydroxhardcore .....

wat kan ik beter doen? om dat vet verlies te stimulerne maar niet me spieren kwijt te raken....???

ohh jah niet onbelangrijk ben 22 jaar... 170 lang en weeg 57 kilo ongeveer ....

Meer eten, stickys lezen. Je zal misschien minder vet krijgen, maar in het gewicht toch zwaarder!
Wil je dunner worden moet je niet meer sporten?

• Topic Starter Topic Starter
nee wil niet minder gaan wegen.. die weegschaal maakt me geen **** uit.. maar wil echt in me vet naar beneden... mega spiermassa maar gewoon een stuk droger... 16% vind ik een mooi streven!

spelen met het kcal aantal totdat je weet wat je onderhoud is. In de stickies kan je je onderhoud berekenen. Als je dat weet is het een kwestie van een goed voedingsschema maken en natuurlijk krachttraining en eventueel cardio

succes!

Laatst bewerkt:
Mega spiermassa?
Zoals dit?

Dit is veel mooier voor een vrouw.

Volgens mij is ze het woordje GEEN vergeten en bedoelt ze...GEEN mega spiermassa, maar gewoon een stuk droger

Vind dat je binnen een half jaar na je bevalling toch een flink resultaat behaalt hebt. Op je foto ziet het er allemaal heel strak uit.
Vergelijk jezelf niet met Hollywood-mama's he, daar gaan heel wat meer geld en middelen in om zo snel weer in vorm te zijn. ;)

Denk dat je om dat laatste beetje vet of benen en heupen kwijt te raken, toch streng zult moeten cutten. Of gewoon meer geduld hebben.

Hoe en hoeveel pasta eet je eigenlijk?

De vraag is of je inderdaad ook wilt werken aan je spierontwikkeling, of alleen je vet kwijtraken. Als het dat laatste is, laat je dan niet gekmaken door mensen die hier standaard "meer eten! En goed voedingsschema bla bla" roepen. Dat is alleen nodig als je er ook echt grotere spieren bij wilt. Je moet beginnen met minder eten. Teveel eten is de reden dat mensen te vet/dik zijn en dat is dus ook de wijze om van je vet af te komen. Dus: Minder eten, meer cardio op 70% van je max. hartslag. Het voedingsprobleem zit hem bij veel mensen in tussendoortjes: een stukje chocola of koek bij de koffie of thee en zoete dingen zoals frisdrank. Dat soort dingen.

Wil je ook spiermassa opbouwen tijdens het afvallen, dan moet je wél meer gaan werken aan een voedingsschema en de gebruikelijke cut-workouts doen.

Laatst bewerkt:
Haar voeding staat er gewoon boven (wat kwark, whey, fruit, 2 boterhammen en een bord pasta) en dat wil je gaan verlagen?

Blijkbaar kan ze er nog wel massa mee aanzetten, maar die voeding lijkt me niet de primaire reden dat ze 'te vet/dik' zou zijn.

Ik zeg scot de pasta in de avond.. neem wat andere kh in de ochtend en de kwark in de avond

Laat mijn vorige post maar, ik had onzorgvuldig gelezen. Maar wat ik wel zie, is 15 min cardio op het eind, dát moet langer. Vetverbranding komt pas na zo'n 20 minuten goed op gang. Dus wil je die actief gebruiken moet die cardio wat langer.

nee wil niet minder gaan wegen.. die weegschaal maakt me geen **** uit.. maar wil echt in me vet naar beneden... mega spiermassa maar gewoon een stuk droger... 16% vind ik een mooi streven!

Dan moet je opnieuw beginnen met nadenken, wat je wil, voeding, training, einddoel, en dat moet je op elkaar afstemmen.

meer trainen= meer eten
geen training+geen eten= geen spieren en lichter gewicht.

Die tweede is toch niet zo heeeel moeilijk om naturel te halen, mag ik toch hopen?

• Topic Starter Topic Starter
Nou nou nou wat een antwoorden thanks :)
Nou ik wil dus GEEN mega spieren ;) hahaha sorry niet echt MIJN ding..
maar ik vind de laatste foto mooi maar de armen TE voor mijn doen.. ik vind daar onder dus geweldig.. maar zal binnenkort eens een full body foto der bij zetten.. (kunnen jullie oordelen)
maar ik wil dus nog iets meer spiermassa en dus van me body vet af..! bovenlijft valt zeker mee hoor.. maar die vrouwelijke benen en billen he ...
dus jullie zeggen meer cardio naar kracht... en minder koolhydraten aan het eind van de avond ... maar meer in de ochtend... eiwitten krijg ik echt genoeg volgens mij... ook goed verdeeld over de dag doe ik dat...

maar wat raden jullie aan... meer herhalingen minder gewicht of meer gewicht en minder herhalingen? om spiermassa op te bouwen en wat vet te verliezen??

maar wat raden jullie aan... meer herhalingen minder gewicht of meer gewicht en minder herhalingen? om spiermassa op te bouwen en wat vet te verliezen??

Meer herhalingen, doe maar 12 tot 15. Ik kan wel een heel wetenschappelijk verhaal ophangen, maar dat draagt verder niet zoveel bij.

Verder is het ook wel interessant om te weten of je al veel spieren opgebouwd hebt of niet. Zo niet, dan zou je ook kunnen starten op een vrij calorie arm dieet en alleen maar cardio waarmee je de eerste 5% vet weghaalt en daarna pas de combinatie krachttraining en cardio. Dit kan alleen goed als je nog niet heel veel spiermassa gekweekt hebt, omdat je dan niet veel spiermassa zal verliezen door een calorie arm dieet, want je zit dan nog op je natuurlijke basis. Plus dat je voor een "jo-jo-effect" niet bang hoeft te zijn, omdat je direct doorgaat in je cardio+krachtschema.

Laatst bewerkt:
Ik dacht eerder aan :

Gezien je meer krachtuithouding traint dan kracht of massa..
Een beetje meer en vooral beter gaan eten en eerst proberen wat meer spiermassa op te bouwen.
Van Krachtuithouding naar bodybuilderstraining -85 % RM ( relatief minder herhalingen 12-15 / 1 tot 3 sets/ korte rustpauze)
naar maximale krachttraining + 85% RM ( relatief nog minder herhalingen 4-8 / 4 tot 6 sets /lange rustpauze)

PS: Geldt niet voor de buik- en onderrugspieroefeningen!

BB --> 6 weken MxF -->6 weken. Je moet echt geen schrik hebben dat je te gespierd gaat worden hoor. Daar moet je wel wat meer voor doen... en eten..

Verder steek ook eens wat andere oefeningen in die nieuwe schema's..

Daarna doe je gewoon je eigen schema weer..

Eerst gecontroleerd bijkomen, stofwisseling verhogen dan traag afvallen. Ttz voeding en cardio wat aanpassen.
Of misschien is dat dan zelfs niet eens meer nodig..

Aan het aantal kcal zou ik niet teveel veranderen, wel tijdelijk het soort voeding.

Pasta, brood ( geraffineerde meelproducten) en melkproducten laten.
Pasta vervangen door bv. volle rijst en aardappelen
( in elk geval geen pasta in de avond ! )
Melkproduct vermoed ik .. magere platte kaas? 1 keer 200 gr is genoeg. In de avond voor het slapen gaan oké, ..of in de ochtend.

Ik zie geen groenten op je menu?? Of heb je dat gewoon niet vermeld? Liever een keer fruit vervangen door groenten. bv rode paprika of zo..
Wat eet je van koude vetten? bv mayonaises of andere van plantaardige olie..

Cardio op nuchtere maag, opbouwen naar 40 minuten of + Eventueel op niet krachttraining dagen. Daarna ontbijt, etc..

Groet,
Rhea

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven