AndroidHealthClinic

vet percentage

wesley1985

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
90kg
hallo ik heb me net laten meten op de sport school (zo'n weegschaal)
daar had ik 19.7 vet percentage denk niet zo betrouwbaar maar toch.
moet ik nu door gaan met de bulk of gaan cutten
heb helemaal geen vet rollen ofzo
ik weeg 80.4 ben ongv 1.85

Een vet% van 19.7 is idd vrij hoog. Gewicht en lengte zeggen niet zoveel, omdat je geen gegevens hebt gegeven over lichaamsbouw of spiermassa oid.

Probeer er achter te komen wat je werkelijke BF is door een huidplooimeting of (als het niet anders kan) een grote man te vragen wat hij denkt dat je BF is.

Maar goed, die electronische metingen zitten vaak fout! Maak je daar dus niet druk om!

• Topic Starter Topic Starter
hee ja ik snap er ook nix van dat het zo hoog is want ik ben echt niet dik ofzo of vet rollen
maar bedankt

Je hoeft ook geen vetrollen hebben om dik te zijn. Heb je een strakke buik en is de vorm van de buikspieren zichtbaar? Bij een vetpercentage van 15% schijnen de eerste vormen van buikspieren zichtbaar te worden (horizontale lijn vlak onder de ribben). Bij 12% worden de abs beter zichtbaar en bij 10% zijn ze goed zichtbaar. Misschien heb je hier iets aan om te bepalen of de elektronische meting een goede indicatie geeft.

ja hier heb ik meer aan want je ziet me abs wel dus zal wel rond de 15/14 %

wesley1985 zei:
hallo ik heb me net laten meten op de sport school (zo'n weegschaal)
daar had ik 19.7 vet percentage denk niet zo betrouwbaar maar toch.
moet ik nu door gaan met de bulk of gaan cutten
heb helemaal geen vet rollen ofzo
ik weeg 80.4 ben ongv 1.85

Als je inderdaad 20% vet hebt op zo'n lengte met dat gewicht, dan heb je bar weinig vetvrije massa. Ik zou maar eerst eens wat spiermassa gaan aanzetten met behulp van schone voeding. Met een beetje geluk verbrandt je in de eerste weken/maanden ook wat vet.

Action Dan zei:
Je hoeft ook geen vetrollen hebben om dik te zijn. Heb je een strakke buik en is de vorm van de buikspieren zichtbaar? Bij een vetpercentage van 15% schijnen de eerste vormen van buikspieren zichtbaar te worden (horizontale lijn vlak onder de ribben). Bij 12% worden de abs beter zichtbaar en bij 10% zijn ze goed zichtbaar. Misschien heb je hier iets aan om te bepalen of de elektronische meting een goede indicatie geeft.

Bedoel je geen verticale lijn onder de ribben, in het midden van je buik dus? Misschien iemand meer van dit soort feitjes of pics van vetpercentages? Ik kan mijn vetpercentage alleen meten op zo'n achterlijke elektronische weegschaal... Toch maar eens een keer zo'n huidplooigeval aanschaffen.

Jordees zei:
Als je inderdaad 20% vet hebt op zo'n lengte met dat gewicht, dan heb je bar weinig vetvrije massa. Ik zou maar eerst eens wat spiermassa gaan aanzetten met behulp van schone voeding. Met een beetje geluk verbrandt je in de eerste weken/maanden ook wat vet.

heey ja ik heb best redelijk spiermassa niet supper veel ofzo maar ben pas jaartje bezig.
2x per week cardio 45 min en de rest kracht 4 tot 5 x p/w

en ben ook begonnen met een dieet maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik met kcal hoeveel heid moet hebben

Terug
Naar boven