Fitness Seller

vet rondom organen/in organen/ vetmeting

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
5
1.Zou het zo kunnen zijn dat een huidplooimeting niet echt betrouwbaar is, omdat het vet wat eventueel in de organen zit ( door welke reden dan ook, vaak bij Obesitas) niet wordt gemeten?

2.Is dit wel het geval bij een weegschaalmeting?

3.Wordt bij beidde niet alleen vet rondom de organen gemeten?

4.En wanneer je VOCHTpercentage hoog is, wordt dit dan niet meegemeten met zowel een HUIDPLOOI-meting als een WEEGSCHAAL-meting ??

5.Zou een 7-punts-huidplooimeting ( je hebt toch een 3-5-7 punts meting?) een behoorlijk realistisch beeld geven van je vet?

6.Ik heb gehoord dat er dus een 7 punts-meting is, maar welke plaatsen meten ze dan? triceps-buik-quads-bovenrug-onderug en ?????

Pfff daar gaan we dan:

1. Goeie vraag nooit over na gedacht, er zit ook vet in de holtes van je beenderen dacht ik.

2. bij een weegschaal meting word er gebruik gemaakt van een licht stroompje waar je niks van voelt. maar omdat vet een andere dichtheid heeft dan vocht of spieren gaat het hier met een andere snelheid doorheen, zo meet ie dus je vet%. het nadeel hiervan is dat je bij een weegschaal meting grotendeels alleen in je onderlichaam meet terwijl sommige mensen in hun onderlichaam heel droog zijn (ik) en in hun bovenlichaam wat meer vet hebben en dat is bij deze meting niet te zien. je hebt ook electr.vetmeters die je in je handen moet houden maar die meten weer grotendeels in je bovenlichaam. Waarschijnlijk meet deze manier van vetmeting wel het vet tussen de organen.

3. bij de huidplooimeter weet ik het niet maar de weegschaal meting word al het vet gemeten (in dat deel van het lichaam dan) tussen en rondom de organen.

4. vocht is inderdaad een probleem bij huidplooimetingen daarom moet je er altijd voor zorgen dat je onder de zelfde omstandigheden jezelf meet. hetzelfde geldt ook voor de weegschaal meting maar op de meeste weegschalen die vet meten kan je ook je vocht% aflezen. dus dan is het niet zo'n probleem.

5. het 7-punts-huidplooimeting is een redelijk betrouwbare manier om vet te meten.

6. Buik, bovenrug, biceps, kuiten, dijen, triceps en borst.
maar voor mannen is zijn de metingen op de borst, buik en dijen al genoeg en voor vrouwen zijn dit de triceps, buik en dijen.:p

In feite meet-ie niet echt, hij schat in wat het ongeveer moet zijn door het stroompje met gewicht, geslacht, lengte, leeftijd en misschien nog een paar instellingen in een formule te gooien. Je kan het toch niet echt nameten, he.

klopt alleen de weerstand word gemeten die het "stroompje" ondervindt. dat word dan inderdaad in een paar formules gegooid en dan krijg je de uitkomst.

ik ben op 4% gemeten een tijdje terug met een huidplooimeting door een ervaren rot in het vak. Maar ik denk dat ik toendertijd realistisch gezien op een procent of 8 a 9 zat. Zo zie je maar dat het veel afwijkt. Vandaar dat je zo'n meting meer als richtlijn moet beschouwen. Vaak wordt hier te snel geroepen dat iemand op 4 a 5% zit maar als je op 4% zit dan heb je strepen op hamstrings en je benen en kuiten poppen allemaal aders te voorschijn. Je hebt ongeveer 3% inwendig vet bij je organen, dus iemand met 4 a 5% vet staat echt verschrikkelijk droog. Daarom moet ik altijd lachen als iemand zegt dat ie op 2% zit ;)

Terug
Naar boven