XXL Nutrition

Vetpercentage uitrekenen?

Yorrick1993

Novice
Waardering
0
Lengte
2m
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Halllotjes,

ik ben nieuw op dit forum :)
Paar dingetjes over mij:
18 jaar, 2m lang, 83,4kg. Zit op Klimmen en sinds kort aangemeld bij fitness Fit For Free (Groningen, Vinkhuizen).

Mijn vraag was hoe kom ik erachter hoeveel vetpercentage ik heb. Is dit thuis te berekenen, moet je er iets speciaals voor hebben of moet dit in een sportschool o.i.d.? Ik heb gezocht hiernaar, maar ik kon het niet vinden.

Verder wil ik een gespierd boven lichaam kweken en ik ben er al een tijdje mee bezig alleen nu begint het serieus te worden. Ik hoef geen dure rommel of pillen. Tenzij er echt iets is als een shake dat wel werkt een geen troep bevat ofzo. MAAR DAT TER ZIJDEN GELATEN! :D

Met een meetlint om je taille ter hoogte van je buik, zal wel rond de 78-82cm zijn en zo bereken je je vetpercentage als je even een site opzoekt (voor vetpercentage berkening) vul je dat gewoon in en je hebt het.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb het, het is 18% :( ik heb de laatste tijd wel beetje zitten eten waardoor de omtrek 90cm is. Bedankt :)

dus ik moet zo'n ding aanschaffen?

oke dankjewel

Zo heel belangrijk is het toch niet om je vetpercentage precies te weten. Maak even een foto van je lichaam, laat de mensen hier schatten. Vervolgens bereken je je onderhoud en je benodigde energie om te gaan bulken. Maak een schema, zowel voor het trainen als voor het eten. Ik adviseer rippetoe. Google maar even;) Hou je aan je schema, kom je niet aan, ga je meer eten.

Is heel globaal, alle details zoals verhoudingen (eiwitten/koolhydraten/vetten)etc kun je allemaal vinden op dit forum.

Laat je schema's even checken in de daarvoor bedoelde subfora.

Succes

Verder wil ik een gespierd boven lichaam kweken en ik ben er al een tijdje mee bezig alleen nu begint het serieus te worden. Ik hoef geen dure rommel of pillen. Tenzij er echt iets is als een shake dat wel werkt een geen troep bevat ofzo. MAAR DAT TER ZIJDEN GELATEN! :D

Probeer gewoon alle spiergroepen te trainen.
Met een goed voedingsschema en evt eiwitshakes als aanvulling ben je wel op de goede weg.

Terug
Naar boven