Fitness Seller

VGA vs HDMI

Mikeh18

Freaky Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Ik heb 3 maandjes terug een nieuwe xbox360 gekocht omdat mijn oude gebanned was. De oude had nog geen HDMI aansluiting en ik speelde altijd via VGA op een pc-monitor. Ik had echt altijd perfect beeld.

Toen kwam mijn maatje die zei dat HDMI betere beeldkwaliteit zou geven. Op mijn nieuwe x360 zit een HDMI aansluiting, dus ik heb zo'n kabel gekocht.

Ik speel op een 24 inch Samsung monitor, met VGA op een resolutie van 1920 x 1080 en met de HDMI kabel op 1080p. En met HDMI kan ik de 'kleurenschema's' veranderen. Geen idee hoe ik dit noemen moet, maar ik kan kiezen uit RGB, Auto-source en nog een paar bij Console - Display - Settings.

Ik ben van mening dat het er net iets beter uitziet via VGA dan HDMI.

Zou HDMI betere beeldkwaliteit moeten geven of kan het juist niet tippen aan VGA?

Ik kan het niet echt vergelijken maar ik heb de indruk dat het via VGA net iets scherper is.

Laatst bewerkt:
HDMI is digitaal, maar ik denk omdat je het op een monitor speelt ipv lcd-tv zal je er niet veel van merken.

HDMI zou betere kwaliteit moeten geven omdat het signaal niet wordt omgezet zoals bij VGA. Misschien komt het omdat je monitor niet groot genoeg is om het verschil tussen beide te kunnen zien en de HDMI kabel slechter van kwaliteit is dan je VGA kabel.

Kwaliteit van kabels? Ik snap nooit zo goed waarom mensen een digitale kabel kopen die 10x duurder is dan een goedkopere. Kwaliteit van kabels in relatie tot de prijs is imo erg overrated!

HDMI zou betere kwaliteit moeten geven omdat het signaal niet wordt omgezet zoals bij VGA. Misschien komt het omdat je monitor niet groot genoeg is om het verschil tussen beide te kunnen zien en de HDMI kabel slechter van kwaliteit is dan je VGA kabel.

Fabeltje, analoog VGA-signaal kan net zo goed of zelfs beter zijn dan een digitaal signaal.

Hangt van de kabel af en de invoer. HDMI is in ieder geval geen recept voor een beter signaal. VGA is een standaard die vrij ver uitgekristalliseerd is en zeer goede kwaliteit biedt met de juiste bekabeling.

Heb overigens zelf een HDMI-kabel op mijn Xbox 360, een stuk goedkoper dan een VGA-kabel.

Ja inderdaad, ik vind het met VGA ook net ietsje scherper.. maakt bijna niet uit in ieder geval.

Het zou eigenlijk met HDMi scherper moeten zijn. Het probleem is dat de VGA kabel niet genoeg bandbreedte heeft voor een 1920x1080x60Hz signaal. Dat zie je vooral bij stilstaand beeld goed. Als je een 24inch monitor aansluit via HDMI dat is echt veel beter dan VGA.

Trouwens nooit een dure HDMI kabel kopen, de kabel van 2 euro is net zo goed als die van 200.

Als je een kabel nodig hebt boven de +-8/9 meter heb je vaak niet veel aan een kabel van een paar euro..
Verder ligt het vooral aan de opstelling, verschilt per keer. Persoonlijk verhaaltje in meeste gevallen.

Het zou eigenlijk met HDMi scherper moeten zijn. Het probleem is dat de VGA kabel niet genoeg bandbreedte heeft voor een 1920x1080x60Hz signaal. Dat zie je vooral bij stilstaand beeld goed. Als je een 24inch monitor aansluit via HDMI dat is echt veel beter dan VGA.

Trouwens nooit een dure HDMI kabel kopen, de kabel van 2 euro is net zo goed als die van 200.

Sure en autobanden van een tientje zijn net zo goed als die van 400 euro

Sure en autobanden van een tientje zijn net zo goed als die van 400 euro

Dit is onzin. Dat van die HDMI-kabel is wel waar, maar trap jij maar lekker in die verkooppraatjes :roflol: Als je met lange afstanden gaat werken levert het wel verschil op, maar 9 van de 10 heb je aan een kort kabeltje genoeg

Dit is onzin. Dat van die HDMI-kabel is wel waar, maar trap jij maar lekker in die verkooppraatjes :roflol: Als je met lange afstanden gaat werken levert het wel verschil op, maar 9 van de 10 heb je aan een kort kabeltje genoeg

Onzin kan je de Eye pattern test? Zo niet ga je dan eerst eens verdiepen in de materie.

Lekker belangrijk of ik dat ken. Kan ook wel iets opzoeken op internet. Feit is wel dat het gewoon geen fl**ker uitmaakt.

Met een normale dvd speler niet nee maar heb je een blue ray speler of een ps3...

Leg dan eens uit waarom autobanden van 400 euro beter zijn dan die van een tientje

Met een normale dvd speler niet nee maar heb je een blue ray speler of een ps3...

Leg dan eens uit waarom autobanden van 400 euro beter zijn dan die van een tientje

WTF is dat nu voor een vergelijking? Autobanden vergelijken met een HDMI-kabel....

Terug
Naar boven