MuscleMeat

Vind jij dat de paus achter de tralies moet?

Peiling Peiling Vind jij dat de paus achter de tralies moet?

• Totaal stemmers
    48

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Nu dat enkele Belgische advocaten Mr Pope gaan dagvaarden lijkt me deze vraag meer pertinent dan ooit.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland...brugge-wil-paus-dagvaarden-over-misbruik.aspx

Is de kerk een criminele organisatie?
Enkele mogelijke argumenten:

• De kerk vormt een dekmantel voor zedenmisdrijven zoals kindermisbruik.
  • De kerk gebruikt terreur (dreiging met hel en duivel) om gehoorzaamheid af te dwingen.
  • De kerk gebruikt valse beloften (eeuwig leven in paradijselijke hemel) om navolging af te dwingen.
  • De kerk houdt het volk dom (indoctrinatie via creationisme op school).
  • De kerk buit het volk uit (bombastische kerk in elk arm boerendorp).
  • De kerk discrimineert en beledigt (de vrouw, homo’s).
  • De kerk pleegt valsheid in geschrifte (de bijbel is het woord God’s).
  • De kerk jaagt mensen de dood in (condoomverbod).
  • ...

M.a.w. is de kerk werkelijk een criminele organisatie vol leugens, onderdrukking, uitbuiting en machtsmisbruik?
Jouw mening?
...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Pope in lockdown = better world for the litlle childeren

Mr Poep hihihihihihih

Lockdown please.

ja de is kerk werkelijk een criminele organisatie vol leugens, onderdrukking, uitbuiting en machtsmisbruik.

Niet slechts een mening maar een feit.

Dat wil overigens NIET zeggen dat alle gelovigen ook slecht zijn, verre van !

Laatst bewerkt:
Exact...

Heeft in de Hitler Jugend gezeten dus ik zeg: nekschot.

Zou hij trouwens een true natural pope zijn?

• Topic Starter Topic Starter
Zou hij trouwens een true natural pope zijn?

Betwijfel het ten zeerste.
Enkele seconden gegoogled en vond al bewijs dat hij zijn spiritualiteit wel eens kunstmatig durft op te krikken.
"Den pope on dope" zeg maar:

28hfplj.jpg

Laatst bewerkt:
Komt in orde:cool:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je poll geeft geen enkele mogelijkheid tot nuance, terwijl dat in deze zaak net zo belangrijk is.

De vraag is: schuldig aan wat. En dan vind ik het nogal zwart/wit in dit geval.

Hij moest zulke dingen aankaarten, en niet die slachtoffers zomaar doorsturen naar de bisdommen vanwaar ze kwamen...

dikke bullshit dit..

En hoevaak sprak hij zichzelf wel niet tegen?
I heard enough..

Ik ben het natuurlijk helemaal eens dat er grote fouten zijn gemaakt, en ben ook erg kritisch tegenover religie. Het gaat er natuurlijk om dat de poll alleen de extreme (en onrealistische) mogelijkheden biedt. Daarom geeft het mij niet de mogelijkheid om er serieus op in te gaan. Maar aan sommige opties te zien is de poll sowieso niet erg serieus bedoeld.

Ik ben het natuurlijk helemaal eens dat er grote fouten zijn gemaakt, en ben ook erg kritisch tegenover religie. Het gaat er natuurlijk om dat de poll alleen de extreme (en onrealistische) mogelijkheden biedt. Daarom geeft het mij niet de mogelijkheid om er serieus op in te gaan. Maar aan sommige opties te zien is de poll sowieso niet erg serieus bedoeld.

Genuanceerde, serieuze polls zag ik hier nog nooit in de tijd dat ik hier zat... en dat is toch al 1,5jaar (of meer) :D

Terug
Naar boven