AndroidHealthClinic

Vind jij dat de paus achter de tralies moet?

Peiling Peiling Vind jij dat de paus achter de tralies moet?

• Totaal stemmers
    48
Genuanceerde, serieuze polls zag ik hier nog nooit in de tijd dat ik hier zat... en dat is toch al 1,5jaar (of meer) :D

Inderdaad, al is het al een groot pluspunt dat de sniperx functie ontbreekt.

... Al had ik dan wel wat te stemmen. :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik vond mijn poll alvast heel wat genuanceerder dan het Lange Wapper referendum van de Vlaamse overgheid.

Dat gezegd zijnde, de paus mag alvast content zijn dat hij niet voor een assisen(volks)jury moet verschijnen bestaande uit DBB leden. :)

Laatst bewerkt:
Ik vond mijn poll alvast heel wat genuanceerder dan het Lange Wapper referendum van de Vlaamse overgheid.

Dat gezegd zijnde, de paus mag alvast content zijn dat hij niet voor een assisen(volks)jury moet verschijnen bestaande uit DBB leden. :)
Het is trouwens wel zo dat de kerk op steeds minder steun kan rekenen in België, dat merk ik vaak genoeg in mijn omgeving en op Belgische nieuwssites.

Ik veronderstel dat jij ook een die hard fan van Pat Condell bent? ;)

..

Laatst bewerkt:
Het is te zwartwit geformuleerd en het klopt ook niet (helemaal).

# De kerk vormt een dekmantel voor zedenmisdrijven zoals kindermisbruik.
Een gevolg van het celibaat, een gevolg van opstapeling van de coïtusuele behoeften. Dit hoeft niet te betenenen dat er een overkoepelt iets is dat het regelt.

# De kerk gebruikt terreur (dreiging met hel en duivel) om gehoorzaamheid af te dwingen.
Je krijgt idd stokslagen als je niet gehoorzaamd en je handen worden afgehakt.

# De kerk gebruikt valse beloften (eeuwig leven in paradijselijke hemel) om navolging af te dwingen.
Iets waar je niets van weet kan je geen mening over hebben.

# De kerk houdt het volk dom (indoctrinatie via creativisme op school).
Betrek het liever op jezelf.

# De kerk buit het volk uit (bombastische kerk in elk arm boerendorp).
De kerk vraagt een bijdrage net als voetbalclubs, hockeyclubs en andere verenigingen dit doen.

# De kerk discrimineert en beledigt (de vrouw, homo’s).
De hele kerk? Knap.

# De kerk pleegt valsheid in geschrifte (de bijbel is het woord God’s).
Is het een contract waar je je handtekening onder zet?

# De kerk jaagt mensen de dood in (condoomverbod).
Ik vind nken zonder condoom ook lekkerder.

I lolled

Ot: Ik vind niet dat ie achter tralies moet maar keur zn uitspraken niet goed.
De argumenten van TS zullen geen stand houden door vrijheid van Godsdienst/geloof en meningsuiting.

De kerk vormt een dekmantel voor zedenmisdrijven zoals kindermisbruik.

Deze ook? Word ik weer Christen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een gevolg van het celibaat, een gevolg van opstapeling van de coïtusuele behoeften. Dit hoeft niet te betenenen dat er een overkoepelt iets is dat het regelt.

En kanibalisme is zeker ook het gevolg van vegetarisme...
Neen, het verkrachten van kinderen is helemaal geen gevolg van het celibaat.

Iemand die zich niet kan houden aan het celibaat gaat naar de vrouwen, al dan niet tegen betaling, om zijn lusten te bevredigen.

Maar een klein jongetje verkrachten is een dubbele misdaad (verkrachting enerzijds, en coïtus met een minderjarige anderzijds) en getuigd van een afwijkende coïtusuele geaardheid (pedofilie, homo, machtsmisbruik).
.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
hmm...

Als de paus gevangen zit, wie gaat ons dat vertellen hoe we ons leven moeten leiden?:scratch:

# De kerk gebruikt terreur (dreiging met hel en duivel) om gehoorzaamheid af te dwingen.

# De kerk gebruikt valse beloften (eeuwig leven in paradijselijke hemel) om navolging af te dwingen.
Iets waar je niets van weet kan je geen mening over hebben.

# De kerk houdt het volk dom (indoctrinatie via creationisme op school).

http://www.youtube.com/watch?v=QecUUnLNSiY&feature=channel

.............

Laatst bewerkt:
no pain no faith

Een verhaaltje over kindermisbruik.
http://www.youtube.com/watch?v=SGkgmU9vG_o&feature=channel

# De kerk houdt het volk dom (indoctrinatie via creativisme op school).

http://www.youtube.com/watch?v=-h2dj2a5D7M

Religie is de as van het kwaad. Permban voor religie imo.

ik vind de paus geen crimineel,hij uit zijn mening en beinvloed hiermee de mening van duizenden anderen,met het idee dat hij de wereld op een positieve wijze beinvloedt.
ik geloof dat ieder mens op de planeet(en zeker nederlanders) probeert andere mensen te beinvloeden,als de paus een crimineel is dan kun je democratie ook opdoeken.
wel mogen ze van mij alle geloven verbieden,als iedereen atheist was zou de wereld zoveel makkelijker zijn.

Er was laatst een vrouw op een van de publieke omroepen die borstkanker had gekregen,maar zelf noemde ze het verraden door god. Ze had een operatie uitgesteld net zo lang totdat ze zou weten waarom god haar verraden had. Ze kwam er niet achter en besloot zich daarom te laten opereren. 1.5Jaar later was god bij zonsopgang naar haar toe gekomen en had zijn excuses aangeboden,inmiddels gelooft ze weer.
persoonlijk lach ik me dus echt kapot om mensen die denken dat een ander zich zo met zich bezighoudt. Geloof zie ik vaak als een soort van eenzaamheid voor mensen die niemand hebben die in ze geloven en dat wel echt nodig hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=vA50dwXKJcc

Terug
Naar boven