AndroidHealthClinic

Vind jij het moeliijk/makkelijk om in het leven...

ben nooit tevreden, maar dat heeft te maken met een onrustig gevoel van binnen
dit geldt trouwens alleen voor bepaalde aspecten in het leven zoals werk, bb wordt er niet door beinvloed
Ik heb ook die onrust. Altijd op zoek naar meer, beter, mooier, fijner etc..

En de vraag is dan of je het ooit zult vinden en er dan genoegen mee zult nemen. Waarschijnlijk niet. :rolleyes:

Het beste is denk ik om die eigenschap in je voordeel te gebruiken om zo het maximale uit je leven te halen.

Ik ben vaak te tevreden, vooral op het gebied van materie, relaties en sociale contacten. Op intellectueel vlak wint de luiheid en berusting het naar mijn smaak net iets te vaak van zucht naar kennis en geldingsdrang.

Eigenlijk ben ik een ontzettende luie en lakse hond die vooral wacht tot het succes zich komt aanwaaien met relatief schaarse momenten van pieken die dat proberen te doorbreken.

Als Pinda zit dat gewoon in je genen. Kan je verder weinig aan doen, neem het jezelf niet te erg kwalijk.

op materieel vlak ben ik elk drift kwijt gespeeld, zal deels wel te maken met de futiliteit van de zaak. Aan de andere kant zoek ik wel een zekere mentale rust, een tekort dat me dagelijks blijft najagen, vooral met vrouwen, relaties knappen altijd na een maandje omdat er toch die drang naar meer en beter blijft, alsof ik ergens met een ideaalbeeld ben opgesscheept dat gewoonweg niet te concretiseren valt.
Traantjes die ik al heb laten vloeien ...

Ik heb een eeuwig intern gevecht ben blij met wat ik heb maar heb wel altijd het gevoel dat ik wat mis.

Me leven is goed ik heb een mooie huis een mooie lieve vriendin.
Ben zelf vrij basic dus ik heb alles wat me hartje begeerd ik hoef niet zo nodig meer materie en de zekerheid is wel handig om te behouden wat ik heb waarom opnieuw beginnen.

Op gebied van werk en persoonlijke ontplooiing zou ik wel een uitdaging kunnen gebruiken het voelt namelijk een beetje als groundhog day elke dag het zelfde uit kijken naar het weekend.

Maar ondanks dat gevoel weet ik mezelf niet te motiveren opgang te komen en ontdek ik de laatste tijd vaak dat ik weer een avond verdoet heb door voor de tv of achter de pc te zitten klooien. Terwijl ik ook zou kunnen (en eigenlijk ook best wil) werken aan een studie.

Dat is bij mij wel een terugkerend gevoel om de vier jaar wil ik een andere omgeving die me prikkelt en opnieuw stimuleert, terwijl ik op het relationele vlak juist blij ben met die zekerheid.

Denk dat dat gevoel voort komt uit angst iets te missen en de terughoudendheid voort komt uit de angst iets goeds wat je al hebt te verliezen. Dit dilemma is bij mij een terugkerend fenomeen en iets wat ik moet door breken/over winnen om echte rust en tevredenheid te kunnen vinden.

Op trainingsgebied heb ik wel de kracht en rust om geduldig naar me doelen te werken. Al zijn er tijden dat ik het ijzer echt wel ff gezien heb. Ik ben dus echt niet hardcore, al ben ik extreem fanatiek en streng (dieet) als ik er wel voor ga. Als ik me doel bereik ben ik vaak niet te vrede en wil ik meer, maar wel volgens mijn principes dus drugsvrij. Ik train ook niet om er zo bruut mogelijk uit te zien ik train voor de strijd met het ijzer en die heb ik af en toe heel hard nodig een manier om me hart te luchten en me gedachten even op nul te zetten. Metal cd aan en knallen jezelf even lekker slopen.

Ben nooit lang tevreden op sommige gebieden, en wil altijd iets beters, groters hebben, het beste is nooit goed genoeg (als het op eigen prestaties en doelen aankomt), en dat is zoals het volgens mij moet zijn. Enkel in de liefde zou ik altijd tevreden kunnen zijn en bestaat er een beste die niet meer te overtreffen valt.
Dit wetende probeer ik wel steeds tevreden te zijn met alles wat ik heb en hoe mijn leven verloopt.

Ik denk dat dit zo wat het probleem is in de westerse wereld. Veel mensen die de zogenaamde top hebben bereikt zijn vaak niet tevreden... Volgens mij begint de westerse wereld dat meer en meer in te zien dat dat allemaal niet belangrijk is en gaan ze meer in hunzelf kijken aan de spirituele kant. Wat veel dieper is dan alle materialistische of fysieke dingen. Als je bijvoorbeeld naar china kijkt waar ze hun eigen cultuur de grond in boren om zoveel mogelijk geld te maken. ik denk dat wij daar een beetje meer bewust in worden.

je kan het gewoon trainen leren tevreden te zijn met wat je hebt en ik bedoel niet dat je niets mag bereiken maar ik denk dat je gewoon niet alles ervoor moet opgeven.

Laatst bewerkt:
Hmm ik kan moeilijk antwoord geven op die vraag. Ik ben al tevreden met een tientje wiet en wat maten. Terwijl anderen discotheken/drank/wijven opzoeken. Ik ben ook tevreden met een zakje wiet, enkele maten en een chalet in de Ardennen, terwijl anderen vliegtuigtickets naar Loret de Mar hebben.

Aan de andere kant houd ik van afwisseling en heb ik dat nodig. Al weerspiegelt dit zich duidelijk niet in mijn relatie.

Ik ben vaak te tevreden, vooral op het gebied van materie, relaties en sociale contacten. Op intellectueel vlak wint de luiheid en berusting het naar mijn smaak net iets te vaak van zucht naar kennis en geldingsdrang.

Eigenlijk ben ik een ontzettende luie en lakse hond die vooral wacht tot het succes zich komt aanwaaien met relatief schaarse momenten van pieken die dat proberen te doorbreken.

Als Pinda zit dat gewoon in je genen. Kan je verder weinig aan doen, neem het jezelf niet te erg kwalijk.

godver dat is het dus...de pinda genen:cool:

In mijn branche is MBO4 gewoon goed voor het werk wat ik wil doen en kan me daardoor gewoon niet meer motiveren om te gassen op mn duale HBO opleiding...ik wacht nog steeds totdat het succes aan komt waaien :P

Het enige waar ik niet tevreden mee ben is dat ik de kinderen voor mijn gevoel te weinig zie. (zeker als je ze net een week hebt gehad komt de klap weer hard aan :()

Ik denk dat dit zo wat het probleem is in de westerse wereld. Veel mensen die de zogenaamde top hebben bereikt zijn vaak niet tevreden... Volgens mij begint de westerse wereld dat meer en meer in te zien dat dat allemaal niet belangrijk is en gaan ze meer in hunzelf kijken aan de spirituele kant. Wat veel dieper is dan alle materialistische of fysieke dingen. Als je bijvoorbeeld naar china kijkt waar ze hun eigen cultuur de grond in boren om zoveel mogelijk geld te maken. ik denk dat wij daar een beetje meer bewust in worden.

je kan het gewoon trainen leren tevreden te zijn met wat je hebt en ik bedoel niet dat je niets mag bereiken maar ik denk dat je gewoon niet alles ervoor moet opgeven.

afgaande op je avatar neem ik aan dat je het leven op een oosterse, meer spirituele wijze wil benaderen, maar ik denk dat zo'n pad uiteindelijk ook geen bevrediging kan scheppen. Je ontkent namelijk een belangrijke eigenschap van het beestje en dat is verandering. Ik denk dat je als mens zeker doelen moet kunnen najagen, maar enkel diegenen waar je hele wezen achter staat, maximale zelfbepaling. Boedhisme e.d. wil die bepaling opheffen en daar komt met de dood toch al een einde aan.
Ik zou zeker eens iets nachecken van kierkegaard of de latere nietzsche, vind je interessant perspectieven om binnen een nihilistische samenleving terug wat kleur aan het leven te geven.

In principe ben ik erg tevreden maar zit nu helaas in mijn jaarlijkse winterdip. Ben als gevolg daarvan vaak erg laks en initiatiefloos wat het gevoel van onbehagen alleen nog maar erger maakt.

Ik ben zeker tevreden met wat ik heb maar toch ben ik dagelijks bezig om mijn leven te verbeteren.

Ook wil ik om de zoveel jaar mijn leven nog weleens geheel over een andere boeg gooien..gewoon omdat ik daar aan toe ben.

Ik ben nooit tevreden, maar ik ga ook geen moeite doen.

---------- Toegevoegd om 20:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:47 ----------

op materieel vlak ben ik elk drift kwijt gespeeld, zal deels wel te maken met de futiliteit van de zaak. Aan de andere kant zoek ik wel een zekere mentale rust, een tekort dat me dagelijks blijft najagen, vooral met vrouwen, relaties knappen altijd na een maandje omdat er toch die drang naar meer en beter blijft, alsof ik ergens met een ideaalbeeld ben opgesscheept dat gewoonweg niet te concretiseren valt.
Traantjes die ik al heb laten vloeien ...

Ja, vrouwen zijn allemaal verschillend, maar als je even met eentje samen bent gaat ze na een tijdje weer hard lijken op al diegene die je daarvoor gehad hebt.

In principe ben ik erg tevreden maar zit nu helaas in mijn jaarlijkse winterdip. Ben als gevolg daarvan vaak erg laks en initiatiefloos wat het gevoel van onbehagen alleen nog maar erger maakt.

Ik had normaal gezien ook altijd een winterdip. Dit jaar heb ik besloten om over te slaan.

afgaande op je avatar neem ik aan dat je het leven op een oosterse, meer spirituele wijze wil benaderen, maar ik denk dat zo'n pad uiteindelijk ook geen bevrediging kan scheppen. Je ontkent namelijk een belangrijke eigenschap van het beestje en dat is verandering. Ik denk dat je als mens zeker doelen moet kunnen najagen, maar enkel diegenen waar je hele wezen achter staat, maximale zelfbepaling. Boedhisme e.d. Wil die bepaling opheffen en daar komt met de dood toch al een einde aan.
Ik zou zeker eens iets nachecken van kierkegaard of de latere nietzsche, vind je interessant perspectieven om binnen een nihilistische samenleving terug wat kleur aan het leven te geven.
+1

Ik word meestal pas tevreden als er complimentjes komen. Voor mezelf zie ik meestal niet in of iets al tegen het goede aan zit of niet. Pas als er mensen zijn die zeggen hetgeen wat ik heb, wat ik doe, waar ik voor wil gaan niet los moet laten omdat het iets moois oid is, dan pas ga ik nadenken en mogelijk inzien dat het inderdaad zo is.

Terug
Naar boven