Fitness Seller

Vitamine b12 Injects

Little Daddy

Monstrous Giant
Waardering
711
Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben nogal moe, duizelig en meer symptomen wat het mij moeilijk maakt om te trainen. Heb op internet gezocht en ik kan weinig b12 binnen krijgen. Ik eet amper vlees en alleen maar kip waar heel weinig b12 in zit. Verder alleen havermout en rijst etc.

Schrijft je huisarts ook dit makkelijk op recept?

Is een speciaal topic over + is vrij verkrijgbaar, no doc needed.

Werkte je niet in een apotheek?

haha , ik doe nu al een jaar 2 weeks on en off, hier in belgië krijg je het even gemakkelijk als een hoestsiroop.
1 ampulle eod , na 3 dagen krijg ik al vreetbuien. De energie is er ook wel. Maar ik doe het vooral voor de vreetbuien.

Injecties zijn alleen nodig als je maag geen intrinsic factor aanmaakt, als jij door voeding een tekort hebt moet je of meer/beter eten of gewoon pillen halen

Injecties zijn alleen nodig als je maag geen intrinsic factor aanmaakt, als jij door voeding een tekort hebt moet je of meer/beter eten of gewoon pillen halen

b12 pillen worden nauwelijks opgenomen....totaal niet te vergelijken met b12 injects...
Daarnaast kan je nooit hoeveelheid b12 binnen krijgen dmv voeding die je injecteerd.

Daarnaast is een bb dieet nou eenmaal niet zo divers.

Denk eerst na voordat je onzin uitkraamt.

b12 pillen worden nauwelijks opgenomen....totaal niet te vergelijken met b12 injects...
Daarnaast kan je nooit hoeveelheid b12 binnen krijgen dmv voeding die je injecteerd.

Ik kraam onzin uit? Verklaar jezelf eens

Edit: zie net dat je pas lid bent geworden, leuk

• Topic Starter Topic Starter
haha , ik doe nu al een jaar 2 weeks on en off, hier in belgië krijg je het even gemakkelijk als een hoestsiroop.
1 ampulle eod , na 3 dagen krijg ik al vreetbuien. De energie is er ook wel. Maar ik doe het vooral voor de vreetbuien.
Je kan het ook onderhuids injecten? En er was volgens mij ook een vertraagde afgifte verzie, mn huisarts wilt mn bloed eerst testen als ik onder de norm zit kan ik alsnog b12 krijgen?

Is een speciaal topic over + is vrij verkrijgbaar, no doc needed.

neen.
b12 wordt gegeven mij chronische vermoeidheid / bloedarmoede. en uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar in Nederland en dan wordt eerst bloed getrokken.

in Duitsland wel vrij verkrijgbaar in apotheek België weet ik niet.

als je kampt met de klachten die je beschrijft geef ik als tip ga naar je huisarts en laat je bloed onderzoeken..

• Topic Starter Topic Starter
neen.
b12 wordt gegeven mij chronische vermoeidheid / bloedarmoede. en uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar in Nederland en dan wordt eerst bloed getrokken.

als je kampt met de klachten die je beschrijft geef ik als tip ga naar je huisarts en laat je bloed onderzoeken..
Ik geef morgen bloed af ;)

Je kan het ook onderhuids injecten? En er was volgens mij ook een vertraagde afgifte verzie, mn huisarts wilt mn bloed eerst testen als ik onder de norm zit kan ik alsnog b12 krijgen?
in je vet? ja dat kan.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Jan 2013 om 08:29 ----------

neen.

je kan het vanuit duitsland wellicht naar je eigen huis laten bezorgen ;)

in belgië is vrij verkrijgbaar.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Jan 2013 om 08:30 ----------

Ik kraam onzin uit? Verklaar jezelf eens

Edit: zie net dat je pas lid bent geworden, leuk
ga maar lezen over B12, dan kom je er zelf wel achter dat in pilvorm voor maar een klein gedeelte wordt opgenomen.

ow, is dat zo?
vertel..

Zie voedingssectie. Gemiddelde "Bb-er" hier eet niet heel divers. Tenminste niet zodanig dat je alle benodigde mineralen etc binnenkrijgt..

wellicht ben jij hier een uitzondering op, maar zoals little daddy zelf al aangeeft is zijn dieet vrij eentonig.

nou, ik heb geen gemiddelde gemaakt van alle schema's oid
ik doe juist m'n best om wel gevarieerd te eten en dat is ook prima mogelijk i.c.m. deze sport
als je al je groenten, fruit en gezonde snacks (noten en rauwkost bv.) steeds aanpast ben je al een eind denk ik
plus: hoe gevarieerd is een gemiddeld dieet / voedingspatroon an sich en t.o.v. een bb-er?

ik lees net:
Hydroxo wordt in het lichaam omgezet in oa methyl-B12, dus het effect is exact hetzelfde.
Alleen sommige mensen, hele kleine groep, kunnen dat niet goed omzetten, en dan is methyl beter (of adenosyl, net waar probleem zit)

Gewone tabletten worden ook slecht opgenomen, smelttabletten veel beter.

Terug
Naar boven