XXL Nutrition

Vitamine b12 Injects

Helaas, er zijn maar weinig studies gedaan en de gebruikte studie in die review is niet goed uitgevoerd en kan daarom niet aantonen dat oraal gebruik effectiever of zelfs net zo effectief is als injecteren (is het niet).

Uitleg:

Some writers have argued that vitamin B12 injections are unnecessary, citing a study that claimed oral vitamin B12 (2,000 mcg/day) produces higher serum vitamin B12 levels than intramuscular injections.2_ However, in that study, the serum concentrations were measured one month after the last intramuscular injection was given, whereas the oral doses were being taken daily during that time. Interestingly, although this study was published in a specialty journal (Blood), it contained the following disclaimer: “The publication costs of this article were defrayed in part by page charge payment. This article must therefore be hereby marked ‘advertisement’ in accordance with 18 U.S.C. section 1734 solely to indicate this fact.” Although the study did confirm that oral vitamin B12 is effective for the treatment of vitamin B12 deficiency (including pernicious anemia), it did not compare oral and intramuscular administration with respect to their short-term (1-7 days) effects on serum levels. Consequently, this study cannot be used to justify the claim that oral vitamin B12 produces the same pharmacological effect as does intramuscular vitamin B12.

Het ziet er naar uit dat de studie ook nog eens gezien werd als een advertentie, en dus misschien betaald is door producenten van orale B12.

Lekker blijven injecteren, kost niet zoveel en sowieso effectiever. De spijsvertering vernietigt het grootste deel van een vitamine. Zeker als die niet in natuurlijke vorm gegeten wordt.

neen.
b12 wordt gegeven mij chronische vermoeidheid / bloedarmoede. en uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar in Nederland en dan wordt eerst bloed getrokken.

in Duitsland wel vrij verkrijgbaar in apotheek België weet ik niet.

als je kampt met de klachten die je beschrijft geef ik als tip ga naar je huisarts en laat je bloed onderzoeken..

Apotheek. Vrij verkrijgbaar in België, NL meestal niet. Check het B12 topic even, staan wel enkele Duitse webshops in dacht ik.

Wat zeik je nu? Wel vrij verkrijgbaar dus, in NL soms moeilijker, maar zoals ik zeg: De of Be of webshop.

• Topic Starter Topic Starter
Helaas, er zijn maar weinig studies gedaan en de gebruikte studie in die review is niet goed uitgevoerd en kan daarom niet aantonen dat oraal gebruik effectiever of zelfs net zo effectief is als injecteren (is het niet).

Uitleg:

Het ziet er naar uit dat de studie ook nog eens gezien werd als een advertentie, en dus misschien betaald is door producenten van orale B12.

Lekker blijven injecteren, kost niet zoveel en sowieso effectiever. De spijsvertering vernietigt het grootste deel van een vitamine. Zeker als die niet in natuurlijke vorm gegeten wordt.
Big-T ken jij een site waar ik de b12 injects dan kan halen? Heb zon idee dat het hier duur gaat worden.. maar we zien wel verder dinsdag heb ik mn uitslag

Uitleg:

Thanks voor bevestigen van mijn standpunt :)

Je kan het ook onderhuids injecten? En er was volgens mij ook een vertraagde afgifte verzie, mn huisarts wilt mn bloed eerst testen als ik onder de norm zit kan ik alsnog b12 krijgen?

onderhuids zal volgens mij weinig opbrengen.
het moet intramusculair! ;)

Terug
Naar boven