XXL Nutrition

Voeding berekenen? Wie kan mij helpen.

snoopyke

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik zit met een grote twijfel. Ik ben al enkele tijden bezig met het maken van een goed voedings schema. Waarbij ik bij de havermout terecht gekomen ben, waar ik de voedings elemeneten kan aflezen op de doos. per 100gram

ik zou daar maar de helft van gebruiken. is het dan toegestaan om alle vetten, kcal enz.. gwn te delen door twee? of is dat een foute berekening. omwille dat er soms bij staat per portie van 75gram en daar verschillen de elemeneten niet zo ver uit elkaar? begrijp iemand mijn twijfel?

alvast bedankt
mgv

OMFG!!!:roflol:

OT:

als 100gr 300kcals bevat en jij eet er maar 50gr van dan heb je 150kcals binnen. Voor de koolhydraten, eiwitten en vetten geldt net hetzelfde.

Je kan het dus voor elk gewicht perfect uitrekenen hé;):rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Hey,

toch bedankt voor de informatie.
mgv

met groet vriendelijke

Geen dank!

Effe serieus. Op bijna elk voedingsprodukt staat de voedingswaarde tabel, steeds uitgedrukt per 100gr. Soms ook per portie, bijv. 75gr.

Als jij nu bijv. 45gr havermout eet, dan deel je alle getallen uit de voedingstabel door 100 en je vermenigvuldigt dan met 45. Niet zo moeilijkt, toch?;)

hey,

het was een twijfel voor mij dus kon ik het beter maar voor de zekerheid vragen. ;)

ik ben aan het bereken voor een goed ochtend onbijt.

heb nu zelf 100gram brinta en 50 gram havermout zou deze in de blender doen samen met water want ik lust egt geen melk.;) maar ik zou ook nog graag wat eiwitten bij doen maar weet nog niet goed welke ik zou gebruiken.

30 gram protein 80 XXL of 30 gram complex crab gainer ook van XXL

kunnen jullie mij wat raad geven.

alvast bedankt
mgv = Met Groeten Van :p:D
Snoopyke

Ik zou persoonlijk Whey nemen sochtends bij de brinta/havermout shake. 30 gram moet voldoende zijn. Complexe carbs krijg je namelijk al binnen door je brinta/havermout.

hey,

het was een twijfel voor mij dus kon ik het beter maar voor de zekerheid vragen. ;)

ik ben aan het bereken voor een goed ochtend onbijt.

heb nu zelf 100gram brinta en 50 gram havermout zou deze in de blender doen samen met water want ik lust egt geen melk.;) maar ik zou ook nog graag wat eiwitten bij doen maar weet nog niet goed welke ik zou gebruiken.

30 gram protein 80 XXL of 30 gram complex crab gainer ook van XXL

kunnen jullie mij wat raad geven.

alvast bedankt
mgv = Met Groeten Van :p:D
Snoopyke

Mijn ontbijt:

- 60gr havermout
- 60gr brinta
- 1 banaan
- 40gr whey
- 750ml water
- 1 eetlepel olijfolie

Bij het ontbijt heb je nood aan snelle eiwitten (whey), om je stofwisseling op gang te brengen.
Zelf gebruik ik de whey protein instant, maar protein 80 is ook goed. xxl levert goede kwaliteit (en nee, ik heb er geen aandelen;))

Ben je een man of een vrouw? Is toch al een deftig ontbijt.;)

Hey,

Ik ben zelf een man bijna 21 jaar oud.:D

Ik zou in de loop van deze week mijn whey produckt bestellen bij XXL,
dus ik kan nogaltij eens de Whey Protein Instant proberen bij dit ontbijt.

Ik ben zelf iemand die vroeger bijna geen ontbijt nam dus deze is voor de toekomst meer dan voldoende. :p nu nog de rest :D

Thanks
grtjes

Hey,

Ik heb mijn ontbijt al klaar. :D Ik heb wel mijn hoeveelheden een betje moeten verminderen naar een vb van "magnusje" omdat ik anders iets te veel kcal ging hebben. ;) ik kom nu op een mooi getal van 562kcal voor de dag mee te beginnen en met voeding dat ik zelf graag lust wat toch wel belangrijk is.

Grtjes
snoopyke

Hey,

Ik heb mijn ontbijt al klaar. :D Ik heb wel mijn hoeveelheden een betje moeten verminderen naar een vb van "magnusje" omdat ik anders iets te veel kcal ging hebben. ;) ik kom nu op een mooi getal van 562kcal voor de dag mee te beginnen en met voeding dat ik zelf graag lust wat toch wel belangrijk is.

Grtjes
snoopyke

Je mag niet zomaar iets overnemen van iemand anders. Belangrijk is om eerst je eigen Kcalsbehoefte uit te rekenen. Dit getal verdeel je dan over een 6 à 7 maaltijden, waarbij koolhydraten, eiwitten en vetten steeds ongeveer in dezelfde verhouding voorkomen (bijv. 50-30-20). Je moet oook voor jezelf uitmaken wat de bedoeling is. Wil je aankomen of juist niet? Enz.

Met voeding staat of valt alles, naast je KT, rust en eventueel cardio (afhankelijk van je doel).:)

Terug
Naar boven