MuscleMeat

Voeding bestellen uit Amerika

Raii

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m79
Beste forum leden,

Hier mijn vraag, Ik ben geinstereseerd om een bepaalde voedingsmiddel uit Amerika te bestellen (gaat om Quest Nutrition Bars).

Nu heb ik gelezen dat het zo is dat er bepaalde kosten bij komen omdat het uit de buitenland komt (Import Duty & Taxes).

Heeft iemand hier zo ervaring mee?

Alvast bedankt!

• Topic Starter Topic Starter
Mensen kijk, dit is wat IK WIL, ik heb hier mijn vraag niet gepost om reacties te krijgen waarom dit waarom dat.
Ik wil gewoon graag een antwoord op mijn vraag, heb je die niet, post dan ook niet :)

Maar om jou vraag te beantwoorden, het gaat mij erom dat ze erg low carb zijn en geen impact geven op mijn bloedsuiker.

Raii, ik weet niet of je in NL OF BE zit maar in België is het zo dat het onder 22 euro geloof ik een vrijstelling is.
Daarboven betaal je douane kosten en eventuele invoerkosten + eventuele post kosten. Soms als je geluk hebt komen ze gewoon door en moet je niets betalen.
Google eens duty calculator en je kan je rekenwerk ongeveer doen.
Succes met je shipment

Mensen kijk, dit is wat IK WIL, ik heb hier mijn vraag niet gepost om reacties te krijgen waarom dit waarom dat.
Ik wil gewoon graag een antwoord op mijn vraag, heb je die niet, post dan ook niet :)

Maar om jou vraag te beantwoorden, het gaat mij erom dat ze erg low carb zijn en geen impact geven op mijn bloedsuiker.

roidrage

(Nederland)

Ik was vorig jaar € 51 kwijt voor een set zuigers van $500. Als je de verzender de bestelling als "small value gift" laat aanmerken zou het geen invoer moeten kosten. Maar dan is het ook verzekerd tegen € 0, -

Als het gratis samples zijn mag het zowiezo geen invoer kosten want die wordt bepaald door de waarde van de verzending.

Je kunt ook even bij XXL Nutrition kijken, die verkopen de smaken ook los.

Raii, ik weet niet of je in NL OF BE zit maar in België is het zo dat het onder 22 euro geloof ik een vrijstelling is.
Daarboven betaal je douane kosten en eventuele invoerkosten + eventuele post kosten. Soms als je geluk hebt komen ze gewoon door en moet je niets betalen.
Google eens duty calculator en je kan je rekenwerk ongeveer doen.
Succes met je shipment

Hier een handige calculator voor het berekenen van de tax en douanekosten:
[Link niet meer beschikbaar]

en uitleg over het verloop van de zending en douane-inklaring:
https://thomas.vanhoutte.be/blog/2013/04/12/post-pakket-amerika-belgie-verzenden-douane-kosten-btw/

Heb ongeveer twee jaar geleden een sample pack van Quest Nutrition mogen ontvangen via de post :D. Destijds geen invoerrechten of belasting over hoeven betalen maar dat kan ook komen doordat het een 'gift' was...

Terug
Naar boven