MuscleMeat

Voeding en budget

Dreamske

Novice
Waardering
0
Hoikes,

ik wilde even weten wat sommige van jullie zoal kwijt zijn aan budget,puur wat voeding dan betreft.
Ik heb de indruk dat zorgen voor een goede en juiste voeding nogal wat kan vergen van je budget.
Zijn er soms maaltijden die zeer goed zijn maar alsnog niet al te veel hoeft te kosten wat samenstelling betreft?
Misschien een heel kleine vraag maar waarscheinlijk een erg grote uitleg.

Alvast bedankt allesziens.

Kleine vraag, kleine uitleg: Gebruik de zoekfunctie, hier zijn legio topics over geweest.

Zelf koeien kweken, kippen stelen en graan plukken zijn voordelige oplossingen.

kweenie, ik kijk nooit naar wat ik nu precies uit geef, maar veel meer dan normaal is het niet. Beetje extra zuivel, lekker dik beleg op brood, beetje studentenhaver of pinda's extra, schepje extra muesli en dat was het wel.

Kwestie van economisch inkopen en niet overdrijven.

En in de cut bespaar ik uiteraard :-)

10 euro per dag +-

Als het goed is spaar je prima geld uit door het gemis van frisdranken, snacks, snoep en chips in je boodschappenkarretje. Als ik mijn uitgave vergelijk met m'n huisgenoot zit ik er maar n paar euro per keer boodschappen boven.

Dat s gewoon een voordeel wanneer je niet met veel mensen rekening moet houden ( in gezin wonen, gezamelijk boodschappen doen met studie/huisgenoten etc...)

Ik woon thuis met totaal 4 a 5 man....

Ik heb een beperkt budget. En heb door een groot gedeelte ( m'n ouders )

niet de mogelijkheid om 2 a 4 stukken kip/bief te eten. Datzelfde geldt voor;

rijst maaltijden, compleet SCHOON bulk voer. Ergens geef ik m'n ouders ook nog gelijk dat ze dit niet ' automatisch ' voor me halen...

Het liefst zou ik 2 a 3 vleesmaaltijden per dag hebben ( kip, rood vlees etc )

Dus ik haal alles uit; zuivel producten ( eitjes, yogert, veel melk, regelmatig kwark etc... )

Om niet te kort te komen aan eiwitten sla ik/ ga nog groter inslaan, grote hoeveelheden whey in.... en maak 2 a 3 shakes per dag.

Wanneer je beperkte middellen hebt door de thuissituatie / budget moet je een alternatiefje zoeken...

Maar over het algemeen houdt m'n moeder redelijk vaak rekening met m;n voeding d.w.z. dat ze regelmatig wat kwark ( maar das telkens maar 3 bakjes of zo ) , brinta, yogert etc... haalt.

Theoretisch gezien zou mijn voedingsschemanog zekers geoptimaliseerd kunnen worden. ( vandaar dat evetuele AS voor mij de komende jaren nog niets is )

Dat s gewoon een voordeel wanneer je niet met veel mensen rekening moet houden ( in gezin wonen, gezamelijk boodschappen doen met studie/huisgenoten etc...)

Ik woon thuis met totaal 4 a 5 man....

Ik heb een beperkt budget. En heb door een groot gedeelte ( m'n ouders )

niet de mogelijkheid om 2 a 4 stukken kip/bief te eten. Datzelfde geldt voor;

rijst maaltijden, compleet SCHOON bulk voer. Ergens geef ik m'n ouders ook nog gelijk dat ze dit niet ' automatisch ' voor me halen...

Het liefst zou ik 2 a 3 vleesmaaltijden per dag hebben ( kip, rood vlees etc )

Dus ik haal alles uit; zuivel producten ( eitjes, yogert, veel melk, regelmatig kwark etc... )

Om niet te kort te komen aan eiwitten, sla ik/ ga nog groter inslaan, grote hoeveelheden whey in.... en maak 2 a 3 shakes per dag.

Wanneer je beperkte middellen hebt door de thuissituatie / budget moet je een alternatiefje zoeken...

Maar over het algemeen houdt m'n moeder redelijk vaak rekening met m;n voeding d.w.z. dat ze regelmatig wat kwark ( maar das telkens maar 3 bakjes of zo ) , brinta, yogert etc... haalt.

Theoretisch gezien zou mijn voedingsschemanog zekers geoptimaliseerd kunnen worden. ( vandaar dat bijv. evetuele AS voor mij de komende jaren nog niets is )

Ik doe het met zo'n 7 a 8 eur per dag.
Je laat gewoon de chips, cola, koek e.d. staan, het hoeft echt niet duur te zijn. Ik denk dat het juist goedkoper is dan een gemiddeld boodschappen doen.

Pff geen idee.
Ik geef ongeveer per week 125-150 euro uit aan boodschappen. Maar ik heb ook een vrouw en kind, dus ja is toch anders dan.
Vooral het vlees kost wat extra tov standaard dieet.
Rijst en dergelijke kost geen drol!

Aanbiedingen in de gaten houden. Zodra de kipfilet 3,99 per KG (bijv. bij Boni of c1000) is slaan wij 12 kilo'tjes in. Dit ook met de biefstuk bij de c1000 voor 8,99 per KG. Gewoon groot inslaan bij reclames. Vlees is het duurste....kwark kost niet veel. Groot verpakkingen melk halen..
Brinta kost niet veel, eieren zijn ook vaak in de aanbieding, of ga eens na de markt! Het hoeft niet duur te zijn allemaal :-)
Rijst in grootverpakking kost ook niet veel.

Gewoon scherp zijn op de aanbiedingen en groot in slaan..!

Terug
Naar boven