XXL Nutrition

Voeding en kuren

Sannoo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m98
Massa
107kg
Vetpercentage
19%
Beste allemaal,

Ik ben bezig om een voedingsschema te maken, ik heb mijn dagelijkse behoefte uitgerekend en dat is 2291 kcal.
Maar als ik het goed begrijp moet ik om goed te groeien tijdens mijn kuur straks volgens mij meer dan dat naar binnenwerken.

Hoeveel Kcal méér moet dat zijn..?

kan iemand mij hier verder mee helpen..?

Groet,
Sannoo
:wave:

104 kg en 2291 kcal als dagelijkse behoefte? Zou hem nog eens uitrekenen als ik jou was.

En dit hoor je al lang en breed te kunnen voordat je begint met kuren.

Je bent bijna 2meter, je weegt 104 kg en je dagelijkse behoefte is 2291? Denk niet dat dit helemaal klopt, gaat eerder richting de 3000kcal hoor.

---------- Post toegevoegd Fri 4 Nov 2011 om 23:53 ----------

104 kg en 2291 kcal als dagelijkse behoefte? Zou hem nog eens uitrekenen als ik jou was.

En dit hoor je al lang en breed te kunnen voordat je begint met kuren.
:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
88.362 + (gewicht in KG x 13.397) + (lengte in cm x 4.799) - (leeftijd in jaren x 5.677) =

Deze formule heb ik hier van de site, ze hadden het in de sportschool ook uitgerekend en dat was 2362Kcal

dus wat klopt er nu niet?

Het gegeven dat je een formule gebruikt die geen rekening houdt met lichaamsvet/vvm, maar wel met lengte en leeftijd. Verder houdt het ook geen rekening met activiteitsniveau met deze formule.

Gebruik katch-mcardle dus voor 'n betere indicatie.

sporttoeslag..

Laatst bewerkt:
Katch mcardle, oke ik ga ermee aan de slag! Thnx get xxl!

---------- Post toegevoegd Sat 5 Nov 2011 om 01:27 ----------

Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met sporttoeslag?

Hoe vaak je traint id week,licht werk of zwaar werk enz...

Hier kom je vanzelf achter als je naturel al serieus met voeding bezig bent he. Je kan berekenen wat je wil maar je zal het moeten proberen om erachter te komen wat je gewicht doet. Zou richting de 4000 kcal gaan denken voor bulk.

rond 3500 schoon sowieso

Die kcal-calculatoren zijn een waste of time als je ze voor meer wil gebruiken dan een opzet in de goede richting. Alleen individuele verschillen in bijv. de activiteit van je thyroid gland maken de reguliere formules al onbruikbaar. Ik ben bijvoorbeeld even zwaar als mijn trainingsmaatje, maar ik eet 2000kcal extra om dit gewicht te behouden. Het beste advies is om in het begin 2x/w op de weegschaal staan en dan aan de hand van een af- of toename in je gewicht je kcal inname bij te stellen. Dan weet je binnen een paar weken wat je onderhoud is.

bedankt mannen!

die kcal-calculatoren zijn een waste of time als je ze voor meer wil gebruiken dan een opzet in de goede richting. Alleen individuele verschillen in bijv. De activiteit van je thyroid gland maken de reguliere formules al onbruikbaar. Ik ben bijvoorbeeld even zwaar als mijn trainingsmaatje, maar ik eet 2000kcal extra om dit gewicht te behouden. Het beste advies is om in het begin 2x/w op de weegschaal staan en dan aan de hand van een af- of toename in je gewicht je kcal inname bij te stellen. Dan weet je binnen een paar weken wat je onderhoud is.

+1

En je kcal behoefte uitrekenen zonder te weten wat je vet% is, is ook nonsens

Terug
Naar boven