AndroidHealthClinic

voeding & gewrichten

Sonic1

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
yooo beste mensen..

omdat je tijdens de training je gewrichten soms toch wel behoorlijk zwaar belast, kwam k met de volgende vraag te zitten :

Welke voedingsmiddelen zijn bevorderlijk voor een goed smering/werking van onze gewrichten ?

tnx & grtzzzz.. :cool:

becel light met omega 3 en omega 6 vetzuren bijv. :)
alles met meervoudig onverzadigde vetten is goed bij het voorkomen van hart en vaatziekten, en tevens voor jouw probleem omschrijving. Of je nou bepaald direct iets gaat merken weet ik echter niet.........

Is dit overigens niet iets wat je zelf ook wel wist..?

• Topic Starter Topic Starter
het is niet om er iets van te merken, maar om eventuele blessures te voorkomen.. vroeg het gewoon even ter info..
weet wel dat omega 3 en 6 goed zijn, zit ook in lijnzaadolie.. maar kvroeg mij gewoon effe af of er geen andere dingen waren...

ne kameraad van mij was terug begonne met voetballen na 3 jaar gefitnesst te hebben en had nu veel last van zn gewrichten.. hij is toen bij een osteopaat langsgeweest en deze zat verhaaltjes te vertellen dat een hogere eiwitiname een slechte invloed zou hebben op de gewrichten..

kweet ook niet wa k er allemaal van moet denken, daarom postte k mn vraag hier effe.. :)

Aha... dat van dat eiwitten zou'k eerlijk gezegd niet zo 1 2 3 weten... misschien iemand anders..

Ik stuitte onlangs op 'kefir' (http://home.deds.nl/~kefir/waarom_kefir.html)
Weet iemand hier meer van? Er was een kerel die het in een krachtsport-artikel aanprees.

Het past in het rijtje 'blessure-preventie door voeding'. Ervanuitgaande dat je ook al visolie en levertraan/lijnzaadolie neemt.

Kefir? klinkt turks ofzo...kan dat?

De drank uit de Kaukasus die 100-jarigen maakt.

Kefir is een gekweekt, romige drank en is gezond. De zure en frisse smaak lijkt sterk op die van yoghurt, maar het bevat heilzame gisten naast de probiotische bacteriën die men ook in yoghurt terug vind.

Kefir is een voedingsmiddel dat de inwendige ecologie helpt herstellen. Door de symbiotische werking van gunstige gisten (o.a. saccharomyces, kefir, torula kefir) en goede bacteriën (o.a.lactobacillus caucasus) gaat de kefir werken als een natuurlijk antibioticum, een probioticim. De gisten en bacteriën van kefir voeden zich met lactose (de meervoudige suikers van melk) en zetten die om in lactase. Door dit proces verdwijnt de slijmvormende eigenschap van melk. Kefir schept een gunstig klimaat in de darm en daardoor een optimale omgeving waar goede bacteriën zich kunnen nestelen. Op die manier wordt er ook meer voordeel gehaald uit andere probiotica,zoals lactobacillus acidophillus (te vinden in Yakult)

klinkt wel interresant.... Maarja dat zeggen ze van alle dingen in de tellsell reclame.. ;)

Men verkoop glucosamine als supp voor sterkere gewrichten. Ik heb al gehoord dat dat goed werkt.

Dat is het juist. Als je kefir in je dieet hebt met azijn en melk ontstaat er door een aantal reacties en afbraken van stoffen ook glucosamine. Echter, deze natuurlijke 'versie' schijnt dan beter te zijn (en goedkoper).

Terug
Naar boven