AndroidHealthClinic

voeding icm fietsen

steven4

Advanced Bodybuilder
Waardering
8
ik fiets elke dag zon 40 minuten tot een uur. Ik zorg dat ik dit compenseer door extra te eten zodat ik boven onderhoud blijf. Maar door een aantal dingen die ik heb gelezen op het forum ga ik twijfelen of ik door dit fietsen niet spieren ga aanspreken als energie bron.

Ik wil hieronder grof mijn voedingsschema geven van vandaag en de tijdstippen waarop ik heb gefietst. ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik op de momenten dat ik op de fiets zit genoeg brandstof heb.

06:15 brinta+melk 700 kcal
08:20 20-25 min fietsen naar school
10:30 brood met ei en kip 400 kcal
12:30 brood met boter en ham 200 kcal
14:30 brood met ei en kip 200 kcal
15:40 20-25 min fietsen naar huis
16:00 36 gram whey 133 kcal
16:05 10 minuten fietsen naar gym
trainen
na training halve liter chocomelk 265 kcal
10 minuten naar huis fietsen
19:00 avond eten 700 kcal

(straks nog kwark:cool:)

hopelijk begrijpen jullie wat ik wil vragen, misschien komt het gek over maar het maakt me aan het twijfelen en zou graag zekerheid krijgen over wat verstandig zou zijn om te doen van mensen met meer ervaring:)

Hoe hard fiets je? Als je 40min fietst zoals elke scholier zal ik me er niet zo druk om maken.

Ik moet helaas ook iedere dag 40 minuten fietsen (woon nogal afgelegen:D) Gewoon die kcals mee rekenen in je dagelijkse verbruik en dan zul je gewoon groeien. Al moet ik zeggen dat mijn benen in de vakantie (wanneer ik niet fiets) sneller groeien :mad:

Net even je foto's gezien en volgens mij hoef jij niet bang te zijn dat je teveel eet. Gewoon lekker vreten en mocht je dan iets teveel vet aankomen dan weet je waar het aan licht.

Je kan beter iets vet aankomen dan iets spieren verbranden. Vet verbranden is immers makkelijker dan spieren aanzetten.

grtz

• Topic Starter Topic Starter
ben eerder bang dat ik te weinig eet dan teveel, maar ik geloof dat ik goed eet op het moment. Kom wel lekker aan. Maar gaat me meer over de momenten waarop ik eet met het oog op dat fietsen.

Je eet voor dat je fiets een volwaardige maaltijd met lekker wat complexe carbs dus die zullen tijdens het fietsen aangesproken worden als brandstof en je spieren niet. Ook na het fietsen eet je goed (vooral ei heeft hoge biologische waarde) dus goeie en complete eiwitten. Niks om je zorgen over te maken ;)

• Topic Starter Topic Starter
das goed om te horen, bedankt!:)

Terug
Naar boven