MuscleMeat

Voeding + Supplementen

druus

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nu een jaartje of 3 aan het fitnessen, maar deed het eigenlijk altijd "erbij" naast andere sporten. Wil me er nu een stuk serieuzer mee bezig gaan houden en heb ongeveer het volgende voedingsschema uitgedokterd voor een trainingsdag. Kunnen jullie me tips geven, met name over de supplementen. Of ik deze op de goede wijze en goede tijdstippen neem, hier ben ik namelijk nog niet heel erg in thuis hoewel ik me uiteraard wel goed ingelezen heb overal.

Mijn stats: 27 jaar, 1.87, 83 kg, vetpercentage rond de 19% (weegschaal). Doel droge massa opbouwen.

- 07:00 Bij opstaan Whey shake + 2 visolie capsules
- 07:30 Ontbijt (kom muesli + magere yoghurt)
- 10:00 2 bruine boterhammen kipfilet dik belegd of 3 eieren
- 11:30 fruit (appel oid)
- 13:00 Multivitamine + 2 stuks roggebrood met kaas (dit is niet optimaal maar zoek nog iets) Helpt wel goed tegen de honger.
- 14:30 komkommer of nog wat fruit
- 16:00 2 rijstewafels met blik tonijn
- 16:45 wheyshake
- 17:30 BCAA 5 gr.
- 17:45 start workout (+/- 1 uur)
- Direct na training Banaan + glas sinas voor de snelle suikers
- Half uur na training Whey Shake
- 19:00 Avondeten (pasta/rijst met vis, kip of rund en veel groente)
- 22:00 250 gr. magere Kwark (halve bak) + 2 visolie capsules.

Zo ziet het er ongeveer uit iedere dag. Op niet trainingsdagen ongeveer hetzelfde maar dan zonder de BCAA's en 1 shake minder.
Kunnen jullie me vertellen wat jullie hier van vinden en wat er eventueel beter aan kan. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

19% bij een lengte van 1,87 m en 83kg, lijkt me best wel genoeg, niet dan?
Je kan jezelf misschien beter eerst wat droogzetten?

ik ben zelf 1m87 en 95kg bij 17%

trust me, ik kan begrijpen dat hij eerst nog wat massa wil opbouwen.

let wel op dat je vet% niet te hoog word dus dat wordt cleanbulken.

Laatst bewerkt:
Ja oké, wie wilt er nu geen massa winnen? :D
Maar ik zit nog in m'n zomer gewoonte, en dat is droog zetten... :D

Maar uiteraard, je vet% in het oog houden zoals FrankSnip al zei en dan komt ie wel goed met je...!
Succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt alvast. Wil idd proberen zo veel mogelijk zuivere massa aan te komen. Let daarbij dan idd op mijn vet en koolhydraat inname. Koolhydraat zou nog iets minder kunnen nu denk ik. Op die manier zou het vetpercentage ook omlaag moeten gaan.

Maar wat vinden jullie verder van het voedingsschema en de supplementen zoals hier staat. Ben ik zo op de goede weg of ontbreekt er nog iets aan?

Groeten

zet het eens in een overzichtelijk excel sheet met kcal, e/k/v waarden erbij.

dan kun je veel beter zien hoeveel gr eiwit je binnekrijgt en koolhydraten en vetten en waar nodig is dat dan nog aan te passen.

maar als je gaat bulken, zal je vet% vrijwel niet zakken hoor, om vet te verbranden moet je een calorietekort hebben, bij bulken heb je uiteraard een calorie teveel zodat je spieren die teveel aan calorien kunnen gebruiken om te groeien.

maar lettend op je koolhydraten en vetten inname kun je wel zoveel mogelijk gaan zorgen dat je zuiver spiermassa aankomt en zo min mogelijk vet.

Bijlagen

Hoi Frank,

Bedankt voor dit schema. Super handig! Heb het ingevuld en zoals ik het zie zit ik goed qua eiwitten. De koolhydraten zitten nog iets te hoog en het vet wat aan de lage kant. Is dat erg? of is dit op zich goed zo? Ben sowieso van plan de koolhydraten wat naar beneden te brengen. Heb het idee dat het verder aardig in balans is. Op de koolhydraten na.

Wat vind je verder van het innamemoment van de sups?

Bedankt weer voor de hulp! Zeker het schema was erg nuttig. Staat in de bijlage. Sta open voor suggesties.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
maak van die 250gr kwark voor het slapen maar gewoon 500gr. bedenk dat je spieren vooral snachts groeien, dus moet je ze snachts zoveel mogelijk eiwitten mee geven :)

Zal ik doen. Is wel aardig wat maar ja.... No food no muscle, right ;)

Nu ga ik wss een "domme" vraag stellen. Al bestaan er geen domme vragen, alleen domme antwoorden dus, :D

Waarvoor staat die vvm?

vet-vrije-massa

Terug
Naar boven