AndroidHealthClinic

Voeding voor 16 jarige die 6 maanden traint

Timmehh

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
115kg
Vetpercentage
13%
Hallo ik zal me even voorstellen ik ben Tim
ben 16 jaar en train nu 6 maanden 4/5 dagen per week

mijn vraag is welke voeding moet ik gebruiken ik train altijd in de middag rond 4 uur, half 5 maar moet ik dan warm eten voordat ik ga sporten of erna, en wat ken ik het beste nemen ?

ik heb 7 weken lang creatine gebruikt werkte prima ben vlink wat gegroeit in een korte tijd nu weer 8 weken zonder trainen maar dat is geen probleem ;)
heb ook pure whey protine shakes gebruikt maar meer ook niet

als iemand mij een beetje een voedings patroon kan geven en uitleg wat wel en niet moet op mijn leeftijd zou ik daar erg dankbaar voor zijn ;)

M.v.g. Tim

Er is een subforum "bodybuilding tieners". Ga daar eens kijken.
Verder kan je ook de stickys gebruiken van het subforum "voeding", die leggen je vaak ook uit waarom je dit of dat moet eten.

In zes maand heb je idd wat spieren aangekweekt! maarja.. die creatine.. Je bent 16, je traint nog maar pas en al meteen die creatine. Ik weet niet of dat de perfecte timing is..

• Topic Starter Topic Starter
Dankje

Dankje voor je reactie ik ga meteen kijken bij die subtopic
en ik weet het mischien niet echt verstandig van die creatine maar iedereen bij ons op de sportschool gebruikt het dus ik dacht waarom ik niet het is niet slecht voor je en je houd er geen gekke dingen aan over
dus gewoon geprobeert maarja mischien niet echt een goeie keus qua leeftijd :P

Maar alsnog bedankt voor je reactie

m.v.g. Tim

Om even verder te gaan op die creatine: Een vriend van me gebruikte die creatine om zo snel mogelijk bij te komen, maar het resultaat is nu dat zijn spieren slapjes zijn. Na de training zijn ze goed opgepompt, maar erna zie je maar weinig terug van al die vormen.

Maar soit ej, de wereld is een vrije wereld.

Bert

Creatine

Daar heb ik geen last van als ik train zijn ze natuurlijk gepompt maar als ik niet train zie het ook wel malleen iets minder maar dat kan ook voor me gevoel zijn want dat hoor je wel vaker maar welke creatine gebruiktje je vriend ?

ik had creatine in pill vorm van natural sports

M.v.g. Tim

Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Maar het maakt niet uit, hij is geen wetenschappelijke bron ofzo. Zolang jij je er goed bij voelt..... waarom niet dan.

Bert

Ik heb jaren geleden ook regelmatig creatine gebruikt met goed resultaat.

Nu, jaren wijzer, weer aan het trainen, zonder shakes, zonder creatine.
Maar wel met goede voeding en goede training ( denk ik ) en het resultaat is er nog steeds.

Ik had overigens niet echt terugval na het stoppen met creatine. Je houd volgens mij wel wat meer vocht vast, dat raak je daarna weer kwijt en de snel gewonnen kracht ook.

Mijn advies:

GOED ETEN. Dus niet alleen veel, ook regelmatig en volgens een soort van schema. Of je dat schema echt op papier volgt of je dat in je hoofd doet maakt niet uit. Als je maar rekening houd met je voeding. Ik weet niet of je al uitgegroeid bent ( lengte ) maar ik zou voorzichtig zijn met zware krachttraining op jou leeftijd.

Succes in ieder geval. Je hebt nog jaren de tijd om monsterlijk groot te worden.

Dankje

ik ben nu 1,85 en train wel zwaar met kracht training maar ik denk dat ik niet meer echt veel zal groeien qua lengte maar ik word in mijn sportschool wel goed gebegeleid dus dat iswel mooii :cool:

en ik heb idd nog jaren de tijd om monsterlijk groot te worden alleen op deze leeftijd is dat natuurlijk wel het leukst :rolleyes:

Bedankt voor je reactie :)

M.v.g. Tim

ik weet zeker dat ik ergens in dit forum heb gelezen dat je GEEN creatine moet gebruiken voordat je volwassen bent(volgroeit), dus 20+ ofzo.

ik weet zeker dat ik ergens in dit forum heb gelezen dat je GEEN creatine moet gebruiken voordat je volwassen bent(volgroeit), dus 20+ ofzo.

Kan je dit onderbouwen? Want 'ik heb dit ergens gelezen' vind ik niet zo een geweldig argument.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar dat is natuurlijk ook niet echt een argument. Ik vraag me af waarom je het zou willen doen.

Mijn ervaring met creatine is dat je ( denkt dat je ) sterker bent en dus oefeningen zwaarder kan pakken en dat de spierpijn veel minder aanwezig is. Maar de vraag is of de spieren dan ook echt hersteld zijn als de pijn weg is... Er is een ander topic over spierpijn waarin dat ook al aangehaald werd, dat het niet hebben van spierpijn na een training ( DOMS ) geen teken is dat je volledig hersteld bent.

Ik kan ook niet zeggen dat ik meer massa heb gekregen toen ik creatine gebruikte. Zeker als je niet voldoende eiwitten binnenkrijg aangezien je spieren dan gewoonweg niet kunnen groeien.

Mijns inziens kan je ook prima groeien zonder creatine, als je maar goed eet en hard traint.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, maar dat is natuurlijk ook niet echt een argument. Ik vraag me af waarom je het zou willen doen.

Mijn ervaring met creatine is dat je ( denkt dat je ) sterker bent en dus oefeningen zwaarder kan pakken en dat de spierpijn veel minder aanwezig is. Maar de vraag is of de spieren dan ook echt hersteld zijn als de pijn weg is... Er is een ander topic over spierpijn waarin dat ook al aangehaald werd, dat het niet hebben van spierpijn na een training ( DOMS ) geen teken is dat je volledig hersteld bent.

Ik kan ook niet zeggen dat ik meer massa heb gekregen toen ik creatine gebruikte. Zeker als je niet voldoende eiwitten binnenkrijg aangezien je spieren dan gewoonweg niet kunnen groeien.

Mijns inziens kan je ook prima groeien zonder creatine, als je maar goed eet en hard traint.

+1
zonder crea is het zeker mogelijk, mits goede voeding

Ty

Bedankt allemaal voor jullie reactie's dit stel ik zeer op prijs
Ga zo door :cool:

M.v.g. Tim

Terug
Naar boven