XXL Nutrition

Voeding voor slapen

SysRq

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
1
Lengte
1m78
Hallo,

Ik heb een vraag; namelijk of het nog goed/nuttig is om een paar uur (*2/3u) voor het slapen gaan nog een grote maaltijd te eten? Of maakt dit niets uit?
Met een grote maaltijd bedoel ik gewoon bv: een volkoren pasta met tonijn..

Mijn werkuren liggen meestal van 11u tot 21/22u en heb soms de tijd niet om genoeg te eten tijdens m'n werk dus wil ik 's avonds nog wat vreten :p

Ik train ook pas na m'n werk gedaan is moest dit van belange zijn.
Ik hoop hiermee voldoende info gegeven te hebben ^^

Gr.

Als je niets eet als avondeten is dat natuurlijk zeer slecht! Thuiskomen en vreten, makker!!!
Ik zou de koolhydraten vermijden en naar proteinen gaan.
DWZ, geen volkorenpasta, maar eerder kwark, eiwit, kip, vis...
En na uw training uw whey shake.

Sowieso eiwit, kh en vet na je training.

Lekker eten :) Hou het gezond!

Wat het belangrijkstse is is hoeveel kcal je op een dag eet; je moet aan het einde van de dag aan je dagelijkse behoefte komen!

• Topic Starter Topic Starter
Als je niets eet als avondeten is dat natuurlijk zeer slecht! Thuiskomen en vreten, makker!!!
Ik zou de koolhydraten vermijden en naar proteinen gaan.
DWZ, geen volkorenpasta, maar eerder kwark, eiwit, kip, vis...
En na uw training uw whey shake.
Bedankt voor de snelle reacties,

Mijn avondeten eet ik ook hoor, rond 17-18u dan eet ik 'altijd' Kip, rijst,
groenten

Alleen tussen die tijd en ik terug ben van mn werk eet ik zo goed als niets.
Want ik had al begrepen dat je 's avonds best niet te hoog in kh gaat, (Correct me if wrong? :D)

Btw, kwark eet ik ook hoor, maar dit is dan weer tegen 24u of later :)

Hallo,

Ik heb een vraag; namelijk of het nog goed/nuttig is om een paar uur (*2/3u) voor het slapen gaan nog een grote maaltijd te eten? Of maakt dit niets uit?
Met een grote maaltijd bedoel ik gewoon bv: een volkoren pasta met tonijn..

Mijn werkuren liggen meestal van 11u tot 21/22u en heb soms de tijd niet om genoeg te eten tijdens m'n werk dus wil ik 's avonds nog wat vreten :p

Ik train ook pas na m'n werk gedaan is moest dit van belange zijn.
Ik hoop hiermee voldoende info gegeven te hebben ^^

Gr.

Ik neem aan dat je 's ochtends vroeg traint (gezien je werkuren)... Dan heb je hopelijk de rest van de dag al genoeg binnen gekregen, maar zo niet, tja dan maar na het werk nog wat nemen.

Hoeveel tja, dat hangt af van je behoefte.

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het "opslaat als vet" of zo, dat valt allemaal reuze mee (tenzij je veel meer eet dan je nodig hebt).

Verschillende studies spreken mekaar tegen, sommigen zeggen dat eten voor het slapen gaan (koolhydraten) je vetter zal laten staan na een tijdje omdat je lichaam de kh's veel trager verwerkt in je slaap, maar er zijn ook studies die aantonen dat het niet uitmaakt op welke moment(en) van de dag je je voedingsstoffen binnenhaalt. Om op je vraag te antwoorden is het natuurlijk ook de vraag wat je doelstellingen zijn

Ik neem aan dat je 's ochtends vroeg traint (gezien je werkuren)... Dan heb je hopelijk de rest van de dag al genoeg binnen gekregen, maar zo niet, tja dan maar na het werk nog wat nemen.

Hoeveel tja, dat hangt af van je behoefte.

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het "opslaat als vet" of zo, dat valt allemaal reuze mee (tenzij je veel meer eet dan je nodig hebt).

Ja, ik heb voordien altijd 's morgena getraind (Had toen enkel een bankje en 2 verstelbare dumbbells) maar ben al snel tot de conclusie gekomen dat je daar niet echt mee opschiet :D
Dus ben nu aan het wachten op mn powerrack en toebehoren om het wat serieuzer aan te pakken..
Als alles is geleverd ga ik ook voortaan 's avonds trainen denk ik..
Verschillende studies spreken mekaar tegen, sommigen zeggen dat eten voor het slapen gaan (koolhydraten) je vetter zal laten staan na een tijdje omdat je lichaam de kh's veel trager verwerkt in je slaap, maar er zijn ook studies die aantonen dat het niet uitmaakt op welke moment(en) van de dag je je voedingsstoffen binnenhaalt. Om op je vraag te antwoorden is het natuurlijk ook de vraag wat je doelstellingen zijn
Bedankt voor je reactie alvast
En zouden ze hier ook 2 à 3u voor het slapengaan als 'slecht' beschouwen
Zou het ook een verschil maken als ik nog een paar uur voor slapen nog ga trainen?
Maar als ik vet begin te worden zal ik het wel merken zeker? :D
Grtz

Ja, ik heb voordien altijd 's morgena getraind (Had toen enkel een bankje en 2 verstelbare dumbbells) maar ben al snel tot de conclusie gekomen dat je daar niet echt mee opschiet :D
Dus ben nu aan het wachten op mn powerrack en toebehoren om het wat serieuzer aan te pakken..

Als je 's avonds laat gaat trainen, dan zeker een degelijke maaltijd of twee nemen na je training (en 's ochtends meteen ook een goed ontbijt). De rest van de dag hoef je je dan veel minder druk te maken over je eten.

Als je 's avonds laat gaat trainen, dan zeker een degelijke maaltijd of twee nemen na je training (en 's ochtends meteen ook een goed ontbijt). De rest van de dag hoef je je dan veel minder druk te maken over je eten.

Ok thx!
Hoop ik volgende week te starten :D

Bedankt voor je reactie alvast
En zouden ze hier ook 2 à 3u voor het slapengaan als 'slecht' beschouwen
Zou het ook een verschil maken als ik nog een paar uur voor slapen nog ga trainen?
Maar als ik vet begin te worden zal ik het wel merken zeker? :D
Grtz

Wanneer je traint maakt niets uit volgens mij :D

Terug
Naar boven