XXL Nutrition

Voeding

bientje1979

Novice
Waardering
0
Ik heb de afgelopen weken jullie voedingsschema's en trainingsschema's doorgenomen maar vind het toch nog allemaal redelijk verwarrend, weet niet goe hoe ik het moet aanpakken :(. Je moet voldoende eten enzo maar ik weet niet goed of dit bij mij goed zit. Ik volg het weight watchers dieet (punten tellen) en hier voel ik mij heel goed bij, ik heb geen honger door de dag, maar als ik hier andere schema's bekijk vraag ik mij af of ik niet te weinig eet. Persoonlijk zou ik meer eten heel moeilijk vinden, omdat ik dan alleen maar kan denken dat ik ga bijkomen ipv afvallen. Ik sukkel al half mijn leven met mijn gewicht en heb mij nu echt voorgenomen dat ik MOET afvallen, zeker na het zien van mijn vet%. Ik heb mijn BMR juist eens berekend en die zou 1628 zijn, maar weet niet goed wat ik hiermee moet aanvangen.

Zal alles hier nog eens samenvatten:

Mijn doel: Afvallen is voor mij het belangrijkste! Ik wil slank zijn en een gezonde BMI hebben. Ik zou vooral mijn billen wat steviger willen zien (lees: cellulitis en blubber moet verdwijnen!). Mijn buik wil ik ook strakker. Mijn armen mogen ook wat strakker maar das voorlopig niet mijn prioriteit.

Gewicht op 10/08/2009: 87kg
Gewicht op 17/08/2009: 84kg (week 1 van mijn dieet val ik altijd goed af omdat mijn voedingsschema dan dag en nacht verschil is)
Lengte: 171cm
Vet% op 10/08/2009: 43,9% :eek: (gemeten met weegschaal)
Vet% op 17/08/2009: 41,7%

Wat ik zoal eet op een dag:
08:00: 100g brood met kippewit
10:00: 125g yoghurt 0% + een stuk fruit
12:00: 100g brood met rookvlees + kom groentesoep
15:00: stuk fruit
18:00: aardappelen + veel groenten + 100g kip (of stukje vis)
20:00: 100g platte kaas 0%

Dagelijks drink ik 2à3 liter water en af en toe een klein glas cola light.

Mijn avondmaal wissel ik regelmatig af met pasta of rijst ofzo. Heb het eens berekend en kom op ongeveer 1400 kcal per dag. Na 20u eet ik niets meer, op doktersadvies, omdat ik last heb van reflux.

Beweging:
vorige 2 weken deed ik op maandag cardio, dinsdag KT (alles), woensdag cardio, donderdag KT (alles), vrijdag 20 min hardlopen, zondag 20 minuten hardlopen. Van de week sprak iemand op de sportschool mij aan (die had mij zeker zien klungelen), dat ik beter per dag kan opsplitsen per spiergroep en daarna dan cardio doen. Vanaf maandag gaat hij mij helpen een aantal oefeningen uit te leggen. Ik was hetvolgende van plan:

maandag:
10 min fietsen (opwarming)
KT benen
buik
35 min crosstrainer

Dinsdag:
KT armen + borst
buik
35 min crosstrainer

Woensdag:
KT benen
buik
35 min crosstrainer

Donderdag:
KT armen + schouder
buik
35 min crosstrainer

Vrijdag en Zondag 20min lopen + buik (thuis)

Zaterdag: rust

Hoop dat ik hiermee enig resultaat kan boeken? Wat als ik te weinig eet? Gaat er dan een moment komen dat ik niet meer afval of begin ik dan spieren te verbranden?

Groetjes,
Bientje

Ik vind 1400Kcals te weinig Bientje.
maak eens een schema van 1750Kcals. tussen 12 en 6 kun je wel een maaltijd kwijt.

Vet meten is nog niet nodig, en helemaal niet op een weegschaal.

waar haal je de kracht etc vandaan om na een beentraining nog 35 min op de crosstrainer te staan.

en wat doe je voor oefeningen, zie ook dat je je rug niet traint, waarom ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind 1400Kcals te weinig Bientje.
maak eens een schema van 1750Kcals. tussen 12 en 6 kun je wel een maaltijd kwijt.

Zoals ik hierboven al zei ga ik het daar heel moeilijk mee hebben, maar zal het eens bekijken ...

waar haal je de kracht etc vandaan om na een beentraining nog 35 min op de crosstrainer te staan.

Heb daar eigenlijk weinig probemen mee, vraag mij af of ik die oefeningen dan wel goed doe ... Na de KT trillen mijn benen wel, maar eens op de crosstrainer gaat dit over.

en wat doe je voor oefeningen, zie ook dat je je rug niet traint, waarom ?

- Lever Seated Hip Abduction 4x20 (20kg)
- Zelfde als hierboven, maar benen toe doen ipv open 4x20 (15kg)
- Op buik liggen, hielen tot aan poep 4x20 (10kg)
- Lever Seated Leg Press 3x20 (48kg)
- Lever Pec Deck Fly 4x15 (5kg)
- Lever Chest Press 4x15 (5kg)
- Cable Pulldown 3x20 (15kg)
- Rear Pulldown 3x20 (15kg)

Voor de rest ken ik nog niet veel oefeningen, ben dit nog wat aan't uitzoeken, hoop dat dit volgende week wel zal beteren als ik wat uitleg krijg op sportschool...

Hou het simpel meisje.

Deadliften en Squats is ook voor de Dames goed.

Rear pulldown doe ik niet, is een onnatuurlijke beweging, of je moet anders om gaan zitten.

Kijk anders even im mijn link van mijn 8 weken schema voor wat combies en oefeningen.

http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/CBRearPulldown.html
In bovenstaande link vind je veel oefeningen en hoe uit te voeren.

Ik sta na een benen training ook nog wel n 30 min op n crosstrainer op rustig tempo.. maar voelt indd minder chill aan dan als je t voor de KT zou doen ;-)

Maar opzich klinkt je trainingschema niet verkeerd, maar zoals hierboven al wordt gezegd pak wat meer compound oefeningen; squats, bench press, deadlift, barbell row, military press. Ik heb een voorkeur voor kracht training met losse gewichten, stangen etc en dus niet de apparaten, maar ieder voor zich. Als je zelf de oefeningen gaat uitvoeren zorg indd dat je goed uitvoert!
succes.

Wat bedoel je met "op doktersadvies, omdat ik last heb van reflux." ?
1400 kcal lijkt me ook wel heel weinig...
wat je nu eet, is dat precies het aantal punten wat je op een dag mag?
gevaar van zo laag in kcal gaan zitten is dat je stofwisseling op spaarstand gaat, en dus steeds langzamer, dus tegenovergesteld effect.
(wellicht ook even goed de stickies over voeding lezen hier...)
In ieder geval succes met je doel, je doet al best wat aan krachttraining en cardio, dat is goed!

Terug
Naar boven