AndroidHealthClinic

Voedsel dat vocht vasthoud en de vervanging hiervan

eatitraw92

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Ik heb last van de zogenaamde peer-vormige buik, die volgens vele op het forum komt doordat ik teveel vocht-vasthoudend voedsel eet.
Deze buik wordt niet gevormd door vet, want mijn vetpercentage is zeer laag.

Dit eet ik op een dag:

- 3 kommen brinta
- 3 stukken fruit
- 6 boterhammen met kaas en mosterd
- 5 eieren
- Groente (dit is werkelijk van alles, elke dag staat er wel iets anders op)
- Om de dag vlees ( meestal karbonades, biefstuk, gehakt)
- Om de andere dag vis (meestal zalm of tonijn)
- 500 gr aardbeien kwark

Door de dag heen drink ik gewoon melk.

Welke van deze dingen draagt bij aan mijn probleem en wat zou een goede vervanging zijn?

Het fruit,de kwark en de melk (uit eigen ondervinding)

-meer groenten
-magere kwark
-magere melk
-meer water drinken

Ik merk hier persoonlijk veel verschil mee.

Het fruit,de kwark en de melk (uit eigen ondervinding)

-meer groenten
-magere kwark
-magere melk
-meer water drinken

Ik merk hier persoonlijk veel verschil mee.

Yep ! Zout is ook een grote boosdoener, veel mensen gebruiken veel meer zout dan ze eigenlijk nodig hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Als ik de kwark 1 uur voor het slapen gaan vervang met tonijn, volstaat dit ook?

zou toch wel kwark erin houden maar minder melk drinken,en die kaas zal ik ook vervangen ipv daarvan mager vlees bijvoorbeeld kipfilet, runder rookvlees.

wat nou als je kaas wel erg lekker vind?? (heb zelf light versie van beemsterkaas..) :D:rolleyes:

Merk zelf ook dat betreft groenten de koolsoorten ook zorgen voor opgeblazen gevoel e.d. Ook in spruiten zit een bepaald stofje waar je lijf wat heftiger op kan reageren wat resulteert in opblazen.

Wbt de zuivel, ik heb zelf magere kwark en 0% melk ed, maar als ik dat 's avonds/'s ochtends eet heb ik nog het idee dat ik vocht vasthoudt ed, dus het zuivelaspect ben ik nog niet helemaal uit ???

Ik heb last van de zogenaamde peer-vormige buik, die volgens vele op het forum komt doordat ik teveel vocht-vasthoudend voedsel eet.
Deze buik wordt niet gevormd door vet, want mijn vetpercentage is zeer laag.

zeer laag ? Als in een strak sixpack zelfs ontspannen ?

Als je wat vocht vast houdt (als dat al zo zou zijn) ben je niet meteen peer-vormig met een "zeer laag" vetpercentage.

Je bent of vetter dan je denkt, of je moet je buik beter trainen (zoek eens naar vacuum oefening)

Kwark zal de 'boosdoener' zijn, veel water drinken en kwark samen met koolhydraten eten. Vervanger is iets waar veel eiwitten in zitten, tonijn?

Overigens is een laag vetpercentage en dan een buik wat gevormd wordt door vet een onmogelijke situatie lijkt me, wat is je bf? onder de 10 moet je je sixpack toch wel zien nl.

d

Een dikke buik krijg je van eten/vet en niet van vocht. Als je vocht kwijt wilt raken is het makkelijkste koolhydraten te schrappen en in de plaats eiwit/+vet te doen.

edit.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hmm ja ik dacht dat het aan vocht licht want bij mijn solar-plexus zijn de botten nog lichtjes zichtbaar en ook op mn schouder heb ik zo'n 'puntje'.

waarom kan het dan niet toch vet zijn?? het is niet zo dat je lichaam alles mooi over je lichaam gaat verdelen, was dat maar zo!

Terug
Naar boven