XXL Nutrition

Voedsel na de training

Waardering
0
Na de training moet ik altijd ongeveer nog 10min naar huis fietsen.
Mijn vraag is welke van de volgende mogelijkheden beter is:

1. Een stuk fruit meenemen, om direct na de training te eten, en dan thuis een eiwitshake nemen.
2. Thuis pas een stuk fruit/eiwitshake nemen.

Optie 1 heeft als voordeel dat je lichaam meteen de energiereserves kan aanvullen (glycogeen), maar optie 2 heeft (misschien) als voordeel dat je je reserves nog wat extra opmaakt, in de vorm van vetbranding.
Wat denken jullie?

Whey een uur voor je training. Whey piekt namelijk pas na 120 minuten dus na je training ben je te laat ;)

Fruit kan zowel voor als na je training, zal geen wereld van verschil maken. Neem je het voor de training dan zullen de kh's gebruikt worden voor energie, als je het na de training neemt zullen die gebruikt worden om je voorraden weer aan te vullen.

Voorbeeld van mijn aanpak:
1 uur voor de training 30 gram whey isolaat
Direct na de training snelle kh's, creatine, BCAA's.
15 minuten na de training vloeibare amino's (10 gram) of Hydrolisaat (20 gram)
1 uur na de training deftige maaltijd.

grtz ;)

Whey een uur voor je training. Whey piekt namelijk pas na 120 minuten dus na je training ben je te laat ;)

Fruit kan zowel voor als na je training, zal geen wereld van verschil maken. Neem je het voor de training dan zullen de kh's gebruikt worden voor energie, als je het na de training neemt zullen die gebruikt worden om je voorraden weer aan te vullen.

Voorbeeld van mijn aanpak:
1 uur voor de training 30 gram whey isolaat
Direct na de training snelle kh's, creatine, BCAA's.
15 minuten na de training vloeibare amino's (10 gram) of Hydrolisaat (20 gram)
1 uur na de training deftige maaltijd.

grtz ;)
Eiwitsynthese is het hoogst na een uurtje van je training. Zodat ie WEL een uurtje kan wachten met vreten :).

Vraagje.. Een uur voor je training whey, maar je neemt toch ook een maaltijd 1 uur voor je training. Heb je dan niet overdreven veel eiwit tot je beschikking in de komende 2-3 uuur?..

Hoe plannen jullie je pre wordout maaltijd dan?

Vraagje.. Een uur voor je training whey, maar je neemt toch ook een maaltijd 1 uur voor je training. Heb je dan niet overdreven veel eiwit tot je beschikking in de komende 2-3 uuur?..

Dat is toch wat je wil tijdens je training? veel eiwitten beschikbaar?

De 'snelle' eiwitten van de whey zullen gewoon als eerste gebruikt worden en de langzamere uit vaste voeding daarna. Je krijgt dus niet in 1x al die eiwitten te verwerken.

Hoe plannen jullie je pre wordout maaltijd dan?

Gewoon 1 uur na de training deftige maaltijd???

Dat is toch wat je wil tijdens je training? veel eiwitten beschikbaar?

De 'snelle' eiwitten van de whey zullen gewoon als eerste gebruikt worden en de langzamere uit vaste voeding daarna. Je krijgt dus niet in 1x al die eiwitten te verwerken.

Gewoon 1 uur na de training deftige maaltijd???

Er stond pre-workout, niet postworkout he :p

MMm oke.. maar dan heb je 30gr van whey en zo'n 30gr van je voedsel wat in totaal 60gr eitwit is in. Ik meen hier en daar te hebben gelezen over het feit dat je lichaam maar een XX-aantal eiwitten kan verwerken binnen een bepaalde tijd, hoe zit het daarmee? Weet eerlijk gezegd niet wat daarvan waar of niet waar is.

Terug
Naar boven