Fitness Seller

voedsel schema

jerryboy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
hallo,

Ik weet niet of ik dit onder het goede onderwerp post, maar ik waag een gok.
Ik ben een 17 jarige jongen die nu 8 maanden op fitness zit. Opzich gaat het wel goed en merk ik ook vooruitgang.

Het ding waar ik nu mee zit is dat ik wil afvallen. Ik ben bijna overal op mijn lichaam droog behalve mijn buik(klinkt misschien heel raar), maar het lijkt alsof al mijn vet gelijk richting mijn buik gaat.

Ik ben nu ook begonnen met het alleen maar drinken van water en ik ga gezonder eten. Ik ben trouwens niet dik hoor, maar ik wil toch wel van dat buikvet af. Ik weeg nu 73, maar het schommelt steeds want de ene keer is het opeens 70 en nu weer 73.

Als het ligt aan de cardio dan is het geen probleem dat red ik wel, maar mijn probleem is de voeding. Ik kan geen goede schema in elkaar zetten en wanneer ik gezond wil eten lijd ik meestal toch honger, waardoor ik een enorme vreetkick krijg naar alles wat er gelijk te eten valt.

Mijn dag begint meestal dat ik om 10 uur 2 stukken stokbrood eet met ham.

om half 1 eet ik het weer.

Als ik dan 4 uur thuis kom eet ik yoghurt met honing erin.

En daarna avondeten dat is meestal kip met rijst en salade.

Daarna ga ik trainen en na mijn training eet ik weer yoghurt.

Zo ziet mijn dag eruit als ik minder ongezonde dingen probeer te eten zegmaar, maar dit is echt slecht eigenlijk en ik hou het wel vol, maar na 3 dagen krijg ik een enorme vreetkick en wil ik opeens 3 zakken chips, mac donalds en een turkse pizza gaan eten.

Kan iemand mij misschien helpen met een gezonde voedingsschema?
Ik ben van plan om tussendoor op school bruin brood te gaan eten.
Als jullie me kunnen helpen graag! ik eet alles behalve varkensvlees en kaas voor de rest eet ik wel alles als ik maar niet teveel moeite hoef te doen om het te kopen.

start is met 12 bruine boterhammen te verdelen over de dag met pindakaas en kipfilet.
in de ochtend brinta of havermout met melk.
verder nog stuk fruit en voor het slapengaan kwark of tonijn.

maak een goed voedingsschema, zal makkelijker zijn om je er aan te houden.

bereken je energiebehoefte hier

maak een schema op basis van onderhoud
zorg voor
2-2,5 gr eiwit per kg lichaamsgewicht= (in jouw geval) 150-200gr
min 1gr vet per kg lich gew= +75gr
de rest van je benodigde cal komen uit KH

vul je schema in in deze [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb net brinta gekocht.
Morgen eet ik het voor de eerste keer en ik neem voor school 8 sneetjes bruin brood mee met kipfilet.

In de ochtend neem ik dus brinta en een banaan.

Nu alleen nog kijken wat ik eet als ik thuis kom van school (is meestal rond 4 uur)

Terug
Naar boven