MuscleMeat

Voedselprijzen worden steeds hoger, wat nu?

5kg is idd goedkoop. Zelf betaal ik iets van 4-5euro voor circa 600gr.

Tsja, diervriendelijk zou ik niet weten. Tonijn is geloof ik 21gr eiwit per 100gr.

Persoonlijk koop ik bijna alles bij de plus of jan linders. Wat kan ik zeggen, ben nogal lui :). Maar de kipfilet en runderrookvlees als broodbeleg is nogal duur zeg, rond 1.50. Tonijn valt mee bij de Plus, rond de 70 cent.

Aldi is dus niet echt goedkoop in alles, met vele dingen zijn ze wel goedkoop.
Maar bij sommige supermarkten zijn sommige producten juist goedkoper ten opzichte van andere. Bijv. bananen bij plus, 1.5 kilo bijna 2.50 euro. Bij de Albert Heijn laatst 0.99 euro per kilo, merk Chiquita ook nog. Melk en brood haal ik altijd bij de Lidl of Aldi, melk haal ik altijd per colli, stuk of 3-4.

Zat laatst de Consumentenbond te lezen, en stond dat Lidl en Albert Heijn (vooral Lidl) de beste groenten en fruit levert ten opzichte van groentemarkten. Er was een top 10 en Lidl kwam uit op 1, met een indexcijfer van 96 ofzo. Aldi kwam op 4, Albert Heijn op 2. Groentemarkten op 3. De rest was nogal bagger.Dit vond ik een beetje verrassend eerlijk gezegd.

• Topic Starter Topic Starter
Zoiets heb ik laatst ook gelezen, alleen dan met kant en klaar maaltijden. Ook daar kwam de Lidl het beste uit de bak, met prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zal is ff kijken of ik daar online wat van kan vinden
[edit] Helaas, je hebt een account van de consumentenbond nodig om het artikel te bekijken

de kipfilet van de lidl is ook onovertroffen lekker, en ook nog s 4,99 per kg.
daarnaast is ook de roerbakgroente daar erg lekker.

Je gaat telkens ook meer verdienen he.
Als de index omhoog gaat stijgt uw loon maar ook voedselwaren en etc...
Voor de oudere onder ons,bekijk uw loonbriefje maar eens van 10 jaar geleden en nu :D

Ik denk dat de stijging van je loon wel te verwaarlozen is als je ziet hoe ALLES duurder is geworden. Daar kan geen loonstijging tegenop hoor.

Agree. Zo ongeveer alle voedingswaren zijn enorm in prijs gestegen. Sommige produkten zijn goedkoper geworden, bijv. electronica, maar daar zijn we natuurlijk niks mee. Het kassaticket in het warenhuis liegt echt niet;) De indexering van onze lonen verdwijnt daarbij in het niets. Onze koopkracht is gewoon gedaald.:mad:

Meeste haal ik ook bij Lidl, groente en fruit scheel enorm met AH.
Daarnaast vind ik soms de prijs-kwaliteit verhouding hiervan bij de AH gewoon pure oplichting.
Kwark is er wel weer goedkoop, en het brood weer goedkoper als bij de bakker. ( en lekker)
Havermout Euroshopper 49ct voor 500gram.
Broodbeleg meestal bij beide.
Bronwater ook erg goedkoop bij Lidl.

Verder een tip voor vlees/kip zoek een islamitische slager. Heb er zelf goede ervaringen mee. Bij mij in de buurt sind tegenwoordig een Turks "supermarktje" , echt supergoed vlees. Je ruikt het en proef het gelijk. Supervers en stuk goedkoper.
En bvb runder(rib)lappen zijn gewoon mager

Terug
Naar boven