AndroidHealthClinic

Voertaal op het werk

Jinsu

Freaky Bodybuilder
Waardering
133
Is het nu teveel gevraagd om Nederlands te praten tijdens het werken in een Nederlands bedrijf in Nederland ??? .

Ik ben eens benieuwd naar jullie mening ;) .

Mij hangt het onderhand de keel uit dat mensen in hun eigen taal zitten te praten, als deze aanwezig zijn op het werk. Ik vind dat je gewoon ABN moet praten tijdens het werk.

wat bedoel je dat ze een vreemde taal spreken of dialect?

Dont know dont care, zolang ik maar niet het gevoel krijg dat het over mij gaat
Dan zeg ik er gewoon wat van zodat ze het iig weten

Dat had ik bij een vakantie baantje vorig jaar moest ik sorteren met een groep Polen. Op het begin waren er nog een paar Nederlanders maar op een gegeven moment waren die weg . Toen op een gegeven moment stond ik m'n eentje met een groep Polen en die Polen vertikte het om Engels te praten dat kon ik nog wel een beetje begrijpen. Als maar 1 Nederlander staat denk die Polen wij zijn in de meerderheid maar als er wat mis ging, bleven ze vasthouden aan hun taal, zeer, zeer irritant.

Voertaal hoeft geen Nederlands te zijn.. ligt eraan wat voorbedrijf het is.. Bij mijn laatste baan was de voertaal binnen het bedrijf Engels en werd er amper nederlands gesproken.. ook niet vanuit de Nederlandse werknemers.

Verder is het gewoon normaal dat je een taal spreekt die iedereen begrijpt.. heeft niks met MOETEN te maken maar gewoon met fatsoensnormen.. .. mij boeit het niet wat voor taal het is.. gewoon een taal spreken die iedereen spreekt zodat iedereen elkaar goed kan verstaan... scheelt ook onnodige "scheve" gezichten..

P.S. Als mensen bij elkaar zitten en een vreemde taal spreken en ik zit er niet bij of heb niks met hun te doen dan boeit het mij niet.. dan mogen ze spreken wat ze willen...

JA echt Erg ken er me echt om ergeren...

helemaal als ze dan naar andere zitten te kijken, en nog lachen...
echt schijnheilig..

Bah!

nee ik ben het met je eens, gewoon Nederlands op het werk..

Ik maak me totaal niet druk, als ze ooit iets aan me willen vragen geef ik mij ook niet thuis, en als ik het idee heb dat het over mij gaat en ik word wijzend uitgelachen, dan pak ik de grootste wel even. Maar dan zorg ik er ook voor dat hij voorlopig geen eigen taaltje meer uit zijn strot krijgt.

Waarom werk je dan ook met dat tuig. Lijkt me inderdaad strontvervelend.

Als ze dat onder elkaar spreken, maakt het toch niet uit. Zolang het niets te maken heeft met taken die jullie moeten uitvoeren, zou het mij niet storen.

Ik maak me totaal niet druk, als ze ooit iets aan me willen vragen geef ik mij ook niet thuis, en als ik het idee heb dat het over mij gaat en ik word wijzend uitgelachen, dan pak ik de grootste wel even. Maar dan zorg ik er ook voor dat hij voorlopig geen eigen taaltje meer uit zijn strot krijgt.

serieus? Op Rocky na ben jij nu mijn grootste held...

serieus? Op Rocky na ben jij nu mijn grootste held...

:D :D :D
Ik vind het ook onbeschoft, maar het hangt ook van de situatie af. Dus als ik erbij ben, behoort iedereen Nederlands te praten en anders maakt het niet uit.
Ik heb hier vaak last van met Friese collega's.;)

tja, heb er niet echt last van als ik merk dat het niet over mij gaat.

Ik heb er ook niet echt last van, ik spreek zelf ook wel eens een vaag taaltje die niemand begrijpt.
Dat er mensen zijn die zich er wel aan ergeren kan ik me goed voorstellen.

Is het nu teveel gevraagd om Nederlands te praten tijdens het werken in een Nederlands bedrijf in Nederland ??? .

Ik ben eens benieuwd naar jullie mening ;) .

Mij hangt het onderhand de keel uit dat mensen in hun eigen taal zitten te praten, als deze aanwezig zijn op het werk. Ik vind dat je gewoon ABN moet praten tijdens het werk.

kijk als mensen om je heen nederlands praten is wel gewoon fijn.. maar je hebt ook van die dialecten die ik echt niet kan verstaan maar is ook nederlands...

Ik praat ook in mijn eigen taal alleen niemand begrijpt me.

Op mijn werk is voertaal 1 Engels, 2 is Duits. Nederlandse gesprekken komen zeker ook voor, maar Nederlanders zijn in de minderheid. Dus ook als het niets met werk van doen heeft, wordt een gesprek meestal in het Engels gevoerd. De presentaties die ik wel eens moet houden zijn meestal Engels, soms Nederlands, en binnenkort (deels) Duits. En dan moet ik volgend jaar ook helpen wat dingen op te zetten in Japan, dus ik voorzie vermoedelijk een taalcursus in mijn toekomst. (Aziaten en Engels is geen werkbare combinatie, merk ik nu al dagelijks...)

Terug
Naar boven