XXL Nutrition

Voetbal - de inworp/ingooi

EddyWally

Competitive Bodybuilder
Waardering
292
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Waarom zijn scheidsrechters zo streng op een ingooi/inworp bij gewoon voetbal ( jeugd, cafévoetbal,...) terwijl bij hoog niveau (1e klasse, nationale elftal,...) ze niet meer kijken naar de "correcte" uitvoering. Je zou toch verwachten dat juist zij een voorbeeldfunctie hebben en zich dus aan de juiste spelregels moeten houden

Omdat het anders van kwaad tot erger gaat denk ik

omdat je moet gaan bb'en

Waarom zijn scheidsrechters zo streng op een ingooi/inworp bij gewoon voetbal ( jeugd, cafévoetbal,...) terwijl bij hoog niveau (1e klasse, nationale elftal,...) ze niet meer kijken naar de "correcte" uitvoering. Je zou toch verwachten dat juist zij een voorbeeldfunctie hebben en zich dus aan de juiste spelregels moeten houden
Euh, op hoog niveau controleren ze dat ook. Gebeurt vaak dat de andere partij moet inwerpen omdat een een speler fout heeft ingeworpen

inderdaad ik heb het de afgelopen week nog gezien ik dacht zelfs in een champions league duel

Ik heb het ook weleens zien gebeuren ja... Maar ik denk dat het er bij de profs al sinds de jeugd wordt ingehamerd door de trainers dus dat het een automatisme is om goed te gooien. Die gasten trainen elke dag he ;)

Euh, op hoog niveau controleren ze dat ook. Gebeurt vaak dat de andere partij moet inwerpen omdat een een speler fout heeft ingeworpen

Niet vaak genoeg. Regelmatig zie ik in het prof voetbal uitgooien waar ik zeker niet mee weg kwam in de jeugd. Behoorlijk krom inderdaad.

Who cares, gaat het verschil niet maken tussen winst en verlies.

Omdat het makkelijker iets goed aan te leren is dan het is om iets af te leren.

Is niet iets dat je in de samenvatting terug ziet... Hele wedstrijden kijken dan kom je het nog wel eens tegen

Op hogere niveau's moet de scheidsrechter simpelweg juiste beslissingen nemen volgens de regels. Hoe hij het technisch doet maakt niet uit.

Op lagere niveau's gaan ze op elke kleine detail letten bij de scheidsrechter. Techniek, communicatie, diagonaal lopen en al de ander shit. Dus gaan de scheidsrechters hier ook ants ****en.

• Topic Starter Topic Starter
Op hogere niveau's moet de scheidsrechter simpelweg juiste beslissingen nemen volgens de regels. Hoe hij het technisch doet maakt niet uit.

Op lagere niveau's gaan ze op elke kleine detail letten bij de scheidsrechter. Techniek, communicatie, diagonaal lopen en al de ander shit. Dus gaan de scheidsrechters hier ook ants ****en.

Klinkt zeer logisch:)

Letten ze er nog op dat een keeper de bal minder dan 6 sec. vast heeft?
Ze mogen er ook eens op letten dat een keeper op de lijn blijft staan tijdens een penalty, kijk eens naar taffarel (98) en toldo (2000) tegen nederland.

Terug
Naar boven