XXL Nutrition

Voetbal

broervanhenk

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Beste BBers,

Ik merk tijdens het voetballen dat ik een te kort aan duelkracht heb. Thuis heb ik 2 dumbbells liggen met 42 kilo aan gewicht. Ik ben al een tijdje bezig met de floor press, maar denk dat ik er meer aan heb om te dumbbell squatten. Is het mogenlijk om met de 42 kilo die ik heb mijn benen te trainen?

Laatst bewerkt:
ja, zou één been tegelijk doen.

Is onmogelijk.

een been tegelijk met 42 kilo???
probeer maar eens een pistol squat uit te voeren zonder gewicht.

Lunges??

Lunges, split squats en allerhande variaties op deze 2.

Lunges. Misschien dat je ook wat dumbbell front squats kunt doen.

wat zegt je coach dat je moet doen? kan misschien beter naar hem luisteren ipv wat klooien met gewichtjes

Beste BBers,

Ik merk tijdens het voetballen dat ik een te kort aan duelkracht heb. Thuis heb ik 2 dumbbells liggen met 42 kilo aan gewicht. Ik ben al een tijdje bezig met de floor press, maar denk dat ik er meer aan heb om te dumbbell squatten. Is het mogenlijk om met de 42 kilo die ik heb mijn benen te trainen?

Duelkracht krijg je niet alleen door je been spieren te trainen :o

Maar als voetballer is kracht+ explosiviteit uit de beentjes (en core) wel het belangrijkste... ;)
Uiteraard is het beter als je UB ook mee traint maar benen + core hebben (als het echt specifiek voor voetbal is) toch de hoogste prioriteit denk ik

Ik voetbal ook 3 keer per week op hoog niveau en ben altijd wel redelijk fysiek. Maar duelkracht zal ook meer er mee te maken hebben dat je weet HOE je lichaam te gebruiken in duels. Uiteraard kun je aan sprongkracht werken etc. Buik ook goed trainen:)

Terug
Naar boven