Fitness Seller

Voor BigT

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Aangezien Big T zich altijd kapot schrikt van Nederlandse taferelen, hier nog eentje om de week mee te beginnen: :D

Misdadiger kan pistool declareren

BREDA - Criminelen kunnen de kosten van het plegen van een misdrijf aftrekken van de winst die het strafbaar feit oplevert.

Zo kreeg een 46-jarige man uit Roermond deze week van de rechtbank een vergoeding van 2000 euro voor het pistool dat hij had gebruikt om een bank in het Brabantse Chaam te overvallen. De verdachte werd veroordeeld tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van vier jaar. Ook moet hij de buit van 6600 euro terugbetalen, maar de kosten voor de aanschaf van het wapen worden van dit bedrag afgetrokken. De man had tijdens de rechtszitting verklaard dat hij het pistool destijds voor ruim tweeduizend euro op de kop had getikt.

Kosten

Volgens directeur Gerard Sta van het Bureau Ontnemingen Openbaar Ministerie is het inderdaad mogelijk dat een crimineel kosten die zijn gemaakt voor het plegen van een strafbaar feit, in mindering kan brengen. "Het gaat om kosten die een directe relatie hebben met het strafbare feit. Kosten dus die een crimineel anders niet gemaakt zou hebben. Een tweede voorwaarde is dat het strafbare feit voltooid moet zijn", aldus Sta. De wet gaat er volgens Sta vanuit dat de financiële situatie van de bankovervaller na 'afrekening' met Justitie hetzelfde moet zijn als voor de overval. "De overvaller van de bank in Chaam moest dat wapen aanschaffen om die bank te kunnen beroven. Het klinkt misschien een beetje raar, maar zo is de wet."

Directeur Sta geeft nog een ander voorbeeld: "Als er een hennepplantage wordt opgerold kan de kweker aangeven welke onkosten hij heeft gemaakt."

Telegraaf.nl

Geweldig dit..

Je zal een MIg gekocht hebben :D

Sorry heb eigenlijk geen woorden hiervoor

Hoezo criminaliteit loont niet?
Hoezo criminaliteitcijfers dalen niet?

Zijn we nu helemaal achterlijk geworden hiero? :scratch:

Als dit niet zo triest was zou je er eigenlijk om moeten lachen.

Tsja, diep triest.

Dan is het al helemaal geen slecht idee meer om een plantage te beginnen.

Word je gepakt dan krijg je je investering terug, word je niet gepakt dan verdien je er lekker aan.

Mooie regeling :D

Risicospreiding noemen ze dat. En ik mijn geld maar naar de bank brengen...

DBC01 zei:
De man had tijdens de rechtszitting verklaard dat hij het pistool destijds voor ruim tweeduizend euro op de kop had getikt.

Ik neem aan dat de beste man een btw-bonnetje kon overleggen ?

*zucht*

wazzup zei:
Ik neem aan dat de beste man een btw-bonnetje kon overleggen ?

*zucht*
precies. :( Dat scheelt hem weer 1800 die hij terug moet betalen, want als je meer dan 200 betaalt, dan koop je ze bij de verkeerde.

(en dan nog: pistolen zijn voor mietjes)

te gek voor woorden idd... :rolleyes:

Dus dat vrouwtje die die marokkaan heeft doodgereden mag een nieuwe auto uitkiezen? :roflol:

Dat van die hennepplantage is mij al heel lang bekend, is zelfs op tv geweest. Op zich niet zo vreemd, want de belastingdienst gaat ook gewoon achter hun centjes aan. Als je belasting moet betalen over illegale inkomsten heb je ook het recht op alle normale regelingen.

Kan iemand me nog aan n M16, n AK47, 3 handgranaten en 500.000 xtc pillen helpen? :D

Ons regeringsbeleid is zoooooooooooooooooooooooooooooooooooo krom :eek:

FireStarter zei:
Dus dat vrouwtje die die marokkaan heeft doodgereden mag een nieuwe auto uitkiezen? :roflol:

BigNL zei:

BigNL, grote huichelaar, val jij ff door de mand hier. Een ander maakt een grap over die Ali en krijgt negatieve karma van je...vervolgens lach jezelf mee met een ander zn grap.

Of ben je bezig om hier en daar toch nog wat vrienden te maken? :D

Het is nu wel duidelijk dat het je niet per definitie gaat om wat iemand zegt, je gebruikt het board IMO om bepaalde mensen, die jou niet aanstaan, te provoceren.

Triest manneke ;)

Laatst bewerkt:
Hahahaha,
Je bent weer aan het piepen om niks.
Het zit je erg hoog,.. maar daar kan een ander echt niks aan doen.
Kijk het is voor mij duidelijk dat jij aan het zoeken bent.
Goed hoor !!!! moet jij weten, ik ben echt niet de enige die dat ziet.
En zolang jij blijft provoceren zolang gaat de rest er op door...op welke manier dan ook.
Ik kan om veel dingen lachen en helemaal om jou :D

BigNL zei:
Hahahaha,
Je bent weer aan het piepen om niks.
Het zit je erg hoog,.. maar daar kan een ander echt niks aan doen.
Kijk het is voor mij duidelijk dat jij aan het zoeken bent.
Goed hoor !!!! moet jij weten, ik ben echt niet de enige die dat ziet.
En zolang jij blijft provoceren zolang gaat de rest er op door...op welke manier dan ook.
Ik kan om veel dingen lachen en helemaal om jou :D

Blij dat ik je vermaak dan :cool:

Ik vindt het eigenlijk ook wel grappig zo, kom niet vaak figuren als jij tegen. Nu wil ik dat ook graag zo houden, aangezien ik je nu niet echt als een aanvulling op dit bodybuilding board zie. Maar nu deze gelegenheid zich voor heeft gedaan trek ik er profijt van en zal jou en je posts met een nog grotere korrel zou nemen :D .

Verder zie je ik behalve daarnet, niet bepaald lachen om negatieve opmerkingen jegens Marokkanen.

Bevooroordeeld naar Nederlanders toe misschien?

Ik vindt het ook wel grappig, maar ben ook serieus.
En ik kom ook niet zoveel figuren als jou tegen ook al weet ik dat ze er genoeg zijn.
En je moet alles met een korrel zou nemen, geloof wat je wil geloven en gooi het andere weg... uiteindelijk komen we allemaal achter de waarheid. :D

Waarom zou ik lachen om negatieve opmerkingen?
Waarom zou ik bevooroordeeld zijn?
Leer mij mezelf kennen en denk niet te weten hoe ik ben.

Terug
Naar boven