MuscleMeat

Voor het eerst en gelijk een vraag

rockhard

Novice
Waardering
0
Laat ik me ook maar eens melden
ik train nu één jaar thuis in de garage, ben 49 (en een beetje )jaar jong, (veel)teveel buikvet maar wel trainervaring al is het zo'n 25 jaar geleden dat ik een 3 jaar met de gewichten heb gestoeid maar destijds door rugproblemen genoodzaakt was te stoppen.
Was vorig jaar begonnen omdat ik vrij tenger van bouw ben (vroeger van m'n 16 tot m'n 25 woog ik zo'n 63 kg) en kracht nodig had om te gaan skieen en dus nu weer verslaafd aan het ijzer.
Mijn probleem is dat sinds ik creatine gebruik (gekocht in de zomervakantie) ik opeens na elke training spierpijn heb terwijl ik nog minder zwaar train dan voor de vakantie
ik train zo'n 2 keer een klein uur alleen compound-oefeningen 3sets per oefenining maar wel elke set tot max mogelijke rep in de orde van ongeveer 8 tot/m 12 reps met mentaal ( daar komt het gemak van de oude trainjaren) super gefocust
kan ik meer reps maken dan 12 verhoog ik het gewicht weer wat.
Kuren zou op mijn leeftijd natuurlijk mooi zijn maar vind ik eng en is voor mij niet betaalbaar om uit de gezinspot te halen.( laat moeders het maar niet horen)
Tot zover mijn post-start en wie heeft er dus ook meer spierpijn door creatine
Dré

dree.JPG

ik zou je topic bij supplementen zetten

Heb zelf nog nooit spierpijn gekregen van Creatine, kan zijn dat je een beetje gevoelig ervoor bent.

Tijdje stoppen met de Creatine en kijken of het verschil maakt.

En probeer alsjeblieft het maximale naturel uit je lichaam te halen voordat je besluit te gaan kuren, en als je dan toch begint lees je goed in!

tik op google in: Supercompensatie

even kijken. je weet wel dat tijd on = tijd off is. dat houdt ongeveer zoveel in dat je de periode die je het supplement gebruikt daarna ook weer dezelfde poos je dat zelfde supplement niet meer gebruikt. daarnaast geloof ik dat je zoiets zei van dat je NA de vakantie weer last had van spierpijn. als je al langer als 1 week niet traint en je daarna gewoon weer gaat knallen dan krijg je geheid spierpijn. het is normaal dat je na een periode van geen trainen weer speirpijn krijgt hoor. is niet zo erg...doe het gewoon weer een tijdje rustig aan zou ik zeggen...grt en welkom

• Topic Starter Topic Starter
ik zit nog in de fase van 1 theelepel per dag maar de spierpijn is een stuk gemener dan ooit, ook met een pauze in afgelopen jaar van bijv de wintersport heb ik daarna uiteraard altijd weer de beginfase pijntjes maar degene die nu week in en uit (ondertussen al weer 2maanden bezig) m'n lijf teisterd is best very heavy bovenborst, triceps, schouders.
En even voor de duidelijkheid over het kuren, dat gebeurt dus niet maar ik bedoelde dat rond je vijftigste je wat minder in de testosteron zit dan toen ik 18 was, en dat geld voor alle dingen waar testa wel handig voor is :-)

welkom ouwe!
welke creatine gebruik je?
en laat dat kuren maar zitten, als je er flink tegenaan knalt schiet dat weer omhoog... ben zelf natural en bij de laatste meeting had ik het testniveau van een 18 jarige... leuk voor je vrouw ipv 5 x per/jaar 5 x per dag:)

its the mother****ing d r e

is het echt spierpijn of kramp? anders kan het misschien gebrek aan vocht zijn.. gewoon meer drinken.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor het welkom, ik gebruik creatine van Precision-Engineered hardcore formula hplc pure creatine monohydrate, Amerikaanse reut dus, was bij een soort van reformzaak wat "de tuinen" heet en was een leuke aanbieding, hebben een hele serie van krachtsportsups.
Is niet superfijn gemalen dus lost niet zo super op but shit happens. tis geen kramp maar meer drinken kan geen kwaad hoewel ik een aardige hoeveelheid koffie verbruik.
over een week of wat moet ik toch 4 weken stoppen van het potje creatine dan merken we wel of de spierpijn anders wordt, één voordeel is dat je in elk geval weet dat je hem goed geraakt hebt.

Dré

Terug
Naar boven