MuscleMeat

Voor het slapen gaan, Casseine + Kwark?

chillouh

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
113kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik heb nu Miscellar Cassein binnen van body & fit shop.
Maar ik vroeg me nu af of het wel nodig is om casseine ipv kwark en andersom te nemen. Of kan ik ze beter allebei nemen voor het slapen gaan?
Zo ja kunnen jullie je argumenten geven waarom wel/niet?

Thanx

Je kunt je kwark van voor het slapen gaan, vervangen door Casseine.
Of wissel het een beetje af. Het principe van beiden, langzame afgifte/opname van eiwitten, is hetzelfde.

Het is niet echt nodig om het beiden op 1 avond te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Woldere,
Bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog een vraagje waar ik mee zit. In kwark wat ik eet (melkan magere kwark) zit 9,5g eiwitten per 100g en ik eet een hele bak dus 5x9,5 = ~50g eiwitten.
Maar in een scoop casseine zit maar 20,5g eiwitten.
Is het dan beter om kwark te nemen, dubbele scoop casseine of kan ik beter wat meer extra eiwitten eten op een dag en dan casseine als een last meal nemen.
Want het lijkt me beter als ik meer eiwitten krijg, maar ik kreeg ook te horen dat casseine beter is als je in de cut zit, omdat je dan lagere kcal binnenkrijgt maar toch nog de broodnodige langzame eiwitten binnenkrijgt.

miccelar casseine heeft een nog tragere eiwitafgifte als kwark. En als je een goede hebt zit je ook vrijwel zonder suikers en vet

Per scoop van 25gr zit:
kcal 93
eiwit 20,5gr
vet 0,5gr
carbs 1,6gr

Is dit een goede verhouding? En nog steeds zou ik graag een antwoord willen hebben of kwark of casseine beter is in de cut.

Chillouh

in de cut is casseine beter, logisch toch: minder carbs. Neem 2 schepjes ipv 1..

Verder: lees je in..

Dit kan maar ik zou persoonlijk 1 van de 2 te doen en afwisselen houd het leuk niet iedere keer hetzelfde.Verder de casiene van B&F is van goede kwaliteit weinig tot geen suikers en carbs dat wil je in combi met dat het langzaam verteert.

Heb bijna elke sticky hier op dit forum gelezen en heel veel kennis al opgedaan, maar ik wist het gedeelte met casseine en kwark niet te vinden hahaha ;p.

Maar bedankt voor jullie hulp!

Terug
Naar boven