Fitness Seller

Voorstellen en een vraag

Lisanne

Novice
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
53kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum en ik ben nu benieuwd naar jullie mening.
In februari ben ik begonnen met sporten, krachttraining en cardio, hiervoor heb ik nooit gesport. Ik begon met 58 kg, en naar schatting een vp van 26%. Nu zit ik op 52.8 en vp van 20,3 (huidplooimeting). Ik wil nu eigenlijk meer spiermassa op gaan bouwen maar ik wil ook nog een lager vetpercentage, 18%.
Maar ik vraag me af of het nut heeft om verder te cutten zonder echt veel spiermassa te hebben, alhoewel ik wel een beetje spiermassa heb opgebouwd ondertussen.

Ter info, ik train nu 4 keer in de week, UB/LB schema, en daarnaast komt dan nog cardio.
Ook ben ik aan de slag gegaan met mijn voeding. Ik heb niet een vast voedingsschema, maar ik houd dagelijks K40, E30, V30 aan. Ik eet gemiddeld 300/400 kcal onder mijn onderhoud (1979 kcal) en op trainingsdagen ongeveer 200 eronder tot op onderhoud. Ik heb de stickies gelezen en ik denk dat ik qua voeding goed op weg ben.

Trainingsschema:
Upperbody:
- bicep curl DB
- lying tricep extension
- bench dips
- shoulder press
- lat pull down
- bent over row

Lowerbody:
- squat BB
- stiffed deadlift BB
- bulgarian split squat DB
- hip thrust BB
- calf raises leg press
- hyperextension

Buikspieren train ik mee met buikspierkwartier in mijn sportschool.
Cardio (hometrainer/crosstrainer) 20-30 minuten, soms intervaltraining soms vetverbrandingprogramma. Verder wil ik weer gaan beginnen met hardlopen één of twee keer in de week.
Ik ben benieuwd wat jullie adviseren wat betreft cutten/onderhoud/bulken en wat jullie daarbij adviseren voor de verhouding van E/K/V. Advies/opmerkingen over mijn trainingschema zijn ook welkom.

Hey lissane welkom op het forum,

Als ik jou was zou ik gaan bulken en dan een schema maken waar je je ook aan houd.
Want als ik jou verhoudingen zie ga je daarmee niet gespierd worden.
Je lichaam heeft veel calorie:n eiwit en koolhydraten nodig de vetten kan je laag houden.
Je moet erg boven je onderhoud eten want je verbrand heel veel met trainen Dus prop je vol met goed eten
De eiwitten moet veel hoger 2 gram per lichaamsgewicht(per kilo lichaamsgewicht)Houd hiermee rekening als je een degelijk eetschema wil. als je het moeilijk vind om dat naar binnen te krijgen kijk bijvoorbeeld naar een bak kwark per dag 500 gram is dat en bevat 55 gr eiwit (dit is al de helft van je dagelijks eiwitten) stop hierdoor havermout doorheen.
hiernaast heb je ook kip vis of vlees of een shake na het trainen.
Als je denkt dat je wat vettiger word dan moet je effe een kleine cut doen en weer bulken
Je krijgt deze zomer niet je droom lichaam maar je kan er alvast aan beginnen hiervoor kan je hard trainen goed eten en slapen
Succes en lees de stickies nog effe door nog een fijne zomer ;D

kcal consumptie kan je goed bijhouden met een app zoals myfitnesspal.
Als je nu op 20% zit zou ik je aanraden om wat spiermassa te pakken in een (lichte) bulk. En dan voor volgend jaar zomer te cutten zodat je een goed strak bikinilijf hebt.
Succes

gegroet en welkom. Leuk om te zien dat je zo serieus met de sport bezig bent! Wat zijn je lifts nu?

ik hou persoonlijk van veel koolhydraten. Mijn doel is oer dag 180 eiwit, 100 vet en 550-600kh (in grammen).

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties!

@Smiley99; Eiwitten krijg ik wel genoeg binnen, eerder te veel maar mijn verhoudingen die ik nu gebruik zijn niet ideaal voor een bulk begrijp ik.
Ik had ook niet de verwachting binnen een maand ineens mijn droom lichaam te bereiken haha maar ik train fijn verder.

@LeonM; Ik houd mijn voeding bij in virtuagym, app die wordt gebruikt in mijn sportschool. Zo'n site is inderdaad heel handig om de kcal consumptie mee bij te houden! Ik ga nu eerst op onderhoud eten en na mijn vakantie in augustus beginnen met een lichte bulk. Thanks!

@meaantje; Mijn voedingsschema wil ik voor nu met deze verhoudingen opstellen K50 E25 V25. Daarmee kom ik aan zo'n 3 à 3.5 gram eiwitten per kilo van mijn vvm en 1 gram per kilo van mijn hele gewicht aan vet. De eiwitten zitten dan wel erg hoog, kan ik deze dan beter vervangen door koolhydraten?

Mijn lifts stellen nog niet al teveel voor helaas :p Ik ben nog niet heel lang met dit schema aan het trainen dus ik ben mijn grenzen nog een beetje aan het opzoeken en op de goede vorm aan het trainen. Nu nog vaak te veel reps.

Mijn laatste trainingen had ik deze gewichten:
Gewichten zijn inclusief het gewicht van die stang.
Upperbody:
- bicep curl DB - 6kg (per kant)
- lying tricep extension - 4kg (per kant)
- bench dips - bw
- shoulder press - 5kg (per kant)
- bench press - 5kg (per kant)
- lat pull down - 25kg
- bent over row - 30kg

Lowerbody:
- squat BB - 25kg
- stiffed deadlift BB - 30kg
- bulgarian split squat DB - 6kg deze gaat nooit zo lekker
- hip thrust BB - 30kg
- calf raises leg press - 68kg
- hyperextension - bw

Bedankt voor jullie reacties!

@Smiley99; Eiwitten krijg ik wel genoeg binnen, eerder te veel maar mijn verhoudingen die ik nu gebruik zijn niet ideaal voor een bulk begrijp ik.
Ik had ook niet de verwachting binnen een maand ineens mijn droom lichaam te bereiken haha maar ik train fijn verder.

@LeonM; Ik houd mijn voeding bij in virtuagym, app die wordt gebruikt in mijn sportschool. Zo'n site is inderdaad heel handig om de kcal consumptie mee bij te houden! Ik ga nu eerst op onderhoud eten en na mijn vakantie in augustus beginnen met een lichte bulk. Thanks!

@meaantje; Mijn voedingsschema wil ik voor nu met deze verhoudingen opstellen K50 E25 V25. Daarmee kom ik aan zo'n 3 à 3.5 gram eiwitten per kilo van mijn vvm en 1 gram per kilo van mijn hele gewicht aan vet. De eiwitten zitten dan wel erg hoog, kan ik deze dan beter vervangen door koolhydraten?

Mijn lifts stellen nog niet al teveel voor helaas :p Ik ben nog niet heel lang met dit schema aan het trainen dus ik ben mijn grenzen nog een beetje aan het opzoeken en op de goede vorm aan het trainen. Nu nog vaak te veel reps.

Mijn laatste trainingen had ik deze gewichten:
Gewichten zijn inclusief het gewicht van die stang.
Upperbody:
- bicep curl DB - 6kg (per kant)
- lying tricep extension - 4kg (per kant)
- bench dips - bw
- shoulder press - 5kg (per kant)
- bench press - 5kg (per kant)
- lat pull down - 25kg
- bent over row - 30kg

Lowerbody:
- squat BB - 25kg
- stiffed deadlift BB - 30kg
- bulgarian split squat DB - 6kg deze gaat nooit zo lekker
- hip thrust BB - 30kg
- calf raises leg press - 68kg
- hyperextension - bw

ik werk persoonlijk nooit met verhoudingen maar met gram/kg lichaamsgewicht. Ik zou op 2-2.5 gram eiwit per kg lichaams gewicht gaan zitten. ONgeveer 1-1.5gram vet per kg lichaamsgewicht en dan de rest met KH aanvullen.

We beginnen allemaal ergens. Gewoon lekker doorgaan en je wordt vanzelf sterker.

welkom meid! Gewoon lekker beginnen met wat massa aanzetten :)

Terug
Naar boven