AndroidHealthClinic

Vooruitgang 0, wat zal ik eens gaan doen

DbRo

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Yo all,

Mijn vooruitgang is al tijden 0, zowel kracht als massa. (kracht zelfs iets minder geworden) Overbelastingen komen ook vaak om het hoekje kijken..
Ik thaiboks er ook bij, maar niet zo veel dat al m'n rust en fitnesswerk erdoor teniet zal gaan.

Erg jammer, train wel hard. Maar zit een beetje met het Sheldon Cooper probleem, verandering is eng. ;-)

Ik train normaal gesproken altijd split, in 2 of 3 dagen, hoe m'n pet staat. Full body een paar keer geprobeerd, maar binnen no-time zat, omdat ik altijd het gevoel heb dat ik met 1 oefening per spiergroep voor Jan Lul daar zit. Doe ik er 2, is het full body niet vol te houden.

Wat zal ik eens gaan doen? Ik train al tijden. Ik heb eigenlijk het idee om eens Rippetoe te gaan proberen, maar dat is voor beginners volgens de teksten, en ben bang dat als ik dat probeer, het nog slechter wordt. :-)
Squats en deadlifts zijn er al tijden uitgeweest bij mij ivm met ruggetje en daarna macht der gewoonte. Die moeten en sowieso weer inkomen.

Voeding is denk ik wel redelijk okee.

Dus, ideeën? :D

Laatst bewerkt:
neem een week deload
+
eet meer
+
doe rippetoe maar als je die nog nooit gedaan hebt

ps: vergeet niet meer te eten
pps: eet meer

misschien proberen om eens hele andere oefeningen te pakken dan je gewend bent..
sowieso goed om vaak af te wisselen volgensmij;-)

zat ook een tijdje vast met borst.. toen een paar gekke nieuwe oefeningen gevonden
ging al snel weer beter!

succes

40% trainen,60%voeding!Voeding is erg erg erg belangrijk.

Hoe ziet een trainingsweek voor jou eruit?

Benchpress,deadlift,squat,barbelcurl,zie dat je deze in je programma krijgt en goede ondersteuning van een ervaren trainer ivm ondermeer deadlift.

• Topic Starter Topic Starter
Bill Starr zal ik ook 'ns opzoeken..

A.
Bench Press of Dumbbell Press
Incline Dumbbell Press
Cable Fly's of Dumbbell Fly's

Cable Triceps Extension normaal
Triceps overhead extension smal
Cable extension, licht langzaam en uit elkaar houdend

B.

Lat Pull Down of soortgelijk met ding met losse gewichten
Cable Row
Dumbbell Row

Dumbbell Biceps Curl
Isolated Biceps Curl (ez-stang op bankje)
en dan nog een andere biceps oefening, varieëerd.

indien benen en schouders apart:

C.

Squat
Kuiten op leg press
Dumbbell Schouder Press
Lateral Raise

Benen zijn verwaarloosd, ga ik sowieso meer doen, schouders vaak geen puf meer voor en wil ik dan samen met benen doen, die ik dan weer niet doe en dus m'n schouders niet doe. En dan houd ik mezelf voor dat ik dat met thaiboksen al iets doe. :-)
Leuk dat op het moment dat je het schrijft, tegen jezelf al kan zeggen, pffff...

Vaak doe ik 1 of 2 setjes opbouwend opwarmen, en dan en set of 2 a 3 volle koker, wat ik een herhaling of 5, 6, 7 kan.

Wat ik o.a. zo 'eng' vind aan schema's als rippetoe, bill starr, ... is dat je niet apart je armen pakt. Mijn oh zo geliefde armen. Straks zijn ze boos op me, omdat ik ze niet de aandacht geef die ze verdienen! :D

12hh ook binnen no-time zat. Ik ben wel van het weinig herhalingen knallen.

Iemand die mij kan vertellen dat je een Bill Starr kan uitbreiden met armoefeningen of zeg je dan: nee. Lekker ff basic en wedden dat alles groeit enzo. :p

Laatst bewerkt:
Kan mij iemand dit uitleggen:

Monday
Squat 5x5
Ramping weight to top set of 5 (which should equal the previous Friday's heavy triple)
Bench 5x5
Ramping weight to top set of 5 (which should equal the previous Friday's heavy triple)
Barbell Row 5x5
Assistance: 2 sets of weighted hypers and 4 sets of weighted sit-ups

Wednesday
Squat 4x5
First 3 sets are the same as Monday, the 4th set is repeating the 3rd set again
Incline or Military 4x5
Ramping weight to top set of 5
Deadlift 4x5
Ramping weight to top set of 5
Assistance: 3 sets of sit-ups

Friday
Squat 4x5, 1x3, 1x8
First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8
Bench 4x5, 1x3, 1x8
First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8
Barbell Row 4x5, 1x3, 1x8
Assistance: 3 sets of weighted dips (5-8 reps), 3 sets of barbell curls and 3 sets of triceps extensions (8 reps)

Moet ik bij de 1ste (maandag) training vd week nou 5 setjes van 5 herhalingen doen met hetzelfde gewicht? Zo ja, waar slaat dit dan op in de 2de (woensdag) training:
"First 3 sets are the same as Monday, the 4th set is repeating the 3rd set again"
Hoe ik 't lees, de eerste 3 sets zijn hetzelfde als maandag, de 4de set is de 3de set herhalen. Wat dus ook hetzelfde is..

en de 3de (vrijdag):
"First 4 sets are the same as Monday's, the triple is 2.5% above your Monday top set of 5, use the weight from the 3rd set for a final set of 8"
4 x 5hh gewicht van begin vd week. 1 x 3hh met 2,5% meer, en 1 x 8hh met hetzelfde gewicht als maandag, woensdag en de eerste 4 van vrijdag (hoe dan...)

Iemand ergens een excel sheet die in te vullen is, is kwam 'm ergens tegen, maar nu niet meer :-(

"Voeding is denk ik wel redelijk okee."

zegt al genoeg.. ;)

okee okee... :)

10 - 12 bruine boterhammen met pindakaas en/of kipfilet
1,5kg magere kwark
1 shake, of 2,5 indien trainingsdag
groot portie avondeten

zat op 16-18 boterhammen, begon toch vetter te worden, dus teruggebracht.
Soms ipv wat boterhammen eet ik wat pasta/tonijn of rijst/kip 's middags.

indien ik thaiboks, dan neem ik zo'n 30gr suikers en 10gr EAS tijdens training om te voorkomen dat ik eiwitten nodig ga hebben voor verbranding.

is mijn post + die van bouncer + die van a j d l niet duidelijk?

EET MEER

ze moesten hier sticky maken in drukletters in alle secties: don't gain? EAT MORE!!

iets zachter uitgedrukt, laat die trainingsschema's aan de kant liggen, begin met rippetoe en ... ga eten

'tegelijk gepost met jouw post'

"Ramping up" wil zeggen dat je elke set je gewicht elke set met sprongetjes verhoogt, meestal om dan uiteindelijk alles te geven in je laatste set.

Een simpel voorbeeld waarbij de laatste drie sets de sprong kleiner is dan de eerste twee sets: 5 x 70, 5 x 80, 5 x 90, 5 x 95, 5 x 100

Ps je voedingsschemais een grap, man. Vandaar dat je niet gaint.

Tnx voor de ramping uitleg, zo doe ik 't wel eens.
Voeding zal ik me toch een wat meer in verdiepen, ik wil alleen niet vatsig worden, daarom doe ik 't vaak voorzichtig aan.
Zal ook eens 'n soort madcow + extra armen proberen.

Zou je eens, of anderen ook, wat voorbeeldjes willen geven wat jullie eten?

is mijn post + die van bouncer + die van a j d l niet duidelijk?

EET MEER

ze moesten hier sticky maken in drukletters in alle secties: don't gain? EAT MORE!!

iets zachter uitgedrukt, laat die trainingsschema's aan de kant liggen, begin met rippetoe en ... ga eten

'tegelijk gepost met jouw post'

Zever, "eet meer" is niet de oplossing voor alles. Als je work out regime suckt en je blijft maar meer en meer eten omdat je niet sterker/buffer wordt, dan wordt je gewoon een vet varken.

Rippetoe zal zeker helpen, maar zal slechts voor een korte periode soelaas bieden. Dus daar kan de TS zeker mee beginnen.

Hoeveel weeg je? Wat is je vetpercentage ongeveer? En hoelang train je al?

Hoeveel SQ, DL, BP, MP en BOR je?

Zo, ben even bezig geweest met een voedingsschemainvoersheet. jaja :)

Met een tabblad voor voedingswaardes van producten en dan hoef ik alleen maar het nummertje wat erbij staat in te vullen en het aantal gram/cc's, en product, eiwit, koolh, vet worden vanzelf ingevuld. Als ik de kcal tel van alleen de eiwit/koolh/vetten, kom ik uit op zo'n 2700kcal, dat is een tegenvaller (of juist niet.... zit 'm daarin dus ;))
Behoefte met 1,6x activiteitenfactor kom ik uit op 2975kcal. Dan moet er nog wat bij om groei mogelijk te maken, dus zegge 3300kcal?

Zit ik er toch een hoop onder, niet verwacht.

Vraagjes:
Activiteitenfactor voor 3x fitness + 2x thaiboksen of 4x fitness + 1x thaiboksen, heb ik 1,6 voor genomen, moet goed zijn toch?
Soms 4x fitness + 2x thaiboksen, waarvan 1 dag fitness en thaiboksen op 1 dag.. als dat vaker voorkomt 1,75 act.fact pakken?

Hoeveel zal ik boven m'n behoefte gaan? Vatsigheid is een no-go.. maar dat merk je snel genoeg neem ik aan..

Viriya, stats heb ik niet echt voor je, alleen de BP zat op 120x5 a 6, 130x3, laatste tijd iets minder. Was tijd terug regelmatig 120x7 zelfs..
DL en squat lang niet meer gedaan, weet ik zo 123 niet meer, squat sowieso lachwekkend. BOR en MP neem/nam ik altijd andere oefeningen voor.
Vet% is nu 12% ongeveer, was wat lager.

Laatst bewerkt:
Maaltijd - gram/cc - product
09.00
500 Halfvolle melk
30 Whey proteïne
100 Havermout

11.00
70 Brood bruin Blue Band 35gr/snee
15 Pindakaas
25 Kipfilet
250 Magere franse kwark AH

13.00
100 Rijst basmati, rauw
150 Kipfilet
50 Roerbakgroenten

15.00
70 Brood bruin Blue Band 35gr/snee
15 Pindakaas
25 Kipfilet

WO
30 Whey proteïne
40 Workout shake SIZE-ON (kwam 'm nog in de kast tegen :))
15 Whey proteïne

18.00
100 Rijst basmati, rauw
200 Kipfilet
200 Roerbakgroenten

21.00
35 Brood bruin Blue Band 35gr/snee
15 Pindakaas

22.30
500 Magere franse kwark AH

eiwit 296,00 koolhydraten 377,98 vet 75,33
35% 45% 20%

Totaal kcal: 3373,83

Wat dachten jullie daarvan?
En nog ergens een stukje fruit tussengooien...

Niet trainingsdagen vervallen de 45gr extra whey en 40gr SIZE-ON..
Weekend komt daar nog een alcoholische versnapering bij, minus een boterham ofzo ;-)

Edit, bijna 300gr eiwit, is wel erg veel.. :-S op 80kilo (benen lopen _erg_ achter)

Laatst bewerkt:
Op vlak van traditionele voedingsschema's ben ik niet de beste raadgever, ik hou er zelf een heel andere aanpak op na (hoog vetgehalte). Maar over het algemeen ziet dit er wel goed uit. Alleen zoals je zelf aanhaalt nogal hoog in eiwitgehalte. Je vetgehalte mag echt wel wat hoger. Het is immers niet omdat je vet eet, dat je lichaam dit opslaagt als vet.

Ik vind je benchpress wel mooi. 120 kg x 5. Is dat met de stang tegen de borst? Aan die squat, deadlift en BOR moet je echt wel werken, want met enkel een borst kom je er niet. :)

je KH mag best wat omhoog en eiwit wat omlaag..

Bij de volle koker bijna tegen de borst. Is redelijk verkort, dus als ik alle herhalingen helemaal tegen de borst ga, voelt dat niet echt super. Er zit heus nog wel een rug aan enzo :), alleen gebruikte veelal andere oefeningen.

Ik zal nog wat spelen met m'n schema, bedankt voor de input!

Hell yeah, ik heb gewoon weer zin om te trainen. :cheer:

Terug
Naar boven