Fitness Seller

Vooruitgang

piebus

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Hey,

Begin januari ben ik opnieuw begonnen met trainen. In zo'n 3 maanden tijd ben ik +/- 5kg aangekomen (80 --> 85). De vraag was nu natuurlijk of dit 'kwaliteitsvol' gewicht was ???

Gisteren ben ik voor de eerste maal sinds ik opnieuw begonnen ben bij de diëtiste langs geweest. Conclusie: ong. 1,5kg vet, 3 - 3,5 vetvrije massa.
Een ratio van 1:2 dus...

Ik veronderstel dat dit niet slecht is. Graag had ik jullie mening eens gehoord.

Dit lijkt me een prima verdeling. Als je blokjes hebt kun je daar ook aanzien of je wat meer vet hebt aangezet of dat de toename toch voor merendeel bestaat uit vetvrije massa, aangezien dit bij velen toch de eerste plek is waar het vet gaat ophopen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik merk inderdaad wel dat er ter hoogte van de buikstreek wat vet bijgekomen is, maar vroeger was dit nihil doordat ik echt te mager stond (=73kg voor 1m92).

Het is even wennen aan het 'dikker' gevoel, maar als ik dan schouders, armen, benen, enz... bekijk kan ik best met dit gevoel leven :rolleyes:

1:2 is netjes voor naturel. Met 1m92 kan je makkelijk naar de 100kg bulken.

Laten we zeggen dat de metingen kloppen en je bij 73kg 12% vet had, en je van 73 naar 80kg niet alleen vet aangekomen bent dan kan je 100kg bij ongeveer 15% worden. Niks om bang voor te zijn en een mooi punt voor een cut. Ik zou zelfs nog een paar kilo verder gaan en dan cutten terug naar 100kg.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens de vetmeting (mbv elektrodiagnose) bij de diëtiste kom ik van 12%. Momenteel is dit 14,1%. Ik weet dat dit geen echt accurate meting is, maar het geeft toch enigszins een beeld.

Is 14% veel of kan ik gerust nog wat verder bulken? Ik probeer zo clean mogelijk te bulken, maar jammergenoeg heb ik niet al mijn maaltijden in de hand! 1 van de 6 is 'wat-de-pot-schaft'...

Terug
Naar boven