Fitness Seller

Vraag over gear steriel maken.

• Topic Starter Topic Starter
Heb nu 3 x 0.20 um filter.
2x 30ml spuiten.
En schoonmaak alcohol voor alles even na te reinigen.

Als iemand me nog even verder wil helpen
stuur me even een PM!

Lol vial test ug merk is goedkoper dan al deze zooi

Heb 250ml = 25 x 10ml..
Kan een tijd vooruit.

Ga zo eerste 2 vials filteren
en in mijn cruise (voorzichtig) uitproberen op 1ml.

Hoe krijg ik een gebruikte vial steriel ?
Beetje met (schoonmaak) alcohol spoelen ?

Nee gewoon warme kraan.

Dat is denk ik nog het duurste, je moet een speciale oven hebben om ze steriel te maken, kan je niet even in de bak oven in de keuken doen haha.
Je kunt gewoon lege steriele afgesloten vials kopen. Die hoef je dus niet meer steriel te maken. Zelf lege vials steriel maken kan gewoon in een huis tuin en keuken oven, maar goedkoop is het niet omdat je een stop op de vial moet doen en deze vast moet krimpen met een aluminium dopje. En daar heb je een dure tang voor nodig.
In een lab maken ze glaswerk overigens steriel in een autoclaaf en niet met een oven. Bierbrouwerijen doen dit bijvoorbeeld wel. Maar voor homebrew kan het prima in een huis tuin en keuken oven.

Waar ben je in godsnaam mee bezig gast. Je weet totaal niet wat je doet. Als je je met dit soort dingen bezig houd had je deze zaken al lang moeten weten. Wat jij aan het doen bent is levensgevaarlijk en absoluut niet de bedoeling lijkt mij.

Vials steriel maken met een beetje alcohol..kom op gek stop met deze onzin en koop wat fatsoenlijks. Je gaat toch niet bezuinigen op je gezondheid. Straks loop je met giga abcessen of nog erger een sepsis (bloedvergiftiging)

Jij en ik weten dat dit sarcastisch bedoelt is, maar kijk hiermee uit. Straks doet ie het nog ook.

---------- Toegevoegd om 21:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Waar ben je in godsnaam mee bezig gast. Je weet totaal niet wat je doet. Als je je met dit soort dingen bezig houd had je deze zaken al lang moeten weten. Wat jij aan het doen bent is levensgevaarlijk en absoluut niet de bedoeling lijkt mij. Vials steriel maken met een beetje alcohol..kom op gek stop met deze onzin en koop wat fatsoenlijks. Je gaat toch niet bezuinigen op je gezondheid. Straks loop je met giga abcessen of nog erger een sepsis (bloedvergiftiging)
Ik twijfel de hele tijd of ik moet helpen of niets moet zeggen. Het is inderdaad levensgevaarlijk zonder enige kennis.

Dus een vial met wat water spoelen is prima ?
Of op 10ml (2ml alco en 8ml water)

Voor ik nieuwe vials ga halen,
wil ik eerst de kwaliteit van de gear weten!

Doe alleen voor zekerheid navraag is eerste keer filteren he!

Dus een vial met wat water spoelen is prima ?
Of op 10ml (2ml alco en 8ml water)

Voor ik nieuwe vials ga halen,
wil ik eerst de kwaliteit van de gear weten!

Doe alleen voor zekerheid navraag is eerste keer filteren he!

Plas is ook steriel zeggen ze vaak. Kerel doe effe wat research.

Dus een vial met wat water spoelen is prima ? Of op 10ml (2ml alco en 8ml water) Voor ik nieuwe vials ga halen, wil ik eerst de kwaliteit van de gear weten! Doe alleen voor zekerheid navraag is eerste keer filteren he!
Nee natuurlijk niet. Kraanwater is toch niet bacterievrij? Gebruikte vials moet je gewoon weggooien.
Als je het toch doet koop dan lege steriele vials.

Maar als je denk dat je een vial steriel kunt maken met kraanwater (al dan niet met alcohol) dan moet je er echt niet mee doorgaan man.

Hahaha :roflol:

Nee natuurlijk niet. Kraanwater is toch niet bacterievrij? Gebruikte vials moet je gewoon weggooien.
Als je het toch doet koop dan lege steriele vials.

Maar als je denk dat je een vial steriel kunt maken met kraanwater (al dan niet met alcohol) dan moet je er echt niet mee doorgaan man.

Jawel, lekker zijn gang laten gaan. Wordt lachen man, als hij straks hier om hulp vraagt ivm pus die uit zijn bovenbeen spuit :roflol:

Jawel, lekker zijn gang laten gaan. Wordt lachen man, als hij straks hier om hulp vraagt ivm pus die uit zijn bovenbeen spuit :roflol:
Haha ja, ik twijfel ook steeds of ik moet reageren ;). Maar dit kan echt verkeerd aflopen man en dat gun ik niemand.

Natural selection dit. Niet willen luisteren naar commentaar en toch doorgaan...

en in wat voor omgeving ga je dit doen?

op je aanrecht dat gister met zo'n keukendoekje dat bekent staat dat het ''de'' broedplek voor bacterien is?
zonder handschoenen zeker?

heb je dit in een lab laten testen om te weten wat er nou eigelijk in zit?

lijkt mij echt te hoog risico.

Laatst bewerkt:
Heb 30ml gefilterd!
Is behoorlijk doorduwen, shit haha

Ga er volgende week 1ml van zetten.
Dan laat ik me hier wel keer horen ;)

Ik heb dezelfde, doe meestal steriel maken met gele dreft. Gaat prima

Terug
Naar boven