AndroidHealthClinic

Vraag over nieuw schema

Fitnesser1995

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
75kg
Goedemorgen iedereen,

Ik ben sinds 2 weken bezig met vet te verliezen en spiermassa op te bouwen.
Nu is mijn vraag of ik volgende producten mag gebruiken in mijn schema. Zo niet, waardoor kan ik het dan vervangen?

1. Halfvolle melk (500ml telkens bij mn shake)
2. Ongezouten pinda's
3. Magere drinkyoghurt; hier zit 20g suiker in per glas
4. Eieren; ik eet 4 gebakken eieren op woensdag en 4 gekookte op zondag.
5. Light boter

Maakt suiker ook dik of alleen vet? Want in veel dingen dat ik eet of drink zit telkens een beetje suiker zoals die drinkyoghurt.

Alvast bedankt!

Suiker maakt niet per definitie dik en vet ook niet. Gaat allemaal om kcal in vs kcal uit, als je meer eet dan je verbruikt kom je aan, als je minder eet val je af. Hoe ziet je hele schema eruit?

Ik ben sinds 2 weken bezig met vet te verliezen en spiermassa op te bouwen.

Je moet kiezen tussen 1 van de 2.
Om vet te verliezen moet je onder je onderhoud eten , om spiermassa aan te zetten moet je boven je onderhoud eten.
Zo aan je light producten te zien ligt de prioriteit bij vetverlies.
Ik zou sowieso alles wat je niet nodig hebt eruit gooien. Magere drinkyoghurt kun je bijvoorbeeld vervangen voor magere kwark , heb je veel meer aan.
Boter heb je ook niet echt nodig imo.
Beter even je hele schema plaatsen , kunnen we je beter helpen.

Succes.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga deze namiddag mijn schema posten als ik thuis ben.
En magere kwark eet ik al 's avonds voor het slapen.

Dit klopt niet. Het is zeker niet ideaal om spiermassa aan te zetten en vet te verliezen, maar het kan wel, zeker als je pas begonnen bent met trainen.

Ja of als je juiced. Dat het fysiek mogelijk is, wil echter niet zeggen (zoals je zelf al zegt) dat het ideaal is. Om het allebei tegelijk te doen moet je bijvoorbeeld perfect weten wat je onderhoud is, en precies weten wat je aan het doen bent, Aan de hand van de vragen die TS stelt lijkt me dat bij hem sowieso niet aan de orde. En zelfs dan, dan nog vraag ik me af of die methode niet veel langzamer gaat dan de traditionele manier van periode bulken en vervolgens een periode cutten (of andersom).

OT: Al die producten kunnen in je schema mits de rest van je schema het toe laat. Je zet vet aan (of verbrand vet) aan de hand van een totaal kcal surplus of tekort. Niet aan de hand van of je bepaalde vetten of suikers binnen krijgt of niet. Het antwoord op je vraag of die producten kunnen wordt dus bepaald door de rest van je schema. Heb jij ruimte in je schema voor die producten? Dan kun je ze makkelijk eten, of je nu bulkt of cut maakt geen verschil.

Dit klopt niet. Het is zeker niet ideaal om spiermassa aan te zetten en vet te verliezen, maar het kan wel, zeker als je pas begonnen bent met trainen.

Ja dat is wel zo , maar die beginners gains heeft geen lange termijn visie.
Hoe lang ga je een eetschema daar op aan passen dan ?
Gewoon gelijk goed aanpakken.

Laatst bewerkt:
Ja dat is wel zo , maar die beginners gains heeft geen lange termijn visie.
Hoe lang ga je een eetschema daar op aan passen dan ?
Gewoon gelijk goed aanpakken.

Gewoon tot ik goed droog sta.
Ik had gehoopt op een jaar.
Ben al een jaar aan het trainen, ik kom van 68 kg naar 79 kg

Mijn doel is eigenlijk vet verliezen en spiermassa bijkomen, is dit mogelijk?
Dit is mijn schema:

's Morgens: 1 banaan 52 kcal 0g proteïnen 11g KH
54g (2 sneden) brood bruin/wit 135 kcal 5g proteïnen 28g KH
4 sneden kipfilet 48 kcal 6,8g proteïnen 0g KH

's Middags: 107g (4 sneden) brood bruin/wit 270 kcal 9,4g proteïnen 56g KH
250 ml magere drinkyoghurt 193 kcal 8g proteïnen 34g KH
8 sneden kipfilet 96 kcal 13,6g proteïnen 0g KH

Namiddag: 60g ongezouten pinda's 374 kcal 15,6g proteïnen 6,7g KH

's Avonds: 100 g rijst 206 kcal 4,8g proteïnen 39g KH
280g aardappelen 213 kcal 5,6g proteïnen 47,6g KH

Na de training: 500 ml halfvolle melk 230 kcal 17g proteïnen 23,5g KH
40g whey 157,5 kcal 31,4g proteïnen 2,5g KH

20:00 250g magere kwark 167,5 kcal 30,5g proteïnen 10g KH

Totaal 2142 kcal 148g proteïnen 258,3g KH

Niemand?

Het is mogelijk, maar kies vet verliezen of spiermassa aankomen als je een beetje normale vooruitgang wil boeken.

Je hebt het aantal gram vet niet vernoemt, met een snelle berekening kom ik om en nabij de 50 gram uit. Stuk te weinig om je hormoonhuishouding en tal van andere processen op pijl te houden. Richt je op minimaal 1 gram vet per kg lichaamsgewicht. Hoe ziet je training eruit?

Bij je avondeten eet je alleen rijst en aardappelen?
waar is je vlees.vis en groenten?

Je hebt het aantal gram vet niet vernoemt, met een snelle berekening kom ik om en nabij de 50 gram uit. Stuk te weinig om je hormoonhuishouding en tal van andere processen op pijl te houden. Richt je op minimaal 1 gram vet per kg lichaamsgewicht. Hoe ziet je training eruit?

Ik train 5 à 6 keer per week.
Ik probeer iedere spiergroep minstens 1 keer wekelijks gedaan te hebben.
Maandag rug + biceps
Dinsdag borst + triceps
Woensdag buik + extra cardio
Donderdag schouders + benen
Vrijdag terug rug + biceps
Zondag borst + triceps
Enz....

Voor elke training loop ik even op de band, niet te lang, zodat ik niet te veel calorieën verlies.

Bij je avondeten eet je alleen rijst en aardappelen?
waar is je vlees.vis en groenten?

Ja sorry, ik ben een paar dingen vergeten.
Het is zo dat ik niet elke dag hetzelfde eet.
Aardappelen eet ik wel elke dag, maar naast aardappelen eet ik kippenborst, vis, tonijn, ravioli met vlees, spaghetti, ...
Hangt af van dag tot dag.
Rijst eet ik ook niet altijd, rijst eet ik bv alleen met kippenborst, vis en tonijn.

Wat kan ik nu het beste doen? Bijkomen of vet verliezen? En moet ik mijn schema volgen of dingen veranderen?

Terug
Naar boven