MuscleMeat

vraag

zuilen

Novice
Waardering
0
ik heb een gewicht heffer van 2 kilo ofso ik ben 12 hoeveel keer moet ik daar mee trainen ik heb er veel intrese in voor latter ensovoort hoe lang moet je trainen met een gewichtheffer van ongeveer 2 kilo ? 30 ?

Wat bedoel je met een gewichtheffer? Een dumbbelltje? Ik zou als ik jou was eens goed lezen hier op de site voor oefeningen, die je met een dumbbell en je eigen lichaamsgewicht kan gaan doen. Verder moet je voor jezelf eerst goed bepalen wat je doelen zijn met je training en er rekening mee houden, dat je nog erg jong bent en dus nog lang niet bent uitgegroeid.

Niet met gewichten gaan trainen.
Ga lekker voetballen of zwemmen ofzo.

Over een paar jaar is je lichaam er beter aan toe.

Je bent pas 12. Denk in ieder geval goed na voordat je een beslissing neemt; het zou zonde zijn als je over een paar jaar spijt hebt dat je zo vroeg bent begonnen met trainen. Als je nu begint met trainen met gewichten kan dat je groei remmen. Wacht tot je bent uitgegroeid (verschilt van persoon tot persoon maar zal gemiddeld rond de 17 liggen denk ik)

Action Dan zei:
Je bent pas 12. Denk in ieder geval goed na voordat je een beslissing neemt; het zou zonde zijn als je over een paar jaar spijt hebt dat je zo vroeg bent begonnen met trainen. Als je nu begint met trainen met gewichten kan dat je groei remmen. Wacht tot je bent uitgegroeid (verschilt van persoon tot persoon maar zal gemiddeld rond de 17 liggen denk ik)

helemaal mee eens, en trouwens zeventien jaar is een mooie leeftijd om mee te beginnen

denk er gewoon goed over na en als je toch besluit om te trainen doe dan vooral niet te zwaar.....ik ben ook op mijn 13de begonnen

Ik ook op mn 14e, eigelijk iets eerder...ik denk dat het wel is, dat mits je veel doorzettingsvermogen en discipline hebt, je bij uitstek veel beter fysiek hebt dan je leeftijd genoten op de leeftijd van 20, omdat je juist zo vroeg bent begonnen. Maar 12 is TE.

Ik ben het met de posters die me voorafgingen eens.
Maar we moeten het toch een beetje nuanceren...
De jongen zegt zelf dat hij interesse heeft 'voor later enzo'. Hij zal dus ook nog niet meteen 'zwaar' gaan trainen.
Met een dumbbell van 2kg 30à40 reps maken kan best imo, zelfs op je 12de.

Ja inderdaad ik denk dat je het beste met krachttraining kunt wachten tot je een jaar of 15 bent. Intussen kun je er meer over lezen, zodat je tegen die tijd goed weet waar je aan begint.

Waar je wel mee kunt beginnen is bijvoorbeeld 2 x per week opdrukken, en wat buikspieroefeningen doen. En andere sporten die je leuk vindt.

Succes ermee!

ik zie dat je thuis traint. wat mij dan sowieso t belangrijkst is, is dat je de oefening goed uitvoerd. doe veel oefeningen met je eigen lichaamsgewicht. reprange mag normaal zijn (rond de 10), alhoewel dit moeilijk word als je veel met je eigen lichaamsgewicht gaat trainen.

kijk hier rond en op andere sites en kijk hoe je een oefening goed uitvoerd

wacht beter nog een paar jaartjes met trainen

Ik zou nog een paar jaar wachten voordat je met echt met gewichten aan de slag gaat. Kies nu een sport uit waar je je hobby van maakt en doe opdrukken/optrekken en buikspieroefeningen zodat je daar alvast een basis mee maakt. Het is in mijn ogen niet verstandig om ze vroeg te beginnen met trainen. Begin op je 15de ofzo met gewicht training (onder toezicht).

Terug
Naar boven