AndroidHealthClinic

Vraagje mbt WSB

Phuriouz

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
101kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben van plan om over een maandje over te stappen op een Westside barbell schema, ik heb al een tijd ub/lb getraind, 1 dag 5 x 5 en 1 dag 3/4 x 8.

Nu heb ik een vraagje mbt de hoofdoefeningen op de ub dagen in het WSB schema, ik wil sterker worden met benchen dus ik was van plan om flat/incline/decline bench te gaan rouleren:

week A: flat bench, Max effort en Dynamic effort
Week B: Decline bench, Max effort en Dynamic effort
Week C: Incline bench, Max effort en Dynamic effort

en dan weer week A, zodat ik iedere 4 weken een oefening doe.

Maar eigenlijk wil ik ook sterker worden op press oefeningen (military/push/enz), moet ik die mee laten rouleren zodat ik iedere 5 weken een oefening doe of kan ik bijvoorbeeld iedere week op de UB dagen ook max effort en dynamic effort voor een press oefening doen? of gaat dit teveel belasting voor mijn schouders opleveren?

Hoor graag van jullie,

Phuriouz

volgens mij hoef je de hoofdoefening maar 1x in de 3 weken te veranderen en kun je pressoefeningen als side oefeningen doen

• Topic Starter Topic Starter
Oke, dus volgens jouw: 3 weken achter elkaar flat dan 3 weken decline enz. Dat komt op zich ook mooier uit met de dynamic trainingen, zodat je 50% 1 rm / 60% en 70% kan doen ofzo. Thanks!

Kun je incline niet vervangen met press?

Liever niet, van een schouder press wordt mijn borst niet sterker..

Ja, maar deze 'sticking points' kun je ook trainen in een wsb schema, het leek me gewoon eens leuk/goed om zo'n wsb schema te gaan proberen, ik heb er wel goede verwachtingen van.

Denk dat ik nu de hoofdoefening om de 3 weken laat rouleren.

Terug
Naar boven