Fitness Seller

vraagje over creatine....

maarten1984

Novice
Waardering
0
heb hier nog een potje creatine staan wat ik graag nog wil gebruiken vind het ook zonde om weg te gooien

maar nu is mijn vraag hoeveel moet ik nou precies de eerste week gebruiken

ik heb wel eens iets gehoord van 3 x per dag een theeleepeltje

ik geloof dat de meeste mensen niet meer in die oplaadweekfase geloven en ik doe het ook niet meer. 5 gram voor en 5 gram na traning lijkt mij ook ... 5 gram is een flinke theelepel ongeveer of een halve eetlepel maar dan heb je ietsje meer (ik kijk niet zo precies). op de dagen dat je niet traint pak je het sochtends gelijk en later op de dag een keer. 4 tot 6 weken en dan dezelfde tijd ongeveer niet gebruiken

ik denk dat iedereen zijn mening hier over heeft. Die oplaad fase is meer nuttig voor de fabriekant denk ik zo. Ik meen dat ergens hier op het forum staat dat na de training niet zo zeer nodig is, omdat de creatine van voor de training nog net in je lichaam zit, en het beter is om het dan dus sochtend en voor het trainen te nemen omdat het dan beter verdeelt word, en zo dus optimaal word op genomen.

Maar wat ik zeg zoek eens op het forum, deze vraag komt regelmatig voor bij

Hey ik post mijn vraagje maar hier, omdat ik geen nieuw topic wil openen.
Ik neem altijd 5 gram creatine met wat dextrose voor mijn training, en na mijn training. Nu wil ik graag weten hoe snel die crea word opgenomen, en of ik van die dosering vlak voor mijn training profijt zal hebben. Wie weet het? ;)

5 gram voor de training en daarna nog eens 5 gram na je training? Dat is echt veel te veel. Maar jah daar kom je vanzelf wel achter.

Ik zou dan 5 gram opdelen in 2 porties voor en na de training.

Van de creatine die ik nu gebruik staat er oftewel 5gr PRE en 5 POST ofwel de volle 10 gr voor of na.

Bij mij werkt dit het beste:
5gr 's ochtends na ontbijt en 5gr voor training en 40gr dextrose na de training.

5gr voor én na de training lijkt mij te snel na elkaar. Je kunt het beter spreiden.

10gr is veel te veel man!

Van de creatine die ik nu gebruik staat er oftewel 5gr PRE en 5 POST ofwel de volle 10 gr voor of na.

Zoiezo niet tien gram in het geheel. Zou het op 5 gram voor en 5 na workout, of 's ochtends 5 voor het ontbijt en 5 30 minuten voor workout houden.

dan zal ik er wel naast zitten maar toen ik oplaadfase deed ....deed ik dus 20 gram per dag ..nu gewoon 2 x 5 =10 gram en dat doe ik meer uit hoog op de kosten. sochtend en voor crea vind ik ook wel fijn maar voor an na training op traningsdagen vind ik wel fijn voelen voor mijn herstel ............

Ik heb ook een creatine vraag. (k ga er geen apart topic voor openen)

Blijven de gains die je maakt met creatine?
Ik bedoel zowel op kracht als op massa.

• Topic Starter Topic Starter
en 5 gram dat is ongeveer een thee leeptje ?

• Topic Starter Topic Starter
ben sinds zondag begonnen met creatine , neem nu 2x per dag 1 theelepeltje rond een uur of 11 smorgens en na het trainen hoop dat dit voldoende is

Terug
Naar boven