XXL Nutrition

vraagje over eten en fitnes =]

Xeph20

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Lengte
2m20
Massa
40kg
hey :)
ik heb dus geleze da het best is na de fitnes te ete omda dan je lichaam roept naar brandstof
maar het probleem is ik ga pas om 19.00 fitnesse en ben pas om 21.00 thuis
is het dan ni te laat om nog warm te ete?

sinds dat ook niet erg gezond is ^^

(mijn doel is vooral te vermageren maar liefst zonder spieren te verliezen en aanmake zou ook fijn zijn :D)

dank bij voorbaat

ik heb dus geleze da het best is na de fitnes te ete omda dan je lichaam roept naar brandstof

(mijn doel is vooral te vermageren maar liefst zonder spieren te verliezen en aanmake zou ook fijn zijn :D)

dank bij voorbaat

je kan geen spiermassa aankome en vermageren te gelijk.
maar het was toch wetenschappelijk aangetoond dat steving eten op late tijdstip wel gewoon kan?
las ik ergens op het forum dacht ik

dank bij voorbaat

Want ?

Gewoon eten na het trainen, rijst/pasta altijd goed. 2u later de kwark voor het slapen gaan.

• Topic Starter Topic Starter
dus avondete om 21.00 na het fitnes doen?
en je kan toch vet omzette in spiermassa niet?

ik eet meestal rond half 10 4 sneetjes brood met 1 blik tonijn, en ik ga slapen om half 11 dus denk niet dat het nodig is om voor het slapen gaan nog eens kwark te eten!

ik eet meestal rond half 10 4 sneetjes brood met 1 blik tonijn, en ik ga slapen om half 11 dus denk niet dat het nodig is om voor het slapen gaan nog eens kwark te eten!

Hoeveel gram eiwitten is tonijn ? En is dat langzame bron van eiwitten volgens mij niet. (Correct me if i'm wrong)

Zou gewoon de kwark nemen is ongeveer 50gram caseine eiwitten, wat genoeg is voor die 8u.

Hoeveel gram eiwitten is tonijn ? En is dat langzame bron van eiwitten volgens mij niet. (Correct me if i'm wrong)

Zou gewoon de kwark nemen is ongeveer 50gram caseine eiwitten, wat genoeg is voor die 8u.

27 gram per 100 dacht ik, en in de blik zit er rond de 150 gram tonijn in. dus wel aardig wat! volgens mij aardig langzaam om dat vis vettig is (gezonde vetten)
en 50 gram eiwitten in 500 gram kwark? ik heb de magere franse kwark van c1000 eigenmerk, en daar zit 8,5 gram in per 100 !

27 gram per 100 dacht ik, en in de blik zit er rond de 150 gram tonijn in. dus wel aardig wat! volgens mij aardig langzaam om dat vis vettig is (gezonde vetten)
en 50 gram eiwitten in 500 gram kwark? ik heb de magere franse kwark van c1000 eigenmerk, en daar zit 8,5 gram in per 100 !

Mijn fout, dan is hiet niet verkeerd nee om ipv van de kwark, tonijn te nemen.

Ik heb die van de ah met 9,5gr per 100. Vandaar rond de 50

• Topic Starter Topic Starter
En voor het slapen gaan kwark!

ja da doe ik al ^_^
maar heb al van verschillende mense gehoord op forums als deze dat ik wel vet kan omzette in spieren

want ik moet toch beide cardio en gewichte doen?
ook om sneller af te vallen

verlies ik dan alleen vet? ookal hef ik gewichten

Want ?

Gewoon eten na het trainen, rijst/pasta altijd goed. 2u later de kwark voor het slapen gaan.

omdat zolaat de koolhydraten zich omzetten naar vetten?

Laatst bewerkt:
Mijn fout, dan is hiet niet verkeerd nee om ipv van de kwark, tonijn te nemen.

Ik heb die van de ah met 9,5gr per 100. Vandaar rond de 50

die van de AH 9,5 ja? ok dat klinkt wat beter ja, hoe duur is die en is et een beetje te vreten?
ik gooi er altijd 43284723 verschillende dingen in om het vreetbaar te maken

die van de AH 9,5 ja? ok dat klinkt wat beter ja, hoe duur is die en is et een beetje te vreten?
ik gooi er altijd 43284723 verschillende dingen in om het vreetbaar te maken

Kost 80cent per 450gram volgens mij, wat siroop erin en het is prima te vreten

Ik vind het ook nog steeds onduidelijk. Ik houd er juist van om s'avonds flink te bunkeren (brood/kipfilet/etc). Sommige zeggen dat in de avond eten slecht is, andere zegt dat het eigenlijk niks uitmaakt of je koolhydraten s'avonds eet of niet. (Even geen rekening houden met pre/post workout). Kan iemand het verlossende woord geven?

Dikwijls afhankelijk van het merk dat je neemt. Imperial-tonijn op olie is bv 24 gr proteïne per 100 gr. Ik prefereer een echte tonijnsteak met wat soja-saus en wasabi boven blik, maar is uiteraard wel wat duurder. Milsana magere kwark (geloof 'k dat het heet) van Aldi bevat 11 gr per 100 gr.

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:07 ----------

Ik vind het ook nog steeds onduidelijk. Ik houd er juist van om s'avonds flink te bunkeren (brood/kipfilet/etc). Sommige zeggen dat in de avond eten slecht is, andere zegt dat het eigenlijk niks uitmaakt of je koolhydraten s'avonds eet of niet. (Even geen rekening houden met pre/post workout). Kan iemand het verlossende woord geven?

Hangt er een beetje vanaf wat je wil. In de cut probeer ik overmatige consumptie van koolhydraten vrijwel te beperken tot 50 gr volkoren pasta of zilvervliesrijst bij het avondeten en als zesde maaltijd enkele 500 gr magere kwark.

Voor het slapen halve liter kwark en een portie noten, bij voorbaat amandelen.

Sommige zeggen dat in de avond eten slecht is, andere zegt dat het eigenlijk niks uitmaakt of je koolhydraten s'avonds eet of niet.

Laten praten die lui.

Ook ik heb mij over voeding van alles op de mouw laten spelden. Sinds ik op dit forum kom, is het mij zo duidelijk en klinkt het ook logisch hoe je op een gezonde manier met voeding omgaat.

Ga om te beginnen uit van de informatie die je hier aangeboden wordt en kijk wat de resutaten zijn. Dan kun je voor jezelf zaken gaan aanpassen, zodat jij de resultaten krijgt die jij wilt.

kwark kwark kwark waar je ook kijk iedereen heeft het over kwark. vreet gewoon normaal kip vis vlees. en je groeit net zo hard. niks geen kwark

Terug
Naar boven