MuscleMeat

Vraagje over het starten

nemesistheone

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
77kg
Vetpercentage
Hey mensen

Ik ben sinds vorig jaar aan het lijnen , ik ben nu van 115 KG terug bij 77KG
Ik ben met veel schaamte begonnen met body building.
en ben nu 2 weken bezig.
Dit wilde ik al heel erg lang maar ik kon de stap niet nemen.
Mijn vraag aan jullie is moet ik nu mijn voeding gaan aanpassen om meer massa te krijgen of door gaan met het lijnen en eerst het vet verbranden op de moeilijke plekken. ( vooral de borst daar zit veel vet )
Ik train 5X pw 2 uur en doe 2 sets van 15 en 1 tot ik niet meer kan.
Hebben jullie nog wat tips om binnen 6 maanden resultaat te boeken.
Ik heb wel een stevige bouw van nature.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een stevige bouw van nature.

Jaja, als je 77kgs weegt blijft van die zware bouw echt niet veel over :D

Laat die schaamte maar zitten, heb je alleen maar last van. Wees er maar trots op dat je die 40kg gaat aanpakken.

Je moet je voeding aanpassen om je lijf weer gezond te maken, spiermassa bouwen komt dan vanzelf wel. Ik heb zelf goede ervaringen met My Fitness Pal voor het bijhouden van wat ik eet.

Gun je zelf tijd.

Succes!

Als ik jou was, zou ik gewoon op mijn voeding gaan letten. En daarbij gewoon blijven trainen. Dan komt alles vanzelf goed.

Als je namelijk echt gaat lijnen (is te weinig eten) dan heb je nooit genoeg energie om je spieren te laten herstellen.

Geen 5 keer per week 2 uur lang trainen. Kies een goed programma uit de stickies o.i.d. en volg het consistent voor een paar maanden.

Genoeg maar gezonde dingen eten en je komt er wel.

Hoi Nemesis,

Zoals meer mensen hier al aanhaalden, is die schaamte nergens voor nodig. Iedereen moet ergens beginnen. Het is al heel knap dat je zo veel gewicht kwijtgeraakt bent! Nu moet je echter wel zorgen dat je dit voortzet en op de juiste manier verder eet. Als je het over lijnen hebt, denk je eigenlijk al verkeerd.

Bezoek de stickies in het voeding&vetverlies board en reken eens uit hoeveel calorieen je nodig hebt voor je onderhoud. Aan de hand daarvan kan je een goed voedingsschema maken waarmee je zowel af kunt vallen als gezond kunt blijven sporten. Dit heeft alles te maken met de Eiwit/Koolhydraat/Vet verhouding van je voeding.

Hoewel 5x per week sporten voor 2 uur erg netjes is, is dit ook wel gelijk heel veel. Kijk uit dat je jezelf niet gelijk blesseert en zie vooral ook de stickies in het Oefeningen board voor een goed trainingsschema. De rest is doorzettingsvermogen!

Succes!

Terug
Naar boven