XXL Nutrition

Vraagje voor beginner

adonis123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
74kg
Vetpercentage
7%
Hallo iedereen

ik zit momenteel in mijn examens, maar ik zou na mijn examens in februari terug willen beginnen met fitness, ik heb het al eens gedaan, maar vrij onbezonnen dus ik geraakte niet vooruit. Nu heb ik de FAQ intussen deftig doorgelezen de afgelopen week waardoor ik beter weet hoe ik alles moet doen.
Belangrijkste wat ik heb geleerd is dat eten gewoon ontzettend belangrijk is, nooit gedacht!

Maar nu mijn vraag, ik (20jaar m) ben vrij mager van postuur, een 70tal kg voor 186cm, met 12% vet (berekend obv omtrek nek en middel). Nu vraag ik mij af, is het best dat ik nu voor het fitnessen zoveel mogelijk probeer bij te komen zodat ik optimaal progressie kan maken tegen dat ik begin met de fitness? Of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt voor de reacties,
met vriendelijke groeten

Adonis123

Spiermassa bijmaken zonder je vp al te veel te doen stijgen, na je examen een goei voedings schema maken om te clean bulken.

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt, en als je goed eet en traint gelijk ze zeggen in de FAQ, wat is dan realistisch om per maand bij te komen?

Kijk niet op de weegschaal maar in de spiegel, vind ik toch

Ok bedankt, en als je goed eet en traint gelijk ze zeggen in de FAQ, wat is dan realistisch om per maand bij te komen?
eerste 6 maanden kan je wel makkelijk een 5 tôt 10kg gainen erna blijf je een beetje hangen. Maar moeilijk gaat ook en Dan wil je wat je bent bijgekomen ook niet meer verliezen

Ok bedankt, en (misschien wat voorspoedig), hoe weet je wanneer je moet gaan cutten. Het hangt natuurlijk af van hoe je eruit wil zien, maar ik bedoel, kan je op een of andere manier inschatten hoe je er gecut uit gaat zien? Niet dat je begint te cutten en blijkt dat je een pak magerder staat dan gehoopt

Ok bedankt, en (misschien wat voorspoedig), hoe weet je wanneer je moet gaan cutten. Het hangt natuurlijk af van hoe je eruit wil zien, maar ik bedoel, kan je op een of andere manier inschatten hoe je er gecut uit gaat zien? Niet dat je begint te cutten en blijkt dat je een pak magerder staat dan gehoopt

Hoe je er bij komt te staan na de cut hangt van een hoop factoren af. En het is van te voren nooit precies in te schatten hoe je er bij komt te staan.

Dus het is eigenlijk altijd een beetje gokken als je eenmaal begint?

beginner

Hallo, ik ben 16 jaar, ik ben al 2 jaar bezig met Bar brothers (optrekken, dippen, pompen en verschillende variaties) mijn spieren zijn nu heel sterk en nu is het de bedoeling om ze wat meer op te blazen. Ik ben 1 m 90 en nu redelijk smal. Ik heb goede spieren maar zou graag nu wat breeder worden. Tips voor voeding en oefeningen, wat mag en niet goed is voor mij en niet. Ik heb wel af en toe is rugpijn van mijn grote

Tips welkom!

Pas beginnen met veel eten als je gaat trainen (in Februari dus). Als je nu begint zal je gewoon alleen maar vatsig worden...

Pas beginnen met veel eten als je gaat trainen (in Februari dus). Als je nu begint zal je gewoon alleen maar vatsig worden...

Hij kan nu alvast beginnen met schoon eten, calorien langzaam verhogen en alvast een goed schema opzetten. Kan ie in februari gelijk goed beginnen ;)

Inderdaad al een beetje wennen aan regelmatig eten, al is het niet veel.

Elke 2-3 uur een iets eten, of het nou voor kleine trek of grote honger is. Dit is voor mij een goede factor geweest, ik was namelijk gewend te eten als ik honger had, en dat kon variëren van 3 tot 5 maaltijden per dag. Als je eenmaal gewend bent standaard 5-6+ maaltijden te eten, is het een gewoonte en je "trek" zal zich daar ook een beetje aan aanpassen.

Zoals gezegd nu niet gaan bunkeren, als je niet sport zal het er op een verkeerde manier bijkomen :o

Ok, hartelijk dank voor de info!
Ik zou sowieso zo clean mogelijk proberen te bulken in februari, voor nu ga ik proberen gewoon mijn calorietjes wat op pijl te houden, want ik ben niet echt een grote eter. Ik kan het dus maar beginnen te "leren" :)

Terug
Naar boven