MuscleMeat

Vragen omtrend letroloze

Little Daddy

Monstrous Giant
Waardering
711
Heb mn bloedwaardes laten controleren, ik weet dat er meerdere soorten oestrogenen zijn in je lichaam maar dit kwam er uit :

Oestradiol pMol/L Normaal waarde <206 Mijn waarde 141, is dit normaal of is de oestrogeen wat hoog?

2. Aangezien mijn gyno nog volop pijn doet, moet er dus nog oestrogenen aan de borstreceptoren vast zitten dus zal letro kunnen helpen?

3. Snap de dosissen niet echt, hoogste is dus 2.5 mg (1 tab) wat ervoor zorgt dat 98% van je oestrogeen in je lichaam dus verdwijnt, zal ik tot max 1 mg gaan of de volle 2.5?

Dag 1 0,25 mg
2 0,5 mg
3 0.5 mg
4 1 mg
5 1 mg

141 is normaal, referentie waarden bij mannen is 120-180 pmol/l.
je zou een kwart tab per dag kunnen proberen.. heb toch t idee dat letro niet de oplossing gaat bieden aangezien je bloedwaardes 'ok' waren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Er zijn meerdere groepen oestrogenen zei mn huisarts dus misschien dat een ander soort oestradiol de kwaaddoener is?

Er zijn meerdere groepen oestrogenen zei mn huisarts dus misschien dat een ander soort oestradiol de kwaaddoener is?

Andere groepen niet, het is gewoon een verzamelnaam. Maar er is geen andere natuurlijke weg in het lichaam voor oestrogeen aanmaak dan oorspronkelijk via het aromatase enzyme.

Androstenedion -Aromatase-> Estron
Testosteron -Aromatase-> Estradiol
En beide zijn weer de precursor van estriol. Dus vrijwel geen aromatisering, is vrijwel geen van allen (zoals het geval bij letro).

Heb je ook testosteron (ook vrij) laten meten? Verhouding is belangrijk.

• Topic Starter Topic Starter
Andere groepen niet, het is gewoon een verzamelnaam. Maar er is geen andere natuurlijke weg in het lichaam voor oestrogeen aanmaak dan oorspronkelijk via het aromatase enzyme.

Androstenedion -Aromatase-> Estron
Testosteron -Aromatase-> Estradiol
En beide zijn weer de precursor van estriol. Dus vrijwel geen aromatisering, is vrijwel geen van allen (zoals het geval bij letro).

Heb je ook testosteron (ook vrij) laten meten? Verhouding is belangrijk.
12.6 mnol wat wel laag is..

maja, ik ben nogal een kluns met dit soort dingen ondanks ik veel heb zitten lezen hierover, zal dit wat nut hebben? Gyno is pijnlijk en klein

Terug
Naar boven