Fitness Seller

Vruchbaarheid tijdens trt

Laat gewoon testen bij Android health clinic ?
Kom je precies te weten hoeveel zwemmers je hebt.
Zelf ook 2x gedaan daar.

Je weet niet eens waar je precies staat, gewoon even meten en je weet het precies met een passend advies erbij.

• Topic Starter Topic Starter
Laat gewoon testen bij Android health clinic ?
Kom je precies te weten hoeveel zwemmers je hebt.
Zelf ook 2x gedaan daar.
Ben dat idd ook van plan. Wou dat pas ma 3 maandem doen ivm het 3 maandem duurt voor je pas de aanpassingen echt ziet ivm de duur van aanmaak nieuwe spermacellen.

Ze heeft nu al 2 ongesteldheids gehad zonder anticonceptie en ook niet zwanger geraakt, dus waarschijnlijk ben in momenteel niet vruchtbaar

Verschilt idd heel erg per persoon. Wil daarom na 3 maandem meten en kijken hoe t ervoor staat ook
Wat dacht je? Dat iedereen bij de eerste of tweede keer raak schiet anders?

Mijn vriendin is sinds we samen zijn nu al 40x ongesteld geweest en ze is nog steeds niet zwanger. Dus ik zal wel onvruchtbaar zijn. Oh wacht...🤔

Niet echt een specifieke vraag aan OT, maar meer in het algemeen...
Het gaat hier nu om het zwanger worden, maar zou er ook een grotere kans op afwijkingen kunnen zijn bij de baby?

Ze zeggen bijvoorbeeld dat de kans op autisme bij een kindje groter is als de vader ouder is dan 40 ten tijde van de conceptie.

Zouden zulke dingen ook bij AAS kunnen spelen?

Ze heeft nu al 2 ongesteldheids gehad zonder anticonceptie en ook niet zwanger geraakt, dus waarschijnlijk ben in momenteel niet vruchtbaar

Verschilt idd heel erg per persoon. Wil daarom na 3 maandem meten en kijken hoe t ervoor staat ook
Al 2 ongesteldheids. Dat is niet veel! Verdiep je eens in de kansen op een zwangerschap, in de meeste gevallen is dit niet in een keer raak. Helemaal als ze aan de pil heeft gezeten kan het zijn dat haar normale cyclus nog niet regelmatig is en daardoor de eisprong wellicht mist ( of je moet al de testen hiervoor gebruiken om de piek te vinden.

Kansen zwangerschap zie afbeelding. Het is dus heel normaal er langer over te doen.

Verder niet slim een protocol te volgen terwijl je de vruchtbaarheid niet hebt gemeten. Dus een 0 meting heb je niet.

Screenshot_20250112_233756_Chrome.jpg

Wat dacht je? Dat iedereen bij de eerste of tweede keer raak schiet anders?

Mijn vriendin is sinds we samen zijn nu al 40x ongesteld geweest en ze is nog steeds niet zwanger. Dus ik zal wel onvruchtbaar zijn. Oh wacht...🤔
Huh wat bedoel je met het laatste?

Al 2 ongesteldheids. Dat is niet veel! Verdiep je eens in de kansen op een zwangerschap, in de meeste gevallen is dit niet in een keer raak. Helemaal als ze aan de pil heeft gezeten kan het zijn dat haar normale cyclus nog niet regelmatig is en daardoor de eisprong wellicht mist ( of je moet al de testen hiervoor gebruiken om de piek te vinden.

Kansen zwangerschap zie afbeelding. Het is dus heel normaal er langer over te doen.

Verder niet slim een protocol te volgen terwijl je de vruchtbaarheid niet hebt gemeten. Dus een 0 meting heb je niet.

Screenshot_20250112_233756_Chrome.jpg
Thanks! Ik wist wel dat t niet binnen paar weken zaak zou zijn maar wist niet dat t zo extreem was kwa tijd. Had t er veel met mensen om me heen erover maar die waren allemaal binnen no-time zwanger vandaar mn verwachtingen ook

Ik trek ook niet een conclusie dat het niet lukt. We snappen ook wel dat t maandem tot jaren kan duren.
Ik weet niet wat je dan met het bovenstaande bedoelt, maar het leest dat je van mening bent omdat het in (minder dan) twee maanden niet gelukt is zwanger te worden het aan jouw vruchtbaarheid ligt. Dat kan uiteraard een factor zijn, maar het is niet zo alsof je gister besluit dat je kinderen wilt en een poging doet het direct succesvol is. Zoals @Natty87 aangeeft liggen die percentages heel anders en de verwachting hebben dat het direct lukt is op z'n zachtst gezegd nogal naiëf.

• Like
Waarderingen: horn
Als je nou gewoon bij AHC een test doet en het blijkt dat je verminderd vruchtbaar bent, kunnen zij ook nog eens gewoon je HCG voorschrijven. Dan kun je tenminste een plan maken op basis van beschikbare gegevens en dan heb je ook nog eens zeker legit HCG.

Maar als je 1% kans hebt op zwanger te worden dan neuk je toch 100x = 100% 👍

Als je nou gewoon bij AHC een test doet en het blijkt dat je verminderd vruchtbaar bent, kunnen zij ook nog eens gewoon je HCG voorschrijven. Dan kun je tenminste een plan maken op basis van beschikbare gegevens en dan heb je ook nog eens zeker legit HCG.
Had een online goedkope test gedaan op advies van huisars en ben toen op basis daarvan gaan handelen, achterag beter adh kunnen gaan idd.

Gelukkig heb ik wel legit hcg want is hcg van het AMC van een collega van me, hij was via hun op een protocol ivm zn onvruchtbaarheid en had mega veel hcg over wat ik gratis mocht hebben. Alleen als dat op is moet ik idd op ugl over

Dit is de hcg die ik heb, op foto kan je het protocol van het amc van die collega ook nog zien staan, 1500 eod ook haha. (Naam offcourse doorgekrast)

Heb nog 10 van deze pakjes over
1000038824.jpg

Huh wat bedoel je met het laatste?

Thanks! Ik wist wel dat t niet binnen paar weken zaak zou zijn maar wist niet dat t zo extreem was kwa tijd. Had t er veel met mensen om me heen erover maar die waren allemaal binnen no-time zwanger vandaar
Nooit vergelijken met anderen , daar heb je helemaal niets aan. Sommige hebben de mazzel dat direct raak is maar het grootste gros heeft deze mazzel niet.

En de cijfers zijn zo extreem qua tijd niet. Een arts zal je ook pas serieus nemen na een jaar proberen en daarna zullen er stappen ondernomen worden. Dat is vaak de normale gang van zaken. Dan zal er ook onderzoek gedaan worden naar hoe vaak doe je het, worden er evt ovulatie testen gebruikt om haar dagen te bepalen? en evt jouw zwemmers worden gecheckt en zo nodig beide doorverwezen naar de gynaecoloog etc.

Je hebt 1x in de maand een kans en die moet gunstig zijn mbt de eisprong. Er zijn genoeg factoren die meespelen en dit kunnen belemmeren bijv ziekte, ongezonde levensstijl etc....

Laat je vriendin ook de cyclus bijhouden in een app ( flow of maya) en zo nodig ovulatietesten doen bijv clearing blue digital.

Nooit vergelijken met anderen , daar heb je helemaal niets aan. Sommige hebben de mazzel dat direct raak is maar het grootste gros heeft deze mazzel niet.

En de cijfers zijn zo extreem qua tijd niet. Een arts zal je ook pas serieus nemen na een jaar proberen en daarna zullen er stappen ondernomen worden. Dat is vaak de normale gang van zaken. Dan zal er ook onderzoek gedaan worden naar hoe vaak doe je het, worden er evt ovulatie testen gebruikt om haar dagen te bepalen? en evt jouw zwemmers worden gecheckt en zo nodig beide doorverwezen naar de gynaecoloog etc.

Je hebt 1x in de maand een kans en die moet gunstig zijn mbt de eisprong. Er zijn genoeg factoren die meespelen en dit kunnen belemmeren bijv ziekte, ongezonde levensstijl etc....

Laat je vriendin ook de cyclus bijhouden in een app ( flow of maya) en zo nodig ovulatietesten doen bijv clearing blue digital.
Thanks voor de uitgebreide reply!

We houden idd al een app bij (flow), waarbij ze dr menstruatie en ovulatie in bijhoud al maanden lang, ook meet ze daarvoor vaak een ovulatietesr en temperatuur.

@MassOrPass

Mocht je vriendin ovulatietesten willen gebruiken, ik heb die van de Action gebruikt (10 en 13 jaar terug). Waren prima (de zwangerschapstesten ook overigens), je kon heel duidelijk zien dat het lijntje een stuk beter zichtbaar werd gedurende de cyclus. En een stuk goedkoper...

Geen idee of jullie daar nu al mee willen starten... het haalt misschien de charme weg van het 'proberen', maar ik wilde niks aan het toeval overlaten...

Wat Natty zegt klopt helemaal, een jaar er over doen voordat er een zwangerschap optreedt is helemaal niet zo uitzonderlijk.

Terug
Naar boven