AndroidHealthClinic

VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'.

Confronterende beelden

De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid."

Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden.

Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst.

Nu.nl

:thumbd: :mad: Stelletje goorlingen.

vind ik te ver gaan. Zoals Jan Mulder gisteren ook al bij Barend en Van Dorp zei: "Een nee-stem is meer een stem tegen het huidige kabinet dan tegen de EU Grondwet".
Neig steeds meer naar nee.

Zo wordt de keuze wel hééél errug makkelijk, wat voor PR lui zitten daarachter :rolleyes:

neneneennennee.

neem aan dat jullie allemaal Nééééé stemmem? :rolleyes:

hoorde het idd net op t nieuws, helaas was je weer eerder:D
hier krijgen ze flink commentaar op denk ik, zulke vergelijkingen trek je toch niet?:mad:
reclame codecomissie erop gooien, die liepen al te huilen over een kind bij de landmachtreclame:D
denk dat ik maar nee ga stemmen:cool:

ik zeg nee tegen die achterlijke gladiolen , zijn ze helemaal gek geworden stelletje mafketels. :mad:

Ik vindt het ook schandalig dat ze deze argumenten gaan gebruiken om de bevolking onder druk te zetten om ja te stemmen.
Mijn respect voor de politiek is tot nul gedaald.

dat is gewoon appelen met peren vergelijken, doet weinig ter zake vind ik.

@DBC Zo te zien draaien ze het nu toch terug, goede zaak.
Er zijn talloze mensen die in de oorlog familieleden zijn verloren in en die zitten niet te wachten op zulke beelden.
Willem 2

en terecht dat ze het terugdraaien, geeft wel wat van hun intelligentie aan:cool:
nu weet heel Nederland het en spreekt iedereen er schande van

triest... wat een misbruik.. slaat echt nergens op

van geensT.nl :

Laat uw wapens maar zakken, vergrendel de granaten weer want de actie is nu al geslaagd! De VVD trekt het spotje in na kritiek. Power to the blogs!

:)

Sowieso iets van de laatste tijd van politici, angst zaaien. Een tijdje geleden hoorde ik Jozias van Aartsen (yep VVD) vertellen over hoe bang t Nederlandse volk wel niet was, nou als ik zo om me heen kijk merk ik eerlijk gezegd verdomd weinig van de zogenaamde angst. Je dingen aanpraten is wat de huidige politici doen, beargumenteren is er vaak helaas niet meer bij, jammer.

En nu even naar de alweer verbannen spot: SCHANDALIG!!!!!!!!

TEGEN stemmen mensen!!!!! Kan ik nog iemand over halen om posters te plakken tegen deze grafwet........?? ??

Dat er zulke beelden bij reclamespotjes moeten worden gebruikt om de grondwet te promoten, geeft naar mij mening aan dat de politici het volgens mij zelf ook niet meer weten, wat ze nou met die grondwet aan moeten. Zo'n beelden gebruiken om een wet erdoor te krijgen noem ik laag!

IK STEM TEGEN............

Stem nee stem SP!
Zulke dingen gebruiken om je zin door te drammen hoort niet!
Trouwens Bakellende greep het onderwerp eerder al aan bij de ceremonie op Margraten waar Bush ook was!
Als we Ja zouden stemmen zouden we nooit geen oorlog meer hebben!
Huidige stand van zaken 60% van de stemmers stemt tegen, maar wedden dat die grondwet er wel komt!
Den Haag stelletje lamzakken!

Terug
Naar boven