MuscleMeat

Waar is de balans tussen lichamelijke en geestelijke bagage?

klusmier

Massive Warrior
Waardering
0
waarom besteden wij zoveel aandacht aan BB, en zoeken we nauwelijks een oplossing voor onze geestelijke bagage?

- relatieproblemen
- stress
- negatieve beinvloeding door anderen (pesten)
- depressies
- enz.

de balans is ver te zoeken wanneer je BB voorop stelt, maar je geestelijke bagage als een enkelband mee blijft slepen.
( denk aan eerder topics: mijn man heeft hobby, relatieproblemen, enz.)

ik hoef alleen maar aan mijzelf te denken hoeveel invloed ADHD op mijn leven heeft gehad.
http://www.leren.nl/rubriek/gezondheid/geestelijk/adhd/
;)

hoe vaak worden er goede tips gegeven als het om BB-gerelateerde zaken gaat, en hoe vaak raken wij het serieuze spoor bijster wanneer iemand een topic opent over geestelijke problemen?

graag een discussie hierover, omdat ik weet dat er redelijk wat leden een psychologische achtergrond qua studie en/of werk hebben of wellicht uit eigen ervaring kunnen meepraten hierover!

dit is bedoeld als een serieus topic.
:thumbs:

ik vind het altijd raar dat mensen met ADHD overgewicht hebben...zou je niet snel verwachten imo.

wat ik al jaren aan mn lichaam doe, doe ik ook voor mn psyche... dwz ik verdiep me al jaren in psychologie en dan voornamelijjk om mezelf geestelijk te trainen

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het altijd raar dat mensen met ADHD overgewicht hebben...zou je niet snel verwachten imo.

ik zal waarschijnlijk een uitzondering zijn door mijn luiheid.
:o

ADHD heeft dan ook weinig met je metabolisme te maken, dit staat los van elkaar!

als je hyperactief bent, beweeg je meer...meer verbranding..snellere stofwisseling...???

BB is een oplossing voor de geestelijke bagage, voor mij. Een rustpunt op de dag, waarbij ik even helemaal alleen ben. Heerlijk!
Als ik ruzie heb gehad bijv. en ik was het echt aan het trippen, na me training heb ik daar dan geen energie meer voor en begin dan dieper na te denken over me probleem en dan kom ik er altijd wel uit. Zet ook alles van me af, alle zorgen enz. ( over het algemeen rustig leventje )

Maar ik stel het dan ook niet voorop :D! maar het beinvloed wel me levensstijl.

Da's iderdaad gek mac.

Ik ken een paar mensen, die ECHT nooit stil kunnen zitten, en een superlaag bf van nature hebben.

Ik gebruik een deel van de boeddhistische leer. Ik mediteer vaak kort voor het slapen gaan en kom zo (innerlijk) tot rust.

BB is een oplossing voor de geestelijke bagage, voor mij. Een rustpunt op de dag, waarbij ik even helemaal alleen ben. Heerlijk!
Als ik ruzie heb gehad bijv. en ik was het echt aan het trippen, na me training heb ik daar dan geen energie meer voor en begin dan dieper na te denken over me probleem en dan kom ik er altijd wel uit. Zet ook alles van me af, alle zorgen enz. ( over het algemeen rustig leventje )

Maar ik stel het dan ook niet voorop :D! maar het beinvloed wel me levensstijl.

+1

BB is voor mij heel erg goed tegen de stress/frustraties

Sport, en zeker bodybuilding kan juist een hele positieve invloed hebben op geestelijke bagage. Uiteraard zorgt bodybuilding voor meer zelfvertrouwen, en je voelt je gewoon lekkerder in je lichaam als je aan sport doet. Je maakt ook "feel good" neurotransmitters aan als b-endorfine. Dit alles heeft natuurlijk invloed op je gesteldheid en dus ook je geestelijke bagage.
Door je op een sport als bodybuilding te focussen, heb je een afleiding van de geestelijke bagage die je meedraagt. Zeker bodybuilding is een sport waar je eigenlijk 24/7 mee bezig moet zijn. Door je juist hierop te focussen en wat minder op problemen in je leven krijg je rust. In dat opzicht kan bodybuilding een helende werking hebben.

Dit kan ook negatief werken. Bodybuilding wordt ook gebruikt als "kop in het zand" methode. Door je volledig op bodybuilding te focussen zet je oogkleppen op, en sluit je je ogen voor wezenlijke (psychische) problemen die er in je leven spelen. Je kan zo heerlijk in bodybuilding opgaan, dat je de wereld om je heen volledig kunt afsluiten. En daar schuilt een gevaar in. Dit is een copingsT die je natuurlijk niet alleen bij bodybuilding tegen komt, maar ook met andere sporten, hobby's of werk.

Bij mij is het niet gescheiden, dat zou je dan ook balans kunnen noemen dus ik wil juist de balans verstoren :P
Tijdens het trainen loop ik juist vaak tegen problemen aan :o ik moet het (trainen) wel erg graag doen dat ik het desondanks nog steeds doe :eek:

Meer zelfvertrouwen door het trainen kan ik gerust schudden dan had ik 10x betere resultaten nodig gehad :rolleyes:

Wil je erover praten Klus?

communicatie is idd een goede manier om ermee om te gaan, in tegenstelling tot wat mensen vaker geneigd zijn te doen: het wegstoppen van hun problemen uit schaamte of andere dingen.
;)

daarom ook dit topic: feedback op andermans training heeft vaak een positieve invloed op de progressie van die persoon, terwijl ik vaak probleem-topics zie ontsporen omdat mensen offtopic gaan of spotten met andermans problemen.

Sport, en zeker bodybuilding kan juist een hele positieve invloed hebben op geestelijke bagage. Uiteraard zorgt bodybuilding voor meer zelfvertrouwen, en je voelt je gewoon lekkerder in je lichaam als je aan sport doet. Je maakt ook "feel good" neurotransmitters aan als b-endorfine. Dit alles heeft natuurlijk invloed op je gesteldheid en dus ook je geestelijke bagage.
Door je op een sport als bodybuilding te focussen, heb je een afleiding van de geestelijke bagage die je meedraagt. Zeker bodybuilding is een sport waar je eigenlijk 24/7 mee bezig moet zijn. Door je juist hierop te focussen en wat minder op problemen in je leven krijg je rust. In dat opzicht kan bodybuilding een helende werking hebben.

Dit kan ook negatief werken. Bodybuilding wordt ook gebruikt als "kop in het zand" methode. Door je volledig op bodybuilding te focussen zet je oogkleppen op, en sluit je je ogen voor wezenlijke (psychische) problemen die er in je leven spelen. Je kan zo heerlijk in bodybuilding opgaan, dat je de wereld om je heen volledig kunt afsluiten. En daar schuilt een gevaar in. Dit is een copingsT die je natuurlijk niet alleen bij bodybuilding tegen komt, maar ook met andere sporten, hobby's of werk.

uitstekende post Loo, thnx!
:thumbs:

werkt prima voor mij, nu heb ik tenminste een doel in mijn leven

Ik heb niet echt veel last van stress dus ik kan er niet echt over meepraten.

Een dik fysiek bouwen, op de spiegel je zaad schieten met je mond open. Je vinger die sappen laten oplepelen en ze opsnuiven. Goed voor de geest, proef de dag en proef jezelf.

Terug
Naar boven